Gå til innhold

pusene styrer så mye på natta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Om natten våkner jeg ofte av at kattene mine raser ned ting fra bord, kjøkkenbenk osv for å så dytte tingene rundt på gulvet. Det har blitt så ille at jeg må rydde vekk alt som kan dyttes ned, hvis ikke blir jeg vekt på natten av gjenstander dyttes rundt.. blir så irritert :kjefte:

kattene er fortsatt unge ca 1 år - håper dette bare en barnestreker og at det blir bedre..

Noen som har tips? eller noen som også har /hatt det sånn?

vil gjerne høre fra dere, for dette begynner å bli ordentlig irriterende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det slik enda. Men de får ikke lengre lov til å gå på bord/benker så de får ikke tatt ting derfra. Men har de nok leker? Mus som har små kuler inni seg o.l.? De er populære her og de er ikke tilgjengelige 24/7 heller. De får en stor en om natta, irriterende i starten men har blitt vant til bråket dens.

Skrevet

velkjent fenomen:) Katter er jo nattedyr, så dette er du nokk ikke alene om, har katter selv og de var slik de også:) har de egne leker, kan du ta frem disse før du legger deg, eller du kan prøve og begrense skadene ved å ta vekk noe av pynten om natta, slik at de får fritt spillerom:P (så lenge de ikke river hus..)

Men trøst deg med det, at denne tiden går over, de er enda bare barn/tenåringer, og liker fart og spenning.. :D

Prøv og gled deg over det, får en vet desverre ikke hvor lenge en har sine små å kjære:S mine to ble begge tatt av reven forrige uke, så jeg skulle gjort hva jeg kan for å sitte i din situasjon akkurat nå..

Mvh katte-elsker:)

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet
Jeg har det slik enda. Men de får ikke lengre lov til å gå på bord/benker så de får ikke tatt ting derfra. Men har de nok leker? Mus som har små kuler inni seg o.l.? De er populære her og de er ikke tilgjengelige 24/7 heller. De får en stor en om natta, irriterende i starten men har blitt vant til bråket dens.

De får ikke lov å være på bord eller kjøkkenbenk, og gjør ikke det så lenge vi er oppe. men så fort vi lukker soveromsdøren og legger oss.. ja da begynner de. rampeunger!!

godt tips med leker, må bare finne noe som ikke bråker.. for jeg sover så lett!

:søvn:

takk for svar

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet
velkjent fenomen:) Katter er jo nattedyr, så dette er du nokk ikke alene om, har katter selv og de var slik de også:) har de egne leker, kan du ta frem disse før du legger deg, eller du kan prøve og begrense skadene ved å ta vekk noe av pynten om natta, slik at de får fritt spillerom:P (så lenge de ikke river hus..)

Men trøst deg med det, at denne tiden går over, de er enda bare barn/tenåringer, og liker fart og spenning.. :D

Prøv og gled deg over det, får en vet desverre ikke hvor lenge en har sine små å kjære:S mine to ble begge tatt av reven forrige uke, så jeg skulle gjort hva jeg kan for å sitte i din situasjon akkurat nå..

Mvh katte-elsker:)

uff stakkar deg, håper virkelig de kommer tilbake. Sånt er ikke moro.

tar rådene dine og håper et blir bedre etterhvert..

som du sier de er fortsatt unge :kgbaby:

Skrevet

Hei!

Er det ute eller innekatter du har? Min erfaring er at om de får nok stimuli om dagen/kvelden så sover de om natten. Da mine katter var inne, hadde jeg en rutine på at jeg lekte med de om kvelden. Fikk de til å løpe rundt og slite seg skikkelig ut. Så når jeg sa godnatt og slukket alle lysene, så la de seg til å sove. Nå har jeg bare hun ene igjen, og hun er noe ute. Men jeg merker med en gang det har vært litt for kjedelig en dag (styggevær og mye i ro inne), så kommer uroen om natten.. Ellers så roer de seg med alderen og, og da kommer du til å savne kattunge-faktene! :)

Gjest Hegepege
Skrevet

Å, som jeger glad for at mine ikke har vært sånn, hehe..

Men kan dere ikke lukke døren til stua/kjøkkenet f.eks?

Vi gjør det, så det er nok derfor ikke våre gjør slikt, de har retten og sletten ikke mulighet til det. De sover på badet og i gangen på natta, ellers så er de ute, er jo så mange katter her i nabolaget at de nesten verker etter å komme ut innimellom, det er jo som små barn :rødme:

• 5 uker senere...
Skrevet

Lek med dem om kvelden før du legger deg. Hvis du sliter dem ut, så sover de gjerne hele natta! Det har hvertfall jeg erfart med mine katter. :)

Gjest Gjest_Adila_*
Skrevet
Lek med dem om kvelden før du legger deg. Hvis du sliter dem ut, så sover de gjerne hele natta! Det har hvertfall jeg erfart med mine katter. :)

Kan bekrefte dette :) Har kattungen fått rast lite fra seg om dagen så styrer hun lenge om kvelden/natta. Helst starter det når vi slukker lyset for å sove. Men hun legger seg etter en liten stund da, men noen kvelder kan være verre enn andre.

Men prøv dette.. håper det blir bedre raskt da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...