Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 17. desember 2008 #1 Del Skrevet 17. desember 2008 I mange tråder her inne på KG leser jeg om kvinner (og menn) som irriterer seg over andres utseende, klær osv Det jeg har sett er blant annet kommentarer rundt: • klær, og da joggebukser og trusestrikker i særdeleshet… • sminke, for mye eller for lite • hårvekst, og da spesielt ansiktshår og feilnappede øyenbryn • bryster, med og uten BH • penisstørrelse Jeg leser disse trådene, og blir mer og mer oppmerksom på hvor lite oppmerksom jeg er rundt ytre ting… jeg har kanskje sett mange av disse tingene, men utenom de mest ekstreme tilfellene (typisk min 90 år gamle bestemor som møtte opp i selskap med kjolen på vrangen) har jeg aldri festet meg ved dem. Kanskje det er slik at jeg registrerer dem, aksepterer dem, og så er de borte i glemmeboken…, men jeg kan uansett ikke huske at jeg noen gang har lagt merke til en trusestrikk eller en liten penis. Ikke alltid like positivt kanskje, men en fordel er det jo… jeg slipper å irritere meg så mye over hvordan andre ser ut. Hvordan er det med dere? Hvor observante er dere? Og irriteres dere lett over hvordan andre ser ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kelly_* Skrevet 17. desember 2008 #2 Del Skrevet 17. desember 2008 Jeg kan legge merke til andres utseende og synes det er lite pent, men jeg ville aldri irritere meg over det. For det medfører jo ikke noe negativt for meg at de tar seg dårlig ut. Jeg kan noen ganger forundre meg over hvordan folk går kledd eller sminker seg, men det er mer sånn at jeg blir litt fascinert over den dårlige smaken, og litt lattermild (men skjuler det godt da). Eneste ganger jeg kan bli litt irritert er noen ganger hvis venninner slurver med utseende. Jeg vil gjerne at de skal vise seg fra sin beste side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kona Skrevet 18. desember 2008 #3 Del Skrevet 18. desember 2008 Hvordan ser man egentlig at noen har en liten penis når de er påkledd? Jeg irriterer meg ikke over andres utseende og bekledning men jeg forundres av og til skal jeg innrømme. I sær med de unge jentene som har en brunfarge som minner om hepatitt i fjeset, og bleket hår og rosa lepper - glamourmodeller in spe. Da kan jeg tenke at de sikkert hadde vært mye finere hvis de hadde vært seg selv. Jeg er i grunnen veldig selektiv i hva jeg lar meg irritere over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BrunetteBarbie Skrevet 18. desember 2008 #4 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Jeg leser disse trådene, og blir mer og mer oppmerksom på hvor lite oppmerksom jeg er rundt ytre ting… jeg har kanskje sett mange av disse tingene, men utenom de mest ekstreme tilfellene (typisk min 90 år gamle bestemor som møtte opp i selskap med kjolen på vrangen) har jeg aldri festet meg ved dem. Kanskje det er slik at jeg registrerer dem, aksepterer dem, og så er de borte i glemmeboken…, men jeg kan uansett ikke huske at jeg noen gang har lagt merke til en trusestrikk eller en liten penis. Ikke alltid like positivt kanskje, men en fordel er det jo… jeg slipper å irritere meg så mye over hvordan andre ser ut. Hvordan er det med dere? Hvor observante er dere? Og irriteres dere lett over hvordan andre ser ut? Så slemt å irritere seg over andres utseendet a. Jeg husker jeg som yngre, naiv og fordomsfull og full av faen, kunne ha tanker som; "Æsj han luktet vondt" og lignende, men lot ikke en gang da irritere meg av noens ytre! Kunne syntes synd på folk. Folk i rullestol og sånt, eller folk som manglet bein eller armer. Jeg føler at jeg følte mer empati og gjør fortsatt hvis noen for meg er "stygge", noe som forekommer til sjeldenhetene. Angående det å legge merke til en trusestrikk, så handler vel det mer om "detaljorientering" som kommer frem når man har lyst på et lite ligg? Endret 18. desember 2008 av BrunetteBarbie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liss Skrevet 18. desember 2008 #5 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg legger sjelden spesielt merke til fysikken til folk, men det hender jeg henger meg opp i måten en person kler/sminker/uttrykker seg på. Da gjerne ekstremt stereotype mennesker som tydeligvis legger svært mye tid i utseendet sitt, men likevel ikke klarer å gi uttrykk for et fnugg av personlighet - i alle fall ikke i positiv forstand. Ellers hender det jeg tar meg i å synes synd i mennesker som helt og holdent mangler estetisk sans, og folk som uttrykker gjennom både klær og kroppspråk at de har gitt opp for lengst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 20. desember 2008 #6 Del Skrevet 20. desember 2008 Veldig morsomt, at så få har svart i denne tråden, når det så tydelig er veldig mange observante mennesker som er her inne! Se bare litt lenger ned på siden her, en tråd om neser, en annen tråd om øyenbryn... Se inne på de andre delforumene, haugevis av tråder om hvordan de oppfatter andre! (småbarnsmødre som går i joggebukse og allværsjakker mm) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tja Skrevet 20. desember 2008 #7 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg legger vel mest merke til om folk er ustelte/sjuskete eller ikke. Og så legger jeg merke til håret, av en eller annen grunn. Tenker kanskje at de hadde passet bedre den eller den frisyren. Fargen på klærne husker jeg som regel ikke hvis noen spør meg i ettertid.