Gå til innhold

Lesebriller på nett? (Norge og Utland)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg må begynne med lesebriller (nærsynt 0.5). Er det noen som har erfaring med å kjøpe merkebriller på nettet?

Optikeren ga meg ikke noen utskrift/brilleseddel (eller hva heter det?)..må jeg ha dette for å handle noen andre steder enn hos optikeren som jeg tok synstesten?

Har prøvd noen kule Dior og Gucci-briller, men regner med at de er ganske mye billigere i utlandet enn i Norge, selv med frakt og mva.

+ Er det salg på briller hos optikeren over nyttår så jeg bør vente med å handle eller har de samme brillene flere sesonger?

Endret av Britney
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Julenissen_*
Skrevet

Jeg må begynne med lesebriller (nærsynt 0.5). Er det noen som har erfaring med å kjøpe merkebriller på nettet?

Optikeren ga meg ikke noen utskrift/brilleseddel (eller hva heter det?)..må jeg ha dette for å handle noen andre steder enn hos optikeren som jeg tok synstesten?

Har prøvd noen kule Dior og Gucci-briller, men regner med at de er ganske mye billigere i utlandet enn i Norge, selv med frakt og mva.

+ Er det salg på briller hos optikeren over nyttår så jeg bør vente med å handle eller har de samme brillene flere sesonger?

[/quote

------------------------------------------------------

Her er det masse kjent merker og meget gode priser. Modellnummer på infatningene står på innsiden av stangen, så du kan finne igjen modeller du har prøvd i butikk på nett.

http://www.framesdirect.com/

Forøvrig; du har rett til å få utskrift av optikerens undersøkelse, det er DIN journal.

Skrevet

Hei, du har rett på brilleseddelen din så lenge du har betalt for synsprøve. De fleste leverer de ikke ut uten at man selv spør, men det er bare å gå innom å spør om å få den.

Bestilling av briller fra nettet vil strengt tatt ikke være noe problem, men det er en del ting du må ta hensyn til i forhold til glassene. Det er da bedre å bestille selve brillen på nettet, og ta den med til en optiker, og få glass som passer til deg. Husk å ta med deg kvittering for brillen, da de fleste optikere opererer med en policy om å ikke splipe glass til briller som ikke de er sikre er betalt for (det er en del som stjeler briller).

Jeg regner dessuten med at det ikke er kun nærsynt du er, med tanke på lesebriller. Man får ikke lesebriller om man er nærsynt, da ser man bedre på nær.

Det er salg hos en del optikere, så er bare å se seg rundt. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...