Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjærsten min og jeg har vært sammen rundt 2 år nå, har avstandsforhold og fungerer FLOTT sammen :) men ! vi vil gjerne være ilag i juleferien, altså fra noe rundt 26.12 og utover til ferieslutt, han vil at jeg skal komme til der han bor, men jeg vil ikke reise .. Julen er den viktigste høytiden for meg, det er veldig viktig i livet mitt og jeg er en stødig tradisjonsfølger, mens han feirer ikke jul noe spesielt !! For han er det som helt vanlige dager. Hvordan kan jeg reise fra det jeg elsker og mitt tradisjonsfulle hus til ett sted hvor jul ikke feires, når det sitter dypt i hjerterota mi ?

Det er 3 ganger så dyrere for han å flyge hit enn det er for meg å ta buss dit, han sier at eneste grunnen han vil at jeg skal komme dit er pga. prisforskjellene, så vi kan spare penger, og han tilbyr å betale for meg. Men jeg tror ikke han liker å være rundt familien min ! Han har aldri trivdes å besøke meg her, for her er det "regler" å følge, noe som han ikke takler, pga at det gir oss ikke muligheten til å ha sex og spise når vi vil.. Det er virkelig frustrerende! Jeg liker at han kommer hit, for da føler jeg at han heller elsker meg enn at han er ute etter sex.

Jeg sa til han i dag at jeg var skikkelig nervøs om å reise bort, siden jeg har tradisjoner jeg liker å følge og det er veldig viktig for meg å ha den ekte julefølelsen, men det virker som om han føler at jeg bare snakker tull!

Hva skal jeg gjøre? Skal jeg reise bort og ta sjangsen på å få en fin jul alikavel?

Jeg gruer meg skikkelig !! Om jeg skal reise til han, så klarer jeg vertfall ikke å dra før rundt 28.-29. .. Vet at man må ofre litt når man er ett par, men dette er virkelig vanskelig for meg!! Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre ! Noen som har noen tips ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Jaya_*
Skrevet

(Jeg har engelsk tastatur i en uke, sorry for de manglende tre siste bokstavene i alfabetet)

Jeg synes at dette er en flott anledning til á se hva som bor i forholdet deres!Ofte er det nár en treffer utfordinger at en vokser. Det viktige er kommunikasjon. Prate om ting uten gá i kjempe-forsvarsposisjon. Men fattet og rolig lytte til hverandre. Og se det objektivt, sá langt det er mulig.

Man er to nár man har valgt á vaere kjaerester!! Da tar og gir man i en herlig blanding!

Her i innlegget er du kjempeflink til á forklare hva du tenker og hvordan du er som person. Er du slik mot typen og, sá skal du ikke vaere engstelig!!

Fortell dette til ham, si at du háper inderlig han kan GI denne gangen, siden det betyr sá mye for deg, sá kan du GI i en annen situasjon.

Hvis han likevel ikke har noe forhold til jula, burde han glede seg over at du har det og komme til deg for á gjore deg glad!

Hvorfor kan ikke han ta den bussen? For lange ben? Min bror har det :fnise: han KAN ikke sitte lenge pá buss.

Det var en digresjon.. Men hvis han ikke kan busse, hva med at flybilletten er gaven hans til deg, sá slipper han to utgifter og du fár den beste gaven du kan tenke deg(si dette til ham, sá má han jo smile og forstá). Eventuelt kan du sporre familien din om de kan gi deg dette i julegave og..

Verden er full av muligheter, jeg tror at hvis dere tar dette med fattethet og ydmykhet og viser kjaerlighet selv i vanskelige samtaler sá vokser dere pa dette og finner losningen!

Fortell hvordan det gár da!

Lykke til :klemmer:

Skrevet

Om jeg hadde hatt svigerforeldre som hadde bestemt når jeg skulle spise eller ha sex tror jeg også at jeg hadde hatt litt problemer med å feire jul.

Tradisjoner er jo ikke bare for dere, kanskje han forbinder jul med å spise når han vil?

Dette hørtes jo litt rart ut, og som et luksusproblem! Enten er dere sammen i jula hos deg eller han, eller driter dere i det ;)

Skrevet

Takk skal du ha !:)

Jeg skal prøve å få prate mer med han om det, det med at det kan være hans julegave til meg var en kjempeflott idé!! Er det beste jeg kan ønske meg :Nikke:

Nei, han har ikke så lange ben :fnise: han blir bare veeldig lett kvalm av buss, så å sitte der i 7 timer er nok ikke så smart ;)

Skal la deg få vite om hvordan det blir! Takktakk for svar

:klemmer:

Skrevet (endret)

Har han prøvd bilsyketabletter?

Hvis du besøker han i stedet (og dermed reiser 7 timer med buss hver vei), så kan du jo si at betingelsen er at han pynter til jul og sørger for at du får en skikkelig julete jul!

---

Jeg skjønner at det er litt uhøflig å drive og ha sex i tide og utide når man er på besøk til noen. Men hvorfor kan han ikke spise når han vil? Når jeg er hos svigerforeldre, så tar jeg meg en skive eller noe frukt når jeg blir sulten. Middag venter jeg selvsagt med til alle skal spise det. Dere kan ikke ha en kjølebag på rommet da. Hvor dere kjøper inn litt nødproviant tilfelle han blir sulten på et tidspunkt hvor det ikke står "spise" på timeplanen? Eller han kan ta seg en kjøretur til en bensinstasjon?

(det siste her var ikke 100% seriøst ment)

Endret av Jade
Skrevet

tradisjoner er overvurdert, og du får jo oppleve julaften og første juledag. synes du bør reise til ham, jeg.

Skrevet

Hvis du er hjemme både lille julaften, julaften og første&andre juledag og drar enten kvelden 26. eller morgenen 27. så får du da ærlig talt ganske mye jul hjemme.

Jeg ser det lett fra hans side, og forstår absolutt at han ikke har lyst til å bruke ferien sin på å 'føye seg' etter din families regler. Selv om det er normal høflighet og sikkert koselig til tider, så har han tydeligvis ikke lyst.

Siden det er lettest for deg å reise og han har gjort det klart at han ikke har lyst, så synes jeg du skal være fornøyd med fire hele juledager hjemme (mer enn jeg får!) og dra til han etter det. :)

Skrevet

Jeg synes du er for opphengt i din familie og deres tradisjoner. Greit nok å være knyttet til familien men når du er voksen så synes i alle fall jeg at det er på tide å løsrive seg fra enkelte ting,som å "feire jul hjemme".

Om jeg hadde fått valget mellom å feire jul med min kjæreste eller å være med mine foreldre og besteforeldre så hadde jeg helt klart valgt kjæresten. For det viktigste for meg er han.

Men om du må være med din familie og han ikke vil være med din familie så vær hver for dere da.

Men husk å diskutere dette leeeeeeenge før en evt graviditet. Da kan ikke du eller han holde på å nekte.......

Skrevet

Quote: "Han har aldri trivdes å besøke meg her, for her er det "regler" å følge, noe som han ikke takler, pga at det gir oss ikke muligheten til å ha sex og spise når vi vil.."

Vil du virkelig veare sammen med en fyr som ikke takler aa foeye seg og foelge regler? Ellers er jeg enig i at aa reise bort tredje juledag ikke burde vaere noe problem. Jula er jo egentlig over da. Syns egentlig dere hoeres veldig barnslige ut begge to! (Beklager manglende bokstaver paa tastatur!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...