Gjest Chrizzy Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Hva hadde du gjort om din sønn på 15 år hadde fått et brev med bilde fra en dame i 30- årene. Der hun spør om han vil være kjøreste med henne. Hun har lagt ved et bilde av seg selv når hun var helt ung, i slutten av tenårene? Ville du ringt politiet, tatt kontakt med damen selv, tatt kontakt med mannen hennes, skrevet et brev til henne? Takker for svar
Gjest skorpio Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Eh, spesielt.. Først ville jeg spurt sønnen hvordan han kjenner henne, så ville jeg evt. kontaktet politiet..
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 Jeg ville kontaktet damen, snakket med sønnen og evt politiet dersom damen ikke tok til fornuft.
Gjest skorpio Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 Jo, men tenk hvis hun fortsetter å kontakte andre mindreårige da..?
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 Nå er det jo dessverre et faktum at politiet ikke vil legge mye vekt på en dame som kontakter en gutt på 15. Hadde det vært en gutt på 11 hadde det vært noe annet. 16 er grensen, men når en nærmer seg 16 så er det dessverre en gråsone. Politiet har ikke mulighet til å prioritere slike saker, derfor ville jeg snakket med de involverte først.
Gjest skorpio Skrevet 17. desember 2008 #6 Skrevet 17. desember 2008 Nå er det jo dessverre et faktum at politiet ikke vil legge mye vekt på en dame som kontakter en gutt på 15. Hadde det vært en gutt på 11 hadde det vært noe annet. 16 er grensen, men når en nærmer seg 16 så er det dessverre en gråsone. Politiet har ikke mulighet til å prioritere slike saker, derfor ville jeg snakket med de involverte først. Hm, det visste jeg ikke. Jeg ville nå hvertfall uansett fortalt det til politiet, så får de gjøre det de vil med det. Også i tillegg bedt gamla om å holde seg langt faen unna sønnen min. :gjeiper: (ikke misforstå meg med uttrykket "gamla", men tror de fleste ville sett sånn på det om sønnen deres på 15 ble sjekka opp av en dame på 30)
Hanselot Skrevet 17. desember 2008 #7 Skrevet 17. desember 2008 Damer på 30 som legger seg ut etter 15åringer mangler gjerne det lille ekstra av sosiale antenner som "normale" folk har. Hun har allerede trådd over streken for normal adferd. Jeg hadde nok blitt bekymret for sønnen min i dette tilfelle. Syns hun virker sprø nok til at man skal ta henne alvorlig. Hør hva sønnen mener, er hun slitsom, plagsom o.l. så anmeld henne. Om hun ikke gjør noe stort vesen ut av det så er jeg sikker på sønn takler det fint.
cilja Skrevet 17. desember 2008 #8 Skrevet 17. desember 2008 Jeg hadde sjekket med sønnen min hvordan hun hadde fått tak i navnet og adressen hans. Jeg hadde også ringt og snakket med damen og forklart at det er upassende. Dette i første omgang. Hva man gjør videre avhenger av hva som blir sagt og hva som skjer etter de første par samtalene.
Gjest mann_32 Skrevet 17. desember 2008 #9 Skrevet 17. desember 2008 Jeg lurer på hvordan foreldrene er blitt kjent med brevet jeg. For om sønnen viser det til foreldrene så er det jo ganske opplagt at han finner denne damen frastøtende. Har du derimot smyglest private brev til sønnen din så har du jo gått langt over grensen.
Gjest Chrizzy Skrevet 17. desember 2008 #10 Skrevet 17. desember 2008 Historien her er egentlig sånn at brevet er skrevet av en jente på 13 år. Hun er kjempeforelsket i denne gutten og har lyst til å spørre han om han vil være kjæreste med henne. Hun tør egentlig ikke, så først vil hun sjekke terrenget med å sende et bilde av noen som ligner mye på henne (hennes mor som ser ut som om hun er snytt ut av nesen av), så hun sender et bilde av moren da moren var ung og lurer på om han kunne tenke seg å være kjæreste med henne. Uheldigvis for jenten så kjenner foreldrene til gutten igjen moren på bildet og det blir et sabla rabalder
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2008 #11 Skrevet 17. desember 2008 Historien her er egentlig sånn at brevet er skrevet av en jente på 13 år. Hun er kjempeforelsket i denne gutten og har lyst til å spørre han om han vil være kjæreste med henne. Hun tør egentlig ikke, så først vil hun sjekke terrenget med å sende et bilde av noen som ligner mye på henne (hennes mor som ser ut som om hun er snytt ut av nesen av), så hun sender et bilde av moren da moren var ung og lurer på om han kunne tenke seg å være kjæreste med henne. Uheldigvis for jenten så kjenner foreldrene til gutten igjen moren på bildet og det blir et sabla rabalder Kan du fortelle mer om historien, hvordan det endte? Fikk de løst det?
Gjest Chrizzy Skrevet 17. desember 2008 #12 Skrevet 17. desember 2008 Kan du fortelle mer om historien, hvordan det endte? Fikk de løst det? Jeg vet ikke for jeg har ikke skrevet ferdig enda, men det ender godt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå