Octavia Skrevet 21. juni 2003 #1 Skrevet 21. juni 2003 I min venninnes bryllup tok vi en del bilder med digitalkamera. Når vi kom hjem etter helgen sendte jeg de beste av bildene til andre venner og hennes familie som jeg hadde mail-adressen til. Noen av vennene har sendt mail tilbake med tusen takk. Ingen av familien har gjort det (4 stk). Misforstå meg ikke, dette er ikke noe big deal for meg, men jeg synes det er direkte uhøflig av dem å ikke sende meg en mail tilbake når de har sett bildene, bare for å si takk. Dette er familiemedlemmer jeg har kjent siden 1987, og vi tilbrakte nå bryllups-lang-helgen sammen. Noen av bildene jeg sendte var av brudens familie (besteforeldre etc) som jeg mente de kunne ha spesiell glede av. Er fristet til å sende en mail der jeg lurer på om de ikke har fått bildene siden jeg ikke har fått noe takk tilbake.... Er det ikke vanlig å takke lenger?
Silfen Skrevet 21. juni 2003 #2 Skrevet 21. juni 2003 En takkemail hadde absolutt vært på sin plass he. Syns det er en god ide å etterlyse om de er mottatt. Er de det, så trigger du kanskje litt dårlig samvittighet slik at de husker på å takke neste gang!
Gjest Anonymous Skrevet 21. juni 2003 #3 Skrevet 21. juni 2003 Har du varsling om at når mottaker har fått mail/lest den så får du beskjed? Har flere kjente som sjelden ser på mail, men jeg får beskjed når den er lest. Om den er åpnet så er det uhøflige/utakknemlige mennesker. Antagelig blir det ikke gjort flere ganger av deg?
Octavia Skrevet 21. juni 2003 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2003 Har sendt bildene til jobbmailen deres. Er nok blitt åpnet, ja, selv om jeg ikke har bedt om kvittering. Nei, Gjest, du kan være sikker på at jeg ikke gidder gjøre det til de flere ganger!
MarianneE Skrevet 21. juni 2003 #5 Skrevet 21. juni 2003 og skrive noen takknemlig ord og takke for bildene tar et minuttstid eller så. Rart at mange ikke har tid til dette......... :x
Linsi Skrevet 21. juni 2003 #6 Skrevet 21. juni 2003 Når du har sendt bildene på mail, er det absolutt på sin plass og takke for bildene. Det tar de ikke mange minutter å skrive en liten mail tilbake. Send en mail, og spør om de har fått bildene du!
MarianneE Skrevet 21. juni 2003 #7 Skrevet 21. juni 2003 Send en mail' date=' og spør om de har fått bildene du![/quote'] Lurt! Da kanskje de tar hintet.......... :blunke:
Lucky! Skrevet 21. juni 2003 #8 Skrevet 21. juni 2003 Jeg ville definitivt ha takket for bildene!! Koz..
LilleBille Skrevet 21. juni 2003 #9 Skrevet 21. juni 2003 Selvfølgelig takker jeg.. - Det skulle da bare mangle... men desverre er det en god del som ikke har elementær folkeskikk engang... så jeg synes rådet om å sende ny mail med forespørsel om de hadde fått bildene (eller om noe gikk feil....) - var godt jeg... Det burde minne noen på "barnelærdommen".
Gjest Milah Skrevet 21. juni 2003 #10 Skrevet 21. juni 2003 Jeg hadde også uten tvil sendt en takke mail.... Gjør som mange har foreslått, send en mail og spør om de har fått bildene...
Anglofil Skrevet 23. juni 2003 #11 Skrevet 23. juni 2003 Hei hei! Ja,en takkemail synes jeg ikke er for mye å forlange! Klemz fra:
Gjest Tabby Skrevet 23. juni 2003 #12 Skrevet 23. juni 2003 En liten takk er ikke for mye forlangt nei. Skulle da bare mangle!
:-) anna Skrevet 24. juni 2003 #13 Skrevet 24. juni 2003 Enig med alle i at en takk er på sin plass. Men det er sikkert ikke vond vilje som har ført til at takken ikke har kommet enda. De setter naturligvis pris på bildene, og har helt sikkert sendt mange varme tanker. men kanskje er de ikke så flinke til slikt... eller de hadde mye å gjøre akkurat da og ville sende deg en mer skikkelig mail og takke når de fikk tid, eller de har mye å gjøre i etterkant av bryllupet. Send dem en mail og spør om bildene er kommet frem. Da får de sjansen til å skjønne at de burde ha takket, og så slipper dere noe vondt blod. Blir jo litt dumt om du skal sende bitre tanker til dem, mens de ikkje skjønner at de burde ha takka og sender varme tanker til deg.
con_energia Skrevet 24. juni 2003 #14 Skrevet 24. juni 2003 Takke borte og takke hjemme, ja takke det må vi aldri glemme...... Det er vel noe av Munthes barnelærdom? :enig_animasjon:
Titti72 Skrevet 24. juni 2003 #15 Skrevet 24. juni 2003 Jeg ville selvfølgelig takket for bildene. Send en ny mail til dem og spør om de har fått bildene. Det er ikke frekt, og da får du bekreftet avkreftet dette og slipper å lage din egen versjon av hva som har skjedd. Det er mange som ikke helt skjønner hvordan de skal se/lese vedlegg (min mor og hennesvenninder er gode eksempler) så kanskje "feilen" bare der.
Tusenfryd Skrevet 24. juni 2003 #16 Skrevet 24. juni 2003 Det er en selvfølge å takke. Men ser at ikke alle synes det. Noe som forklarer at ikke unger takker heller. Hvor skal de lære det hen - når ikke foreldrene lærer dem det... Synes det må være greit å spørre om de er mottatt.
Gjest gjest1 Skrevet 25. juni 2003 #17 Skrevet 25. juni 2003 Det er uhøflig ja. Jeg synes det blir mindre og mindre høflighet her i landet jeg. Alt er liksom så selvfølgelig, og altfor mange mennesker er selvopptatte. Det underlige er at de som må regnes som godt voksne, har sluttet å være høflige, de har jo vokst opp i en tid da høflighet var naturlig.. Ellers hadde jeg ikke giddet å bruke energi på å irritere meg over sånt. Du var hyggelig, du tok fine bilder, og du distribuerte dem rundt til slekt og venner. Ære være deg som tok det initiativet. At folk ikke har skamvett nok til å takke, hever du deg elegant over. Ha en fantastisk dag!
Fakse Skrevet 25. juni 2003 #18 Skrevet 25. juni 2003 Absolutt på sin plass å takke ja! Men en annen sak er at du ikke bør sende bilder på mail det hele tatt med mindre dette er avklart med mottaker. Mange har liten lagringsplass i mailboxen sin, og en kan risikere at mailen blir avvist, eller at mailboxen blir så full at mail fra andre blir avvist. Dette kalles mailbombing. Neste gang bør du legge bildene på nett, også sende ved en link
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå