Serinekake Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Kan man stryke ullsokker (100% ull) uten å krympe/ødelegge de? I så fall på hvilken varme? Har mistet "lappen" til garnet, så kan ikke lese noe der..
Modic Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Jeg ville vel forsøkt med laveste varme på strykejernet, eventuelt med et fuktig presseklede i mellom. Det burde gå fint. Men jeg undrer meg nå litt på hvorfor du vil stryke ullsokkene, da! Personlig er jeg glad for alt jeg SLIPPER å stryke! Hehe!
Serinekake Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2008 Skal gi de i gave, og syns det ser finere ut når de er helt glatte (altså, ikke på vrangborden da). Går å prøver nå jeg:)
Gjest Pysepus Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 Jeg pleier alltid dampe ullsokker som jeg gir bort
Ugla Skrevet 19. desember 2008 #5 Skrevet 19. desember 2008 Ikke stryk direkte på ull (heller ikke med dampstrykejern), det ødelegger fibrene i ulla. Men damp med et fuktig klede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå