Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet og redd!!
Skrevet

Hei!

Jeg vet at jeg har vært slem,jeg har lest mailen til kjæresten min. Hun hadde skrevet den til en venninne av seg, for ca en måned siden! Vi har felles pc, og når jeg skulle inn på min mail, så sto denne mailen oppe. Er naturlig nysgjerrig, og leste den.. Skjønner selv at det skulle jeg aldri gjort!

I mailen sto det blandt annet at jeg har forandret meg, at hun ikke visste om hun var forelsket i meg, og at hun ville ha sex med andre før hun bestemte seg om det var meg hun ville dele livet sitt med!

Vi har vært sammen i tre år. Vi er begge jenter, og det begynte med at vi begge var nysgjerrig på hverandre. Hun utdypet i den meldingen at jeg var veeeldig sjalu (Ja, er nok sjalu, men synes ikke det var særlig morsomt at hun rotet med en fyr, når vi holdt på som vi gjorde, rett foran meg!)

I tillegg er det mange andre ting, som hun skriver hvor det virker negativt for min fordel, at jeg har bestemt ulike ting, men når vi egentlig har bestemt det i fellesskap?

Når jeg leste det, klarte jeg ikke begynne å gråte, vet ikke om jeg ble sint eller lei meg. Vet at jeg har gjort noe dumt, men hva skal jeg gjøre nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du skulle nok ikke lest den mailen. Med det sagt så synes jeg det er utrolig dårlig gjort av kjæresten din å fortelle om sine problemer med deg til andre! Respektløst rett og slett! Jeg ville ha satt meg ned med henne og pratet med henne.. Spør henne om hun er sikker på forholdet deres, og hva dere skal gjøre for å eventuelt forbedre det.

Du har det ikke bedre uten henne da? Du kommer jo hvertfall ikke til å kunne klare og stole på henne nå som du har lest at hun har lyst å ligge med andre...!

Skrevet
Med det sagt så synes jeg det er utrolig dårlig gjort av kjæresten din å fortelle om sine problemer med deg til andre! Respektløst rett og slett!

Ja, da er det MANGE respektløse folk her på KG, inkludert TS som sitter her og forteller oss om sine problemer med kjæresten :eeeh:

Jeg er helt enig i at det ikke var særlig koselig å lese, og at nå som TS vet burde hun ta en lang prat med kjæresten, men å si at man ikke skal fortelle andre om sine problemer på den måten blir litt dumt.

Ofte trenger man å snakke med noen som ikke er midt i det for å få et annet syn på det. Det er ganske normalt, og jeg vil ikke kalle det respektløst.

Skrevet (endret)

Synes heller ikke det er respektløst å snakke med venner om problemer i forholdet man er i. Man har jo behov for å dele tanker og følelser med noen. Men å si at man vil ligge med andre for å finne ut om man vil være i det forholdet eller ikke, DET er respektløst. Om man går rundt å vil ligge med andre, så burde man kanskje ikke være i noe forhold i det hele tatt. Er enig med de andre om at du burde ta deg en prat med henne, og innrømme at du leste mailen og at det fikk deg til å tvile. Du kommer jo neppe til å stole på henne igjen om du ikke gjør det.

*edit* leif.

Endret av Bloodless
Skrevet
Ja, da er det MANGE respektløse folk her på KG, inkludert TS som sitter her og forteller oss om sine problemer med kjæresten :eeeh:

Jeg er helt enig i at det ikke var særlig koselig å lese, og at nå som TS vet burde hun ta en lang prat med kjæresten, men å si at man ikke skal fortelle andre om sine problemer på den måten blir litt dumt.

Ofte trenger man å snakke med noen som ikke er midt i det for å få et annet syn på det. Det er ganske normalt, og jeg vil ikke kalle det respektløst.

Når man legger ut om problemene sine på KG så er det anonymt. Ingen vet hvem du eller kjæresten din er, og du får objektive svar fra folk du ikke kjenner. Om du derimot forteller en venninne om at du har lyst til å ligge med andre folk, så er dette veldig respektløst ovenfor kjæresten ja! Klart det er! Hva om du finner ut at kjæresten DIN hadde fortalt kameratene sine at han vil ligge med andre for å finne ut om han egentlig vil være med deg? Respekt har han hvertfall ikke for deg. Har man et problem med sin kjære går man ikke og snakker dritt om dem bak ryggen dems. Og gjør dere det med deres kjærester synes jeg det er rett og slett respektløst ja - jeg ville hvertfall aldri funnet på å gjøre det mot min samboer.

Skrevet
Når man legger ut om problemene sine på KG så er det anonymt. Ingen vet hvem du eller kjæresten din er, og du får objektive svar fra folk du ikke kjenner. Om du derimot forteller en venninne om at du har lyst til å ligge med andre folk, så er dette veldig respektløst ovenfor kjæresten ja! Klart det er! Hva om du finner ut at kjæresten DIN hadde fortalt kameratene sine at han vil ligge med andre for å finne ut om han egentlig vil være med deg? Respekt har han hvertfall ikke for deg. Har man et problem med sin kjære går man ikke og snakker dritt om dem bak ryggen dems. Og gjør dere det med deres kjærester synes jeg det er rett og slett respektløst ja - jeg ville hvertfall aldri funnet på å gjøre det mot min samboer.

Litt merkelig dette med venner som snakker sammen,altså. Det er jo ikke å snakke dritt om man føler seg usikker på forholdet og hva man vil, og deler dette med venner? Det er en viss forskjell på å si til en god venninne "jeg er jo glad i xxx, men jeg føler at hun har forandret seg og det er noe som ikke stemmer.. kanskje jeg ikke er klar for et seriøst forhold enda? Jeg er jo ung og kunne tenkt meg å prøve andre før jeg er sikker på hvem jeg skal dele livet mitt med" og "hahaha xxx er jo helt klikk for tida, gidder ikke dette jævla forholdet mer! Jeg er ung og kan ligge med hvem jeg vil, og jaggu har jeg lyst!". Ja, det er respektløst, men det er ingenting i startinnlegget som tyder på at kjæresten har vært bitch.

Jeg tror at jenta di har fått kalde føtter for forholdet og vurderer om det er verdt å fortsette det. Jeg ser ingenting glad med det, bortsett fra at det selvfølgelig er vondt for deg. Du har 2 valg, slik jeg ser det :

1- Du setter henne ned, forklarer at du leste mailen og vil gjerne snakke ut om det.

2- Du venter til hun eventuelt tar opp temaet selv.

Skrevet
Nei du skulle nok ikke lest den mailen. Med det sagt så synes jeg det er utrolig dårlig gjort av kjæresten din å fortelle om sine problemer med deg til andre! Respektløst rett og slett!

Respektløst? Hun fortalte vel om sine problemer for å få råd om situasjonen, det er jo nettopp det venner gjør seg imellom.

Jeg har vært i TS sin situasjon for mange år siden, jeg leste noe jeg ikke skulle gjort, og det endte med at jeg konfronterte han jeg var sammen. Dette dreide seg om utroskap, så jeg pratet aldri med han igjen. I ditt tilfelle ville jeg konfrontert kjærsten din. OK så får du nok en støyt for at du har lest mailen..når jeg tenker meg om, hvis jeg hadde delt pc med typen, og hadde sendt en slik mail, så hadde jeg virkelig sørget for at det ikke var mulig for han å finne den.

Ta praten du, den er alltid ubehagelig, men det er enda mer ubehagelig å gå rundt å lure.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...