Gjest Jente 26 Skrevet 16. desember 2008 #1 Skrevet 16. desember 2008 Hei! Jeg er ei jente på 26 år, har samboer som er 30 år, vi har vært sammen i 3 år og etablert med hus og felles boliglån. Han er snekker med fast jobb, og jeg er snart ferdig utdannet lærer. Jeg har aldri vært en "baby-jente", d.v.s at jeg alltid har sett for meg barn en gang, men aldri vært så veldig opptatt av barn/barnepass o.l. "En gang" begynner å nærme seg, da jeg helst vil ha barn før jeg fyller 30 år, men inni hodet er jeg ikke helt komfortabel med tanken, og stresser fordi det bare er 3 1/2 - 4 år til, og jeg er ikke så klar som jeg trodde jeg ville være på dette tidspunktet. Likevel merker jeg en liten endring i forhold til at jeg blir litt mer rørt og fortryllet i nærheten av beibi'ser nå enn før, de er jo sååå søte Er redd for at dette er noe som ikke vil endre seg, eller forandrer man innstilling først når jeg er blitt gravid? Jeg vet at når barnet er der, vil jeg gjøre mitt beste for å ivareta det, men er så redd..! Noen som har opplevd det samme? Jeg er redd for hele graviditeten, at jeg kommer til å være dårlig,- og fødselen ikke minst,- at noe skal gå galt! Jeg er en veldig bekymret person, så jeg kommer til å ha angst i 9 mnd for om alt er bra med beibi'n i magen o.s.v Jeg tenker mye på dette, og er som sagt litt stresset p.g.a alder, ønsker jeg var yngre og hadde "bedre tid" eller noe sånt..! Vi har et utrolig godt forhold, jeg og sambo, og har snakket om barn i fremtiden, så det er ikke med tanke på partner jeg tviler, mer tanken på om jeg takler hele greia.. Noen som kan berolige meg??