Gjest Gjest_jens_* Skrevet 16. desember 2008 #1 Skrevet 16. desember 2008 jeg har fått med meg at larsons er krim. hva er christensens triologi og hvem passer den for? tenker på å kjøpe til min far, han er 59 år. har vokst opp i oslo området, så de er sikkert artig å lese beatles..? hva sier dere? jeg er bank.. vet han liker krim da. og fakta, gjerne biografier, historie og slikt. vet forresten noen om den god pakkepris på larsons triologi?
Gjest Gjest_jens_* Skrevet 16. desember 2008 #2 Skrevet 16. desember 2008 jeg har fått med meg at larsons er krim. hva er christensens triologi og hvem passer den for? tenker på å kjøpe til min far, han er 59 år. har vokst opp i oslo området, så de er sikkert artig å lese beatles..? hva sier dere? jeg er bank.. vet han liker krim da. og fakta, gjerne biografier, historie og slikt. vet forresten noen om den god pakkepris på larsons triologi? ser det ble noen artige trykkleifer.. jeg mente å si at jeg er blank, ikke bank. og at han har vokst opp i oslo, og dermed at det kanskje er gøy med beatles, hvis det var uklart..
Gjest gladlaks Skrevet 16. desember 2008 #3 Skrevet 16. desember 2008 Likte Stieg Larsson triologien veldig godt! Og kan anbefale den dersom han ikke har lest den. Den første beatles boka er også veldig bra, men den andre var litt tyngere å lese. Likte ikke den. Den siste har jeg ikke lest...
Leo Skrevet 16. desember 2008 #4 Skrevet 16. desember 2008 Hvis faren din faren din er oppdatert på hva som skjer på PC-/internettfronten (Og til dels også i finansverdenen) og i tillegg liker krim, ville jeg utvilsomt ha kjøpt Stieg Larsson. Hvis han ikke er interessert i disse tingene tror jeg han rimelig snart faller av lasset, slik som min mor som er på samme alder. Lars Saabye Christensen på sin side er mer "litterær", men hvis faren din leser mye og i tillegg har tilknytning til historien både m.h.p. tid og sted, så ville jeg ha kjøpt den.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2008 #5 Skrevet 16. desember 2008 begge triologiene er bra. Om du er sikker på at han ikke har lest Beatles-bøkene, kan det være en god idé med denne serien, men siden Larssonserien er nyere hadde jeg nok valgt den.
Reveal Skrevet 17. desember 2008 #6 Skrevet 17. desember 2008 Jeg for min del ville ikke brukt en tanke på Stieg Larsson triologien. Kjedelig krim i samme boks som "alle andre" norske og svenske krimforfattere. Derimot ville jeg med glede brukt penger på å gi noen Christensen.
Visiter Skrevet 18. desember 2008 #7 Skrevet 18. desember 2008 Hva er greia med å skrive "triologi"? "Trilogi"! Når det gjelder trådens tema har jeg ikke noe godt råd, for å være ærlig ... Når det gjelder Larssons trilogi har jeg bare lest de to første og litt av den tredje. Den første var nokså god popkrim, med en litt artig vri man ikke ser så ofte (at hovedgåten gjelder en sak som fant sted langt i fortiden), mens den andre rett og slett sugde. Den tredje virker ganske dårlig, men begge de foregående hadde ganske treig start, så det er jo mulig den tar seg opp etter hvert. Av Christensen har jeg bare lest "Beatles", og den er jo trivelig, om enn litt oppskrytt. Er han 59 år vil jeg tro at han allerede har lest den – det er jo tross alt noe nær sagt alle nordmenn som er middels litteraturinteressert har lest. "Bisettelsen" fikk vel nokså dårlig kritikk også? Uansett vet jeg altså ikke hva du bør gå for. Det kommer vel an på hva han liker og har lest før ... En bokpakke er i alle fall ikke noen dårlig idé, det vil nok se pent ut under treet!
^^Belle^^ Skrevet 18. desember 2008 #8 Skrevet 18. desember 2008 Bare sånn for å for sagt det...jeg syntes Stieg Larsson sine bøker sugde hardt! Jeg hadde gleda meg sååå mye til å lese dem, men når jeg endelig kom så langt ble jeg utrolig skuffet. Personene i bøkene er bare våsete og klisjé-aktige sammenligninger, og historien var bare utrolig teit. Men det er min mening da, er jo utrolig mange som liker de bøkene der...
Fruktvand Skrevet 18. desember 2008 #9 Skrevet 18. desember 2008 Tror jeg hadde gått for Christensen sine bøker. Så sant han ikke er stor fan av krim. Oppvekstromaner er jo litt mer "likandes" i de fleste aldersgrupper. personlig syns jeg Larssons triologi var veldig bra, klarte ikke legge fra meg bøkene. Men Beatles er lixom en bok en MÅ lese syns jeg:)
LilleBille Skrevet 18. desember 2008 #10 Skrevet 18. desember 2008 Jeg hadde opplagt valgt Stieg Larssons bøker. Er ikke så begeistret for Christensen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå