Gjest nextlife Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Er det noen som har en god og velprøvd oppskrift på dette? Jeg har sikkert 100 oppskrifter selv, men får de aldri sånn som jeg liker de, seige inni, sprø utpå, og ganske lyse på farge.
lekman Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Ingredienser: 180 gr melis 4 eggehviter 250 gr kokos Fremgangsmåte: - Bland alle ingrediensene sammen i en bolle - Legg passe store klatter på en smurt plate - Stekes i ca. 10 minutter på 170 grader
nessi Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 Jeg liker oppskriften fra Mikke Mus sin kokebok 200 gr sukker 2 egg 200 g kokos Lag eggedosis og bland i kokosen.
Kvist Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 Husker ikke oppskriften min nå, men det er i hvertfall en med eggehviter, melis og kokos. Det viktigste er å blande det sammen i en kjele, og røre rundt mens massen varmes noe. Du ser på den at den blir litt blankere når den blir lunka. Varmingen skal gjøre dem seige, og de blir alltid seige og gode inni og sprø utenpå. Så settes den som topper og stekes.
Scorpina Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 Bruker også Kvists fremgangsmåte. Rører rundt sånn at alt 'samler' seg og blir en klump. Bruker to teskjeer for å få topper på stekebrettet. Stekes til de er gyllen og avkjøles på rist. Mine blir seige og gooo'e
Gjest nextlife Skrevet 17. desember 2008 #6 Skrevet 17. desember 2008 Bruker også Kvists fremgangsmåte. Rører rundt sånn at alt 'samler' seg og blir en klump. Bruker to teskjeer for å få topper på stekebrettet. Stekes til de er gyllen og avkjøles på rist. Mine blir seige og gooo'e Jeg har aldri benyttet denne fremgangsmåten, så det skal jeg prøve, men det hadde vært fint med oppskrift
Malteaser Skrevet 17. desember 2008 #7 Skrevet 17. desember 2008 Hei Hei har akkurat laget kokosmakroner, sånn gjorde jeg det: Ingredienser: 180g melis 250g kokosmasse 1/4 ts vaniljesukker 4 eggehviter Framgangsmåte: -Pisk eggehviten med mikser til den blir veldig stiv(hvitt skum). -Rør forsiktig inn melis, kokosmassen og vaniljesukker. -Hell det over i en gryte, varm den på svak varme til den er blitt litt blankere -Bruk to teeskjeer til å lage små klatter på et brett dekket med matpapir. -Så skal de stå i ovnen på 150 grader i ca. 15 min. De ble utrolig gode, sprø utpå og seige inne :gjeiper: Bon appetit
Scorpina Skrevet 18. desember 2008 #8 Skrevet 18. desember 2008 (endret) Jeg har aldri benyttet denne fremgangsmåten, så det skal jeg prøve, men det hadde vært fint med oppskrift Hehe...ja kanskje det Jeg har brukt denne oppskrifta i 'ørten' år og disse blir kjempegode: 250 gr kokosmasse 4 eggehviter 200 gr sukker Ha alt i en kjele og rør alt sammen til det blir en 'klump' og samler seg helt. Bruk to teskjeer og lag en liten topp på stekebrettet (med bakepapir på). Stek kokosmakronene på 180 grader midt i ovnen i en 12-15 minutter (til de blir lysebrune) Avkjøles på rist. Bòn apetit - og GOD JUL! Endret 18. desember 2008 av Scorpina liten leif
Thomas Andrè Skrevet 17. november 2009 #9 Skrevet 17. november 2009 Hehe...ja kanskje det Jeg har brukt denne oppskrifta i 'ørten' år og disse blir kjempegode: 250 gr kokosmasse 4 eggehviter 200 gr sukker Ha alt i en kjele og rør alt sammen til det blir en 'klump' og samler seg helt. Bruk to teskjeer og lag en liten topp på stekebrettet (med bakepapir på). Stek kokosmakronene på 180 grader midt i ovnen i en 12-15 minutter (til de blir lysebrune) Avkjøles på rist. Bòn apetit - og GOD JUL! Mine kokosmakroner blir helt flate. Hva gjør jeg feil?
Dark Star Skrevet 17. november 2009 #10 Skrevet 17. november 2009 Mine kokosmakroner blir helt flate. Hva gjør jeg feil? Kanskje du bruker store egg slik at massen blir for løs?
Thomas Andrè Skrevet 17. november 2009 #11 Skrevet 17. november 2009 Kanskje du bruker store egg slik at massen blir for løs? nei igrunn ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå