Gå til innhold

Uformell bryllupsfest!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest La Coste

Heisann!!

Tenkte å ha et lite bryllup uten så mye slekt, men for det meste venner! Ting skal heller ikke være så stivt som i "tradisjonelle bryllup", da dette ikke passer helt for oss.

Enkel vielse og en koselig fest etterpå er noe av det vi ser for oss.

Men: Har noen andre her på KG hatt eller vært i en litt anderledes bryllupsfest? Har dere noen tips så sier jeg tusen takk altså:)

Har også tenkt på å vie oss i utlandet og ha en aldri så liten bryllupsfest litt etter vi har kommet hjem.

Bør vi skrive noe ekstra i invitasjonenen; om hva slags bryllupsfest o.l.?

Tenkte å ha koldtbord for det gjør det ikke så formelt i utgangspunktet, men litt mer avslappet liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Tenkte bare å fortelle hvordan vi gjør det. Vi gifter oss 16.august. Skulle egentlig bare ha et lite selskap med nærmeste familie, men dette selskapet har vokst til 51 gjester :wink: Av de gjestene er det bare ett vennepar av oss som kommer utover forlovere med følge. Men vi ville gjerne ha en vennefest, så 30. august inviterer vi ca. 50 venner til fest. Denne festen betaler jeg og min tilkommende. Vi skal servere spekemat og tilhørende drikke, men ber gjestene ta med seg drikke til etter maten. (Dette synes de fleste er helt greit. Det hører med til historien at jeg kommer fra en gård og kan ha begge festene hjemme hos foreldrene mine). Denne vennefesten blir uformell uten taler og sånt. Vi gleder oss til det, og det går helt fint an å gjøre det på denne måten. Ettersom vi har blitt bedt i så mange brylluper i løpet av de siste årene, følte vi litt at vi måtte "gjøre gjengjeld". Og jeg tror vennene våre synes dette blir OK.

Jeg synes koldtbord høres ypperlig ut. Det er deres fest, og dere lager akkturat den festen dere ønsker :D Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi giftet oss, var det så mye "støy" i familien. Skilte foreldre som ikke var på talefot etc. Vi følte ikke behov for å bruke masse penger på disse, da vi var redde det ikke ville bli særlig vellykket.

Jeg ville i utgangspunktet bare reise bort for å gifte oss, men det ville ikke min mann. Når vi likevel skulle gifte oss hjemme, ville vi gjerne feire bryllupsdagen.

Som brudepar var vi helt tradisjonelle, vielsen var også veldig tradisjonell, min far fulgte meg opp osv osv

Etter vielsen hadde vi aller nermeste familie; foreldre, besteforeldre og søsken, kun på kake og kaffe.

På kvelden hadde vi invitert alle våre venner til bryllupsfest. Vi hadde koldtbord og serverte drikke til maten. Drikke til resten av festen hadde alle med selv, og ingen reagerte på dette. Det ble faktisk to tre taler, men ikke av den tradisjonelle sorten, veldig gøye ting. Utpå kvelden krevde gjestene "brudedans", og det fikk de om en en veldig rocka en.

Dette var kjempevellykket, og den dag i dag (8 år etter) syns de fleste at dette var det kjekkeste bryllupet de hadde vært i. Så det finnes mange måter å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Vi har også tenkt å ha et uformellt bryllup. Nå er det riktignok et år til dagen, men jeg vil fortelle litt om hva vi hat tenkt så langt.

Selve vielsen skal vi ha på min hjemplass, på seteren. Vi skal invitere kun den nærmeste familie og vennertil en hel helg på fjellet. Vi skal grille, fiske og kose oss. Selve DAGEN blir nok mere tradisjonell, selv om selve vielsen blir litt utradisjonell. For å unngå at det blir et storslått kaffeslaberas har vi invitert flere av de nærmeste vennene for å skaffe litt liv i leiren utover dagen.

Når vi kommer hjem igjen skal vi arrangere en fest for alle vennene våre. Vi har tenkt å servere et enkelt måltid med litt å drikke. Drikke til resten av kvelden må de holde selv.

Dette er våre planer så langt, og vi tror vi skal greie å få en nokså uformell fest. Vi gleder oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Vi har tenkt å gjøre det slik. Ganske uformelt, med bare den nærmeste familien, og masse venner som kommer til kaffe og fest. Dette er slik vi ønsker å gjøre det, men jeg merker på noen i familien at det ikke faller i smak. Jeg tar meg litt nær av det jeg, synes ikke det er så moro å høre at alt vi vil ha blir feil, men ikke søren om noen andre skal få bestemme hvordan min og min kjæres dag skal være. Vil dere ha det slik så gjør det slik dere vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...