Gå til innhold

Hvitt rom

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har malt 2. etasje helt hvitt, gulv, tak og vegger. Driver og lurer på hvordan jeg skal møblere det, om jeg skal velge lyse eller mørke møbler.

Ser på Country-serien på Bohus:

http://www.bohus.no/default.asp?page=84&am...08&p808_v=1

og Bombay:

http://www.bohus.no/default.asp?page=84&am...98&p798_v=1

Er litt usikker.. Blir jo et lyst og fint rom hvis jeg velger de lyse møblene.. Men kanskje ikke så spennende? Blir det bedre med mørke møbler for å bryte opp litt?

Hva synes dere?

Endret av Ce'Nedra
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde helt klart valgt lyse møbler.

Jeg synes mørke møbler kan bli litt hardt - og litt for mye kontrast til et helt lyst rom. Men jeg vet jo at veldig mange mennesker liker mørke møbler (se bare på stuene til folk; svarte skinnsofaer og mørke tremøbler med smijernsdetaljer..).

Jeg har et helt lyst soverom (riktig nok er det vanlig parkett på gulvet) med hvite møbler - og jeg er superfornøyd. Jeg synes det er så friskt og fint.

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg vil si dette er helt avhengig av smak og behag.

Selv liker jeg noe midt i mellom, som for eksempel eik, som vi har en del av i huset vårt, bøk eller ask (ask er lysere enn eik). Iblandet noen møbler som er malt.

For øvrig er jeg litt enig meg gjest over, for store kontraster er ikke så fint.

Skrevet

Heia,ja det er jo smaken din det står på.Har sjøl endel India som er det samme som Bombay, men når jeg skal flytte nå, vil jeg ha lys stil i stua for beg å bli lei det gamle.Beige sofa og hvite vitrineskap/kommode så kjøp det du liker best ;-))

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Min mening er i hvertfall at Bombay begynner å blir litt gammeldags og harry. Var mange som hadde den stilen for noen få år siden. Jeg ville funnet noe som var litt mer nytt og friskere i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...