Gå til innhold

digitalt fotoramme

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er på utkikk etter en digital fotoramme, så de hadde tilbud på Europris til 399, råbillig i forhold til elkjøp og disse store foretningene. Men utrolig nok da, til tross for reklamen som kom ut om dette så er det INGEN, bemerk mine ord; INGEN europris sm har fått denne varen !!

er det noen som vet andre steder de er litt rimelige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville prøvd et søk på kelkoo

Skrevet

Jeg kjøpte på Elkjøp til 599, det var jo ikke så veldig mye dyrere. Har ikke sett det på Europris.

Skrevet

CDON har også billige fotorammer.

Skrevet
Er på utkikk etter en digital fotoramme, så de hadde tilbud på Europris til 399, råbillig i forhold til elkjøp og disse store foretningene. Men utrolig nok da, til tross for reklamen som kom ut om dette så er det INGEN, bemerk mine ord; INGEN europris sm har fått denne varen !!

er det noen som vet andre steder de er litt rimelige?

Det er ikke sant at ingen Europris har fått varen, men de som fikk den solgte ut utrolig kjapt og leverandøren gikk tom lenge før forventet. Noen ganger er det håpløst å forutsi hvor populær en vare blir, og det er først nå de siste månedene at fotorammer har blitt så "in". Selvfølgelig er det dumt at varen da blir annonsert, men kundeavisene blir laget ca. 6 måneder i forveien så det er ikke alltid at alt klaffer dessverre.

Enkelte butikker har også solgt en ramme som egentlig koster 799,- for 399,- for å gjøre flest mulig kunder fornøyde, men de rammene tok jo også slutt ganske fort.

Selv har jeg kjøpt billig fotoramme hos pixmania.com for en stund siden.

Skrevet

i mitt fylke så er det sant at ingen europris har fått denne inn etter at avisen kom ut! Så det stemmer!

Skrevet

Nå vet jeg ikke om den aktuelle rammen var den samme på Europris og Elkjøp. Men det er ofte et godt samsvar mellom pris og kvalitet for denne type produkter enda. Sørg for at en ramme har sikkelig DPI (oppløsning relativt til fysisk størrelse på skjermen) og antagelig er det best at bildeformatet er 4:3 da de aller fleste fotoapparater lagrer bilder i dette forholdet. Da slipper du å modifisere alle bilder som skal vises (rammen vil ellers klippe bildene om de skal fylle skjermen og det vil man jo helst).

Om du kan, så se hvordan et bilde ser ut i rammen fra ulike vinkler. Ikke alle LCD-skjermer er like gode til å gengi bilder fra siden. De jeg har kikket på har ikke vært spesielt gode om man ser på bildet nedenfra (antagelig ikke noe stort problem).

Jeg har ikke funnet en slik skjerm enda, men min perfekte skal man kunne sende bilder til via e-post, vha bluetooth (fra telefonen) og kunne vise bilder ved å bruke RSS. Spesielt det med e-post er en fin ting om man har lyst å gi denne til (lite datakyndige) foreldre etc.

Den skal også fungere i et trådløst nettverk med god kryptering.

En slik skjerm har jeg ikke funnet enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...