Gå til innhold

Tørket aprikos og svisker

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en diettsammenheng (ned i vekt) lurer jeg på om det er små kaloribomber i de før nevnte godsakene? Har hørt at begge skal være gode for magen, stemmer det? Hvor mange skal man evt. ta hver dag for å holde "driften" i gang?

Hva er det ellers som kanskje er bra med disse to fruktene?

I min nærbutikk selger de tørket aprikos i løs vekt, og jeg kunne ha spist mange! Det smaker SÅ godt!!! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tørket aprikos og svisker inneholder rundt 250-300 kalorier per 100 gram, hvorav minst 40 g er karbohydrater - og inneholder tillegg en god del fiber.

Det er en del kalorier i det, men hvis man bruker det som kos i stedet for godteri er det jo i hvert fall ikke helt tomme kalorier. Man får mye vitaminer og mineraler på kjøpet.

Man bør lese på pakken, for tørket frukt kan ofte være tilsatt sukker. Ofte er det ikke det i aprikoser, men her en dag tittet jeg på tørkete jordbær, og de innehold faktisk mer tilsatt sukker enn jordbær!

Fiber kan man også få i seg på andre måter, gjennom frukt, grønnsaker og grove kornprodukter, så tørket frukt blir vel mest som et sunt alternativ til snop.

Skrevet

Takk for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...