Gjest Gjest_juli_* Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Lurer egentlig litt på dette- da jeg feilaktig har blitt sendt til inkassoselskaper 3 ganger i løpet av kort tid. Jeg klarte å motbevise at kravene var riktige, og disse falt derfor bort, men jeg er sterkt rystet av holdningen de selskapene jeg kontaktet hadde og hvor fortvilende situasjonen må være for dem som virkelig har problemer med disse. Erfaringer?? Juleklem
Gjest jegdeg Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 har ikke betalingsproblemer, men har fått inkasso på ting jeg ikke engang har kjøpt. desverre for dem så er jeg den verste type "Kunde" de kan ha, for jeg gir meg aldri - og er flink til å orientere meg i juridiske rettigheter. jeg hadde blandt annet en sak gående i et halvt år med HM på et beløp jeg ikek var skyldig. jeg ble bedt av begge instanser om å ordne opp med den andre, og jeg ble virkelig skjelt ut etter noter - særskilt på HM. faktisk fant jeg ut at HM løy angående et forhold jeg klarte å bevise, og når jeg konfronterte dem med dette kuttet inkassobyrået saken umiddelbart...... faktisk fikk jeg lyst å dra inn til saksbehandleren i HM og introdusere meg, og be dem gjenta det de hadde sagt til meg over telefon direkte til meg in person:P synes VELDIG synd på dem som ikke har muntlige/skriftlige gode formidlingsevner og som må møte et inkassobyrå og fakturaavdelinger....
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 har ikke betalingsproblemer, men har fått inkasso på ting jeg ikke engang har kjøpt. desverre for dem så er jeg den verste type "Kunde" de kan ha, for jeg gir meg aldri - og er flink til å orientere meg i juridiske rettigheter. jeg hadde blandt annet en sak gående i et halvt år med HM på et beløp jeg ikek var skyldig. jeg ble bedt av begge instanser om å ordne opp med den andre, og jeg ble virkelig skjelt ut etter noter - særskilt på HM. faktisk fant jeg ut at HM løy angående et forhold jeg klarte å bevise, og når jeg konfronterte dem med dette kuttet inkassobyrået saken umiddelbart...... faktisk fikk jeg lyst å dra inn til saksbehandleren i HM og introdusere meg, og be dem gjenta det de hadde sagt til meg over telefon direkte til meg in person:P synes VELDIG synd på dem som ikke har muntlige/skriftlige gode formidlingsevner og som må møte et inkassobyrå og fakturaavdelinger.... Hvorfor gidder du å styre slik? Til inkassobyrået kunne du bare sendt et brev hvor du sier at kravet er bestridt, og til HM kunne du bare sagt at du avviser kravet med begrunnelse og at de får ta det til Forliksrådet om de vil.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 Hvorfor gidder du å styre slik? Til inkassobyrået kunne du bare sendt et brev hvor du sier at kravet er bestridt, og til HM kunne du bare sagt at du avviser kravet med begrunnelse og at de får ta det til Forliksrådet om de vil. - Det gjorde jeg ved en xtrem anledning. Bestred kravet, og ba dem sende det til forliksrådet for å få dette gjort riktig osv.... Jeg skrev en lang og detaljert avhandling på hva som hadde skjedd, og hvorfor jeg bestred kravet. Når dagen " endelig" var kommet - og vi skulle møte dem i forliksrådet, stilte det ingen andre enn meg - ingen fra hverken kreditor eller inkassoselskap; noen grunn ble heller aldri oppgitt for uteblivelse. Saken ble dermed avvist av forliksrådet, etter at vi alle hadde ventet i 30 minutter på tlf. eller oppmøte. Vi hørte ingenting mer, før 3 måneder etterpå. Da mottok vi plutselig en ny betalingsoppfordring fra det samme inkassoselskapet vedr. akkurat den samme saken. Jeg ringte da og gjorde dem oppmerksom på hva som hadde skjedd, og bestred kravet nok en gang. Nå skal det visstnok opp i forliksrådet igjen????? Excuse me - hva skjer??
Gjest Glør Skrevet 19. desember 2008 #5 Skrevet 19. desember 2008 Hvorfor gidder du å styre slik? Til inkassobyrået kunne du bare sendt et brev hvor du sier at kravet er bestridt, og til HM kunne du bare sagt at du avviser kravet med begrunnelse og at de får ta det til Forliksrådet om de vil. De fleste vil vel prøve å ordne opp før det går så langt, og stort sett er det også mulig. Med noen kreditorer er det best å ta den strategien du beskriver, men det må litt erfaring til for å vite hvilke. Selv har jeg erfaring med både gyldige og ugyldige krav, og har flere ganger blitt sjokkert over hva saksbehandlere på telefon kan få seg til å si. Man må både ha gode formuleringsevner og kjenne lovverket godt, dersom man skal unngå å bli overkjørt mange steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå