Gjest AnneShirley Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Beco Butterfly Ergo Noen som har erfaringer eller synspunkter? Jeg synes Beco Butterfly finnes i flere fine farger, men er usikker på om det bør være utslagsgivende for et slikt kjøp. Det viktigste er jo hvordan den fungerer i bruk etter hvert..
lekman Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Hadde en slik men ble lite brukt. Passer jo bare for barn opptil ca 3-4 mnd..
Gjest AnneShirley Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 Hadde en slik men ble lite brukt. Passer jo bare for barn opptil ca 3-4 mnd.. Hva mener du? Begge disse selene skal jo kunne brukes opp til barnet er over 20 kg. Ergoen kan jo ikke brukes (uten spesielt spebarnsinnlegg) før barnet er 3 måneder.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 Jeg har en ergo, og den brukte jeg til hun var rundt 10 mnd. Den er veldig grei - og mye bedre enn for eks babybjørnen. Men jeg kjøpte den i seineste laget for plutselig ville hun ikke sitte der:( Så nå er det meisen som brukes om snupps må bæres!
tingeling Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 Jeg har en ergo som jeg gleder meg til å ta i bruk igjen når snuppa kommer. Ut fra bildene synes jeg det ser ut som at barnet sitter bedre (uten klem på lårene blant annet) i ergo og hoftebeltet virker stødigere på ergoen. Men nå har jeg som sagt kun bildene til den andre å gå ut fra.
pondusa Skrevet 17. desember 2008 #6 Skrevet 17. desember 2008 Dersom du skal ha et bæretøy helt fra fødselen av, anbefaler jeg deg et elastisk sjal i begynnelsen. Du får babyen mye tettere, den kan ligge i vuggestilling, du kan amme i sjalet og du kan knyte det på deg før du går ut og så putte babyen oppi når du kommer frem. Jeg har elastisk sjal, mei tai og ergo, og sjalet ble definitivt brukt mest de første 6 mnd. Like mye bærekos for meg somfor babyen. Nå er han 7 mnd og vi bruker mest mei tai og ergo, men vi skal kjøpe oss et vevd sjal også. Anbefaler deg å kikke innom forumet til tettinntil.no, der vil du finne mange svar og synspunkter.
Gjest AnneShirley Skrevet 17. desember 2008 #7 Skrevet 17. desember 2008 Anbefaler deg å kikke innom forumet til tettinntil.no, der vil du finne mange svar og synspunkter. Var der og syntes det dreide seg mest om sjal og mei-tai. Og jeg synes det virker styrete å måtte knytte. Derfor har vi hele tiden vært mest rettet mot de formsydde bæreslene. Har dessuten alt fått en "peanut shell" som kan brukes i begynnelsen.
Nicky B Skrevet 17. desember 2008 #8 Skrevet 17. desember 2008 Jeg har en beco butterfly og er kjempefornøyd med den! Kjøpte den fordi den vokser med barnet. Veslegutt var rundt 2 måneder da jeg kjøpte den, nå er han 8 måneder og den er mye brukt. Den er et funn når det er ulike arrangement i barnehagen til frøkna for eksempel og jeg må ha med meg veslegutt. Nå varierer jeg med å ha veslegutt på magen eller ryggen, alt etter hva jeg skal gjøre. Han stortrives i den og blir sint når han må tas ut av den. Bruker også beco'n til min datter på tre og et halvt. Eneste "minuset" jeg kan komme på er at noen av reimene kan være litt tunge å stramme, men det syns jeg ikke er noe stort problem. Syns hoftebeltet støtter godt og med regulerbare stropper passer den godt til pappan og. Jeg vurderte ergoen lenge, men valgte til slutt becon for jeg syns den så finere ut... Jeg har også to peanutshellslynger jeg bruker på litt kortere turer.
Gjest AnneShirley Skrevet 17. desember 2008 #9 Skrevet 17. desember 2008 Jeg vurderte ergoen lenge, men valgte til slutt becon for jeg syns den så finere ut... Akkurat det samme som fikk meg til å begynne å vurdere Beco -i begynnelsen tenkte jeg bare på Ergo Takk for alle tips! (tar fremdeles i mot flere )
Grooo Skrevet 18. desember 2008 #10 Skrevet 18. desember 2008 Vi (eller ikke jeg nå da, med høygravid mage..) bruker Ergo mye til vår jente på to og ett halvt år. Har ikke prøvd Beco men tror at den også er god
Gjest AnneShirley Skrevet 18. desember 2008 #11 Skrevet 18. desember 2008 Takk for alle tips Mannen "falt for" Ergo svart/retro, så det blir nok den.. For det at han liker den er ganskel vesentlig tenker jeg.
Susan Sto Helit Skrevet 18. desember 2008 #12 Skrevet 18. desember 2008 Takk for alle tips Mannen "falt for" Ergo svart/retro, så det blir nok den.. For det at han liker den er ganskel vesentlig tenker jeg. Er nok fint å ha med mannen på dette med bæretøy, ja. Og dette med at det bare kan brukes de første mnd er bare tull. Gutten min er nå to år, og vi kjøpte nylig en formsydd bæresele. (Jetpack, ganske tilsvarende Beco og Ergo.) Den brukes masse, og ble kjøpt enkelt og greit fordi min Meitai ikke har god nok polstring, og jeg er litt lei av å knyte opp og igjen etter 2-åringens opp/ned ønsker. Både han og jeg elsker den, og han bæres ganske ofte på ryggen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå