Gå til innhold

Tulipaner i brudebuketten

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_katja_*
Skrevet

Hei bruder!

Jeg skal gifte meg i februar, og har tenkt en del på hva jeg skal ha i brudebuketten. Vil ikke bruke så mye penger på buketten, er så mye annet som heller er viktigere.

Har tenkt at hvite tulipaner er utrolig flott, er min yndlingsblomst. Men har ikke sett noen buketter med tulipaner...og da er det vel en grunn til dette.

Noen av dere som kan tipse meg hva som er lurt å bruke i en "billig" bukett? Og dette er jo midt på vinteren, så litt usikker på hva som er seson for da.

Ranunkel er også en flott blomst, men har hørt at denne ikke holder seg så godt. Derfor usikker på om det kan være et alternativ. Men er jo helt blond når det gjelder blomster...så HJELP!

Videoannonse
Annonse
Gjest down under brud
Skrevet

Jeg tror årsaken til at du ikke har sett mye av dette i Norge rett og slett kun er fordi det ikke er vanlig.

I Australia er tullipaner en av de vanligste blomstene i brudebukettene. Billige, flotte og står seg meget godt uten vann.

Du finner mange bilder om du googler etter slike på google.com.au, her er et par søk:

Tullipaner 1

tullipaner 2

tullipaner 3

Skrevet

Jeg har også vurdert dette med tulipaner. Roser tåler vel ikke kulde spesielt godt. Kanskje det er en grunn til at tulipaner ofte blir brukt om vinteren - og at de er tøffere mot frosten?

Jeg kommer også til å ha en rimelig bukett, tar bare det som finnes i butikken der og da - og hadde vært fint om blomstene overlever turen til kirka, i allefall :)

Skrevet

Tulipaner er helt nydelige blomster til en brud, og en brøkdel av prisen på de fleste andre sorter. Jeg er også vinterbrud, og kommer til å havne med tulipaner. Kjæresten skal fikse buketten til meg så jeg aner ikke hvordan den blir seende ut :)

Gjest Gjest_katja_*
Skrevet

Tusen takk jenter!

Da tror jeg at det blir tulipaner!

Har googla det tidligere, og funnet mye, men var fortsatt litt usikker. Men godt å høre litt erfaringer fra dere her i Norge, og ikke bare se på bilder av det "varme" utland.

Skrevet

Det er veldig fint med enkle tulipanbuketter! Husk bare på at det ikke vil fungere noe særlig dersom du ønsker å tørke brudebuketten i ettertid. Men det ville ikke jeg ha brydd meg om, ønsker du et minne om buketten kan du jo få den fotografert.

Skrevet

Var i et høst bryllup hvor det var tulipaner som brudebukett. Det var varmt i været, så de hadde buketten i en kjøleboks på vei til-fra kirken (men pga bruden villa ha knoppede tulipaner)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...