(har tenkt flere gg at jeg hadde vært et elendig øyenvitne!) Det må i såfall ha vært noe som var helt spesielt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 20. desember 2008 #8 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg er vel relativt observant hva kvinners utseende gjelder. Men det skal man visst ikke være.. Caracal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 20. desember 2008 #9 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg er nok ganske observant, men irriterer meg aldri over andres utseende. Det plager da ikke meg om noen ikke bryr seg om eget utseende eller om de har en annen smak enn jeg har. Men det hender jo at jeg tenker at enkelte ville vært finere om de droppet monstersminken, om de dro til frisør framfor å klippe seg selv eller om de hadde turt å forsøke å kle seg i noen andre farger enn svart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2008 #10 Del Skrevet 20. desember 2008 Har lagt merke til hvordan noen kan sminke seg, eller hvordan de har nappet brynene. Ofte er det fordi jeg kan se at de kunne ha gjort det litt anderledes, og kunne blitt penere av den grunn. Jeg legger også merke til damer som kler seg horete, eller oppfører seg horete. Jeg er mer opptatt av hvordan jeg selv ser ut. Jeg går aldri ut uten å sminke meg, og pynter meg stort sett alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ylva Virvla Skrevet 20. desember 2008 #11 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg er kanskje litt observant. Men irriterer meg ikke. Folk må gjerne gå med bh-stropper over skuldrene og halterneck-topper eller synlige trusestrikker for min del. Legger merke til om folk har veldig fett hår da. Har en skjønn venninne som jeg ikke kan huske å ha sett med nyvasket hår noen gang iløpet av de årene jeg har kjent henne. Hun er veldig oppegående, og jeg lurer litt på om hun virkelig ikke vasker det, og hvorfor. Synes ikke jeg kan spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
medium Skrevet 20. desember 2008 #12 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg er vel relativt observant hva kvinners utseende gjelder. Men det skal man visst ikke være.. Caracal. Forstår godt dilemmaet. Personlig er jeg relativt observant når det gjelder det indre. Men det skal man visst heller ikke være... Som svar på trådstarters spørsmål: Nei, jeg finnes ikke observant med hensyn til folks utseende. Men øyner er jeg oppmerksom på. Ikke fordi de er stygge, men fordi de forteller ufattelig mye om et menneske. Men desverre hadde jeg knapt kjent igjen moren min, hvis jeg hadde sett henne på gaten. Jeg er usedvanlig fjern når det gjelder utseende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huldali Skrevet 20. desember 2008 #13 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Jeg legger merke til det aller meste ved folks utseende, hvordan de kler seg og hvordan de oppfører seg. Har dette med å studere mennesker på avstand. Men jeg irriterer meg aldri over at andre kler seg annerledes enn meg, eller at de sminker seg annereldes. Folk må få kle seg slik de vil, selv om jeg kan tenke at de kanskje hadde vært finere i ditt og datt, plager det meg aldri at de ser slik ut som de gjør. Godt mulig folk tenker akkurat det samme om meg også Men jeg tenker også ofte at "oi, hun var pen!" "sånn jakke vil jeg ha også" "kunne ønske jeg så slik ut", "Lurer på hvordan man får sånn stil?". Folk inspirer meg mye. Vi er forskjellige, og enda godt er det! Endret 20. desember 2008 av Huldali Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2008 #14 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg irriterer meg over oversminka glamour-modeller med silikon i brystene. Disse har jo gjerne null hjernekapasitet i tillegg, og det gjør ikke saken bedre det heller. Og folk som lukter svette. ...æsj! Finnes ingen god unskyldning for å ikke bruke vann og såpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miley Skrevet 21. desember 2008 #15 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg er nok en slik som legger merke til andres klær, sminke og utseende. Damer i tights og hengerumpe, stringtrusestrikk opp under armene og orange fjes er noe av det som får meg til å sperre øyene opp. Jeg legger merke til kvinner med bart, menn med sminke og fjortisser med løshår, og jeg kommenterer dem gjerne til mannen i tillegg. Fy meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2008 #16 Del Skrevet 23. desember 2008 Som mann legger jeg merke til kvinner i svømmehaller som har vært mindre nøye med barbering av legger, armhuller og bikinilinje. Det er ikke så mye seksuelt egentlig, men mer fascinasjon(ikke så ofte man ser slikt hår gro fritt på kvinner). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 23. desember 2008 #17 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Det skal vel egentlig mye til for at jeg legger merke til hva folk har på seg. Om noen f.eks. går i bare t-skjorte ute i ruskevær biter jeg meg merke i det, og tenker kanskje "fryser han ikke?", men det irriterer meg da ikke. Jeg legger fort merke til kløft også, så klart, såvel som klær som ellers fremhever kvinnelige kurver. Og dette er langt fra irriterende Da er det vel helst formene jeg legger merke til, egentlig. Spør meg i etterkant og det er ikke sikkert jeg husker riktig farge engang Endret 23. desember 2008 av K.A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2008 #18 Del Skrevet 24. desember 2008 Irriterer meg ofte over korte, butte skihoppneser eller brede klumpeneser, så ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2008 #19 Del Skrevet 24. desember 2008 Jeg legger merke til hår og hud hos andre. Sikkert fordi jeg ikke er fornøyd med disse tingene på meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2008 #20 Del Skrevet 24. desember 2008 Irriterer meg ofte over korte, butte skihoppneser eller brede klumpeneser, så ja. Jeg er sikker på at folk med såkalte "snub noses" i likhet med Sokrates så altfor gjerne ville byttet ut med en lang og smal en hvis det var opp til dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå