Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen min, kaller ham for eks selv om vi ikke offesielt slått opp. Han har vært UTROLIG usikker på hva han egenlig ville i de siste og oppførte seg det merkligste så vi bestemte oss å "pause" forholdet. (har vært sammen i 4 mnd).. Men vi har mye å gjøre med hverandre da barna våre elsker hverandre, så om vi (jeg) liker det eller ikke, treffes vi dersom barna har lyst. Dette var vanskelig for meg i begynnelsen (litt fortsatt), men prøvde så gått jeg kunne å legge følelser til side...det kunne kanskje funke, MEN....

Mens vi har vært i "pausen" som jeg forøvrig så som slutt, (vet ikke hva han tenker, prøvde å få vite ved å spørre ham, men får aldrt klart svar) rotet vi noen ganger sammen.. vi å ligge med hverande/bruke tid sammen...En av gangene hadde han lovet å treffes dagen etter, men har ikke hørt fra ham på FLERE dager! Så traff vi, men bare "offentlig" og generelt.

Anyway, for å komme til saken, samme mannen jeg har vært sin/sur på som vi egentlig ikke er sammen, inviterer meg til å feire jul sammen med ham og hans familie som jeg aldri møtt før!!!

Jeg elsker ham fortsatt, men vil elske ham mindre ved å ikke tilbringe tid med ham...

Hvordan svare på dette?!! Håper på gode OG gjerne raske svar (for han sendte flere meldinger, og jeg vet ikke hva jeg skal svare!!)

Hjertelig takk, fra et virkelig sårt hjerte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette skjønte jeg ikke helt, dere har barn sammen, men har bare vært sammen i 4 måneder, og du kjenner ikke familien hans? Eller har dere hver deres, men de elsker hverandre mer enn du og eksen din gjør etter 4 måneder? Hm.

Skrevet
Dette skjønte jeg ikke helt, dere har barn sammen, men har bare vært sammen i 4 måneder, og du kjenner ikke familien hans? Eller har dere hver deres, men de elsker hverandre mer enn du og eksen din gjør etter 4 måneder? Hm.

Beklager at innlegget var vanskelig å skjønne:)

Men saken er at vi kjente noenlunde hverandre i 1 år. Men vært sammen i 4 mnd.. Vi har barn hver for oss, som kjennte hvernadre i ca 2 år.. (går i barnehage sammen), men det at vi gjorde utrolig mye sammen og brukte veldig mye tid sammen i de mnd, gjorde at de ble glad i hverandre....

Jeg turte ikke å møte familen hans, den gang fordi jeg visste ikke helt om jeg var klar ennå...

Håper at det er mer forståelig nå:)

Skrevet

Ok, da ble det litt mer klart! Jeg ville spurt ham hvorfor han inviterer deg rett og slett. Jeg ville ikke orket å feire jul sammen med en som jeg ikke visste hvor jeg hadde tror jeg.

Skrevet
Ok, da ble det litt mer klart! Jeg ville spurt ham hvorfor han inviterer deg rett og slett. Jeg ville ikke orket å feire jul sammen med en som jeg ikke visste hvor jeg hadde tror jeg.

Fordi han ikke vil at jeg skal feire jul alene (han vet at sønnen min reiser bort), sa han uten at jeg spurte.. Så fikk jeg en til.. at vi hadde kost oss masse, med masse god mat og latter og at det var helt uformelt sa han.

Skrevet

Du svarer hva det DU vil gjøre!

Ja eller Nei.

Ikke så vanskelig...

Skrevet
Du svarer hva det DU vil gjøre!

Ja eller Nei.

Ikke så vanskelig...

Jeg vet ikke hva jeg vil. Ikke om jeg vil svare engang :forvirret:

Skrevet
Jeg vet ikke hva jeg vil. Ikke om jeg vil svare engang :forvirret:

Kor barnslig er nå ikke det?

Om du er i mere tvil enn lyst er det sikkert en grunn til det....da svarer du NEI.

Om du har mere lyst enn tvil sier du JA.

Blir sikkert ikke en katastofe om du gjør det,men det kan fort bli noe du anger på at du ikke gjorde,bedre og anger på noe man gjorde enn noe man ikke gjorde.

Skrevet

Klart du skal svare! Du har jo fått en seriøs invitasjon. Det skulle bare mangle.

Bestem deg for hva du vil (fort) og takk ja eller nei.

Skrevet
Klart du skal svare! Du har jo fått en seriøs invitasjon. Det skulle bare mangle.

Bestem deg for hva du vil (fort) og takk ja eller nei.

Greia er: for det første vet jeg ikke helt om jeg blir eller reiser vekk selv, alt ettersom øko etter å ha gjort en del ting denne uka. For det andre jeg vil sååå mer enn gjerne feire med ham og hans familie, og hadde svart JAAA med en gang om det bare var for noen uker siden. Men siden jeg ikke vet hvor jeg har ham er jeg redd jeg ikke vil feire jul/treffe familie til en jeg ikke er sammen med. Om vi bare var venner hadde vært en annen sak...Familien vet hvem jeg er.. Jeg vet ikke om han har sagt noe om at vi ikke er helt sammen lenger...

Det er slike tanker (og at han behandlet meg så kjipt i det siste) som gjør at jeg ikke kan bestemme meg så fort...

Skrevet

Underlig å komme med en slik invitasjon bare via SMS. Høres ikke helt seriøst ut.

Skrevet

Underlig å komme med en slik invitasjon bare via SMS. Høres ikke helt seriøst ut.

[/quote

Det var egentlig best sånn, fordi om det var f.eks på telefon, så hadde jeg måttet svare der og da (unnatk: "jeg må tenke på det", som også er da svar).

Men hadde tingen vært annerledes om invitasjonen var på en annen måte?

Skrevet

Jeg svarer alikevel. Takker nei til den. Men når jeg "begrunner" hvorfor jeg sier nei, blir det ikke en enkel sak... For jeg må enten bare si "Takk for omtanke og invitasjon! Men jeg tror ikke jeg blir alene i julen uannsett"

Eller med en kjempe lang melding med bl.a spørmål om hvorfor jeg ikke hørt fra ham på så lenge, og hvorfor han ignorerte meg forleden dag. Og hvorfor invitere meg etter dette. Hvorfor la meg treffe familien NÅ. Hva det er han forventer jeg skal svare på invite. Og at den eneste grunn jeg ser han er pga barna, vi kan ikke være sammen ellers...Derfor kan takker jeg nei!

Altså en slags bombe-melding...

Alternativ 3: Ringe ham, spørre hva som hadde skjedd den ene uken... og så velge alternativ 1

Skrevet

Dere trenger vel først og fremst å få avklart forholdet deres. Pause på dette viset har jo vært å få i pose og sekk for han, for deg også sikkert, men det er jo du som vil dere skal være sammen? Og han som ikke vet hva han vil?

Snakk med ham om hva dere egentlig er, sammen eller ikke, pause er bare noe udefinert midt i mellom, som ingen har godt av.

Jeg ville svart at sånn som situasjonen er mellom dere, er det kanskje best å ikke feire jul sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...