Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 Nei?? Hvorfor ikke? :S Snakk med legen du istedenfor å spørre ukjente om medisinske råd.
Pjukset Skrevet 18. desember 2008 #5 Skrevet 18. desember 2008 Nei?? Hvorfor ikke? :S Noen medisiner kan ikke blandes, om Forte og Atarax er blandt dem vet ikke jeg, og jeg syns ikke du bør blande dem før du har tatt en prat med lege. Hvis du er desperat etter svar NÅ så foreslår jeg at du heller ringer ned på legevakten og hører med dem.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2008 #6 Skrevet 18. desember 2008 Litt sent. Har allerede blandet dem. Hva kan skje da?
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2008 #7 Skrevet 18. desember 2008 Litt sent. Har allerede blandet dem. Hva kan skje da? Hvorfor spør du på den måten? Lager en tråd om det og så har du allerede tatt dem? DU har vel fått utskrevet medisinen av fastlegen din og da må jo h*n ha sagt noe?
Gjest amu Skrevet 18. desember 2008 #8 Skrevet 18. desember 2008 Litt sent. Har allerede blandet dem. Hva kan skje da? Man bør alltid lese på pakningsvedlegget eller høre med lege før man blander medisiner. Bruker selv P.F og vet at dette kan forsterke eller endre virkninger av enkelte andre medisiner. Ring på legevakta og hør du.
Pjukset Skrevet 18. desember 2008 #9 Skrevet 18. desember 2008 Litt sent. Har allerede blandet dem. Hva kan skje da? Kan du ikke bare ringe ned på legevakten og høre? Vi er ikke leger og kan ikke gi deg noe svar.
Gjest ts Skrevet 18. desember 2008 #10 Skrevet 18. desember 2008 Leste på Felleskatalogen, og det sto ingenting der om at de ikke kan blandes.
Gjest Pascale Skrevet 18. desember 2008 #11 Skrevet 18. desember 2008 Leste på Felleskatalogen, og det sto ingenting der om at de ikke kan blandes. Nehei, men det står at: Rådfør deg med lege eller apotek dersom du bruker eller nylig har brukt andre legemidler, dette gjelder også reseptfrie legemidler. Atarax kan endre virkningen av enkelte andre legemidler, som barbiturater, narkotiske stoffer og enkelte smertestillende midler.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2008 #12 Skrevet 18. desember 2008 Atarax er vel bare et antihistamin brukt mot allergi, så er nok ikke så farlig å blande med en eller to stk paralgin forte. Muligens blir du noe trøtt, men da er det bare å gå og legge seg.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2008 #13 Skrevet 18. desember 2008 Jeg pleier å ringe til apoteket når jeg er usikker på om jeg kan blande medisiner. Dei har god kunnskap om slikt, og sikker litt lettere å få kontakt med enn legevakten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå