Gå til innhold

Hvor mange år planlegger du for?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Janna

Jeg har planene klare for jobb og utdanning ivertfall 6-7 år fremover.

Synes det er smart å planlegge, slik at man får fremgang og holder seg i gang.

Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ~Hanne~

Jobb og spesialist-utdanning har jeg planlagt for neste 10 år, jeg er pr i dag allerede ferdigutdannet og i arbeid.

Innsydd i planene er at få ting går nøyaktig som planlagt, det er en del av utfordringen og spenningen ved det hele. Jeg skal gjøre mitt for at det blir som jeg vil.

Mennesker uten mål og mening er tafatte i mine øyne. De som bare lar livet sitt seile fullstendig sin egen sjø, for så å klage på at livet er så urettferdig, får ingen sympati hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow. får helt angst av faste planer SÅ langt frem i tid.

folk er forskjellige, gitt!

jeg har faste planer for ett år fremover , og det holder lenge! året etter har jeg også en rimelig god ide om hva jeg vil gjøre, men her er det absolutt rom for alternativer.

og etter de neste to årene er det rett og slett temmelig åpent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det eneste jeg planlegger for tiden er flytteten vår til gran Canaria 2005 2 år til sol og varme omtrent hele året. Det skal bli spennende, og har fått samboeren min med på det nå. Får vi jobb med en gang vi kommer dit kjempe bra, men får vi ikke da får vi leve på overskuddet av leiligheten ( 500000) det skal vi nok klare oss på en stund. Barna er også helt med de vi l da være 12 og 10åg når vi flytter, og så er det eldstemann som vil være 17, men det er fortsatt usikkert på om han vil være med. Kan godt være han blir igjen her med faren. faren er en slik person som ikke klarer seg uten sønnen stakkars mann, men men det blir ikke lengre for 15 åringne å reise til oss på Gran Canaria enn det er i dag, for han bor 85 mil unna, og må ta to fly. flytter vi holder det med et fly litt lenger tid på flyet, men slipper å bytte. å gleder meg, hadde det vært opp til emg hadde jeg dratt med en gang, men litt av fornuften må være der også

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde

Jeg for min del har verdens beste jobb og ser meg ferdig med utdannelsen, for framtiden blir det kun kurs ifm jobben på meg.

Det jeg derimot planlegger er hvordan jeg skal få mer fritid - DET er det viktigste for meg i tiden framover. Jobb er jobb ... fritid er alt det andre ... og til syvende og sist så er det alt det andre som betyr noe. Jeg er heldig som har fått jobb i et fenomenalt bra selskap hvor de virkelig tar de ansatte på alvor og bl.a. har innført fleksitid og mulighet for hjemmekontor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en evig planlegger. Har planlagt at jeg er ferdig utdannet sykepleier om to år. Så er det litt jobbing, og prøving for å få barn. Hvis alt går etter min plan (noe det sjelden gjør), skal jeg etter vi har fått barn, og jeg kanskje har jobbet et år etterpå, begynne med videreutdanning (jordmor). Vel, så får vi se hvor gode planene mine er.

Til nå har ingen av de holdt :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker kortvarige planer.

2 år fremover er egentlig max (selv om det nå kan se ut som om jeg faktisk binder meg til 3 i nærmeste fremtid).

... men jeg liker det ikke! :P

Det ideelle er fra et halvt, til ett år fremover. For min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke så veldig langvarige planer.

Hadde mye mer av det når jeg var student, skulle bli ferdig å studere, få meg jobb, gifte meg i 2000 og få et barn til etterpå. Alt dette er unnagjort. Hadde planer om jobbskifte i løpet av året eller neste år, men ville vente til "drømmejobben" kom. Den kom mye fortere enn beregnet, var så heldig og få den, og jeg tenkte ikke lang betenkningstid for å si ja. Begynner der til høsten, og vil ikke planlegge for mye om hvor lenge jeg skal bli etc. Vet jo aldri, selv om det virker som drømmejobben for meg.

Utenom jobb så håper jeg at vi kan kjøpe oss hus om ca. 2 år. Har også snakket litt om å flytte, men det må vi bare ta som det kommer og om en av oss får jobb der vi vil. Flere barn har vi ikke planer om (har to), men det kan også forandre seg om noen år...

Det er viktig å ha planer og mål for de nærmeste årene, men samtidig ha rom for at ting ikke alltid går som man ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Foreløpig har jeg bestemt hva jeg skal gjøre til høsten,...men hva som skjer etter nyttår er mer som usikkert... :)

Men så skal det også sies at jeg er ganske spontan....liker ikke å planlegge så langt frem...er mer spennende å bare se hva som skjer! :)

*pooff* gone with the wind......

Clea ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel

Jeg vet bare at jeg skal gå på skole et år nå til høsten, og kanskje til Oslo og ta et år der til neste år... Mer vet jeg ikke. Jeg velger å ta ting som det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger alltid alt mulig, men ting går sjelden slik jeg planlegger dem.

Til høsten skal jeg gå siste år på vgs, deretter har jeg lyst til å dra på folkehøyskole... hvor jeg forhåpentligvis kommer et skritt nærmere avgjørelsen om hvilken utdanning jeg vil ta (ingen som hadde lyst til å hjelpe meg ved å svare på denne http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=37978 ...?).

Etter det... skal jeg bli rik og lykkelig og ummm overarbeidet. Jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvor langt fremover man har planlagt kommer vel i stor grad an på hvor i livet man er.

Jeg for min del er ferdig utdannet og har en jobb jeg stortrives i. Hva som skjer om fem år, vet jeg ikke. Kanskje er jeg i samme jobb, kanskje ikke.

Til dere som legger planer for ti år. Jeg håper dere har lagt inn muligheten for at ting kan forandre seg. Det hender man får lyst til å gjøre noe annet i løpet av en lang utdannelse. Det er ikke alltid så lett å vite hva man vil når man er i begynnelsen av studiene. Når man lærer mer, kan man tilpasse planene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...