Gå til innhold

Hjelp meg å finne heftet om borgelig vielse og partnerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Har du undersøkt med HEF sentralt?

B.

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skal innom på huset i morgen, skal høre om noen vet om dette heftet.

B.

Skrevet

Tusen takk icon_smile.gif12

Skrevet

HEF har i tillegg en bok ( I Glede og Sorg - Fredrik S. Heffermehl - Cappelen Fakta) som omhandler alle "høytidelige" handlinger som man kan ønske assistanse fra HEF i.

Her er det også masse fine dikt og forslag til gjennomføringer.

Jeg kjøpte boken direkte hos HEF her i Oslo, men jeg så den også hos Deichmanske - så prøv biblioteket og spør evt. om de kan bestille den.

Lykke til12

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Skrevet

Jeg har både den boken og et "hefte" og Borgerlig Vigsel. Jeg kjøpte boken får å få tak i dikt, men likte forslagene der.

Om bryllup er det ca 2-3 sider med tekst og litt informasjon og så 16 dikt.

Dette er vel representativt for avsnittene: Navnefest, konfirmasjon og gravferd. Imidlertid har de tre andre litt mer om program som ikke bryllup har. I heftet derimot står to forslag til program.

Jeg ville ha forsøkt å låne boken og sett. Evt. ringt og hørt med HEF lokalt og hørt hvordan de bruker å gjøre det.

Det blir nok bra uansett icon_smile.gif12

Skrevet

hei Ragnhild!

jeg har vært i London så jeg har ikke sett innlegget ditt, beklager.

jeg fikk dette heftet tilsendt fra lokallaget i Vestfold, der jeg skal gifte meg. du kan sikkert sende dem en mail eller ringe dem og be dem om det. det er et veldig bra hefte som er laget som en praktisk håndbok for par som ønsker å utforme sine egne rammer rundt vigsel.

hefte er laget sentralt så alle lokallagene skal ha tilgang på det! det er ikke sikkert at de kan sende det til deg (det står at det kun er for intern bruk, men jeg fikk det!) men du burde jo få se det i hvertfall!!!!

Lykke til!

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Skrevet

Ragnhild, har du fått tak i dette heftet? Isåfall lurer jeg på om det er noen tips der som du vil dele med oss andre? Jeg er ikke medlem i HEF selv, så jeg får vel ikke tak i dette heftet.12

Skrevet

Du behøver ikke være medlem i HEF, de spør ikke engang om du er det! eneste fordel er hvis du velger å ha sermoni med hjelp av dem, koster det mindre hvis du er medlem. Det har ikke noe å si når du kontakter dem!

Bare gå inn på http://www.human.no og fin ditt lokal lag!

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det heftet du refererer til er kun til internt bruk og ikke noe du kan få (ifølge HEF sentralt). De har en brosjyre som er til utdeling, men den er ikke så omfattende som heftet du beskriver.

B.

Skrevet

jeg fikk det til sendt av mitt lokal lag, det er veldig fra, så det er synd hvis de ikke vil sende det ut til par som skal gifte seg! Ditt lokal lag har i hvertfall muligheten til å få det tilsendt fra HEF sentralt, så kan du sikkert få se det sammen med dem!!!!!

Lykkr til!!

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Skrevet

Mari: er det mange sider? Har du mulighet til å kopiere og sende til meg dersom det blir helt umulig å få tak i det?

Henger meg på denne jeg. Hvis det er mulig sier jeg tusen takk. 12

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Skrevet

skal se om jeg får scanna det inn, men har ikke scanner hjemme, skal se om jeg får lånt en!

dere får mase på HEF kontaktene deres!

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...