Gjest Gjest_stine_* Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 hva skal man egentlig gjøre når man har fått muggsopp? har muggsopp på soverommet til meg og samboeren min. det er flekker på tapeten og sitter sikkert bak den også. noe som betyr oppussing.. noe jeg har veldig lite lyst til siden jeg driver å pusser opp stua.. ser at det står mange steder at man skal kontakte profesjonelle, men jeg finner ingen jeg. jeg bor i ålesund.. noen som har tips?
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Dette må du ta svært alvorlig. Det første du burde gjøre er å vaske området hvor det er sopp med klor. Klor dreper sopp. Sørg for god luftsirkulering på soverommet. Flytt møbler som eventuelt står ved de veggene hvor muggen kommer. Blir det ikke borte da, blir du nødt til å pusse opp ordentlig.
Gjest Gjest_stine_* Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 okey takk. har en datter og er bekymret for henne.. har jo hørt at muggsopp kan føre til astma osv. hun sover jo ikke på soverommet vårt men likevel.. det å flytte på møblene er enklere sagt enn gjort. det går rett og slett ikke. soverommet er proppa.. resten av leiligheten også.. har ikke engang seng i vanlig dobbeltseng-størrele for at det ikke er plass :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå