Gjest Gjest_Annette_* Skrevet 16. desember 2008 #1 Del Skrevet 16. desember 2008 .....nå er dagen over. Alle barn i alle land ligger nå å sover.... Det er alt jeg husker dessverre! Noen som vet hvilken sang jeg mener og som kan resten??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 16. desember 2008 #2 Del Skrevet 16. desember 2008 So ro lille mann, nå er dagen over. Alle barn i alle land, ligger nå å sover. So ro tipp og tå, sov min vesle pode. Reven sover også nå med halen under hodet. Sånn har jeg lært den iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvira Skrevet 16. desember 2008 #3 Del Skrevet 16. desember 2008 .....nå er dagen over. Alle barn i alle land ligger nå å sover.... Det er alt jeg husker dessverre! Noen som vet hvilken sang jeg mener og som kan resten??? Fritt etter hukommelsen: So ro lite barn Nå er dagen over Alle barn i alle land ligger nå å sover So og ro og tipp på tå Sov min vesle pode Reven sover også nå med halen under hodet :søvn: Hvis noen har rettelser så mottas de med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Annette_* Skrevet 16. desember 2008 #4 Del Skrevet 16. desember 2008 So ro lille mann, nå er dagen over. Alle barn i alle land, ligger nå å sover. So ro tipp og tå, sov min vesle pode. Reven sover også nå med halen under hodet. Sånn har jeg lært den iallefall Endelig! Tusen takk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilja Skrevet 16. desember 2008 #5 Del Skrevet 16. desember 2008 Fra Hakkebakkeskogen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2008 #6 Del Skrevet 16. desember 2008 Strengt tatt er det vel alle mus i alle land som ligger og sover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 17. desember 2008 #7 Del Skrevet 17. desember 2008 Jepp, det er "mus" i originalteksten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2008 #8 Del Skrevet 17. desember 2008 Det er mus som ligge rog sover når musemor synger for musungen sin ja. Og det er tipp PÅ tå - ikke tipp og tå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lekman Skrevet 17. desember 2008 #9 Del Skrevet 17. desember 2008 Har lært den slik So ro lite barn Nå er dagen over Alle barn i alle land ligger nå å sover So og ro og tipp på tå Sov min vesle pode Reven sover også nå med halen under hodet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni-Mus Skrevet 17. desember 2008 #10 Del Skrevet 17. desember 2008 Denne synges hver kveld for jenta vår og jeg kan også teksten slik som de fleste skriver den her. Vi synger alle barn i alle land, ligger nå og sover. men det er mus som er orginalen slik den kommer fra hakkebakkeskogen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #11 Del Skrevet 24. april 2018 Skjønner jo at meningen er at barnet/musen må sove, siden mor hevder at "nå sover alle de andre, så da må du også sove". Og om andre barn/mus i samme land, så kan det være greit å hevde dette. Men, som fremkommet i en annen tråd, så er det fullstendig ulogisk å si at "alle barn i alle land" sover. Når det er naturlig å synge en slik vise i Norge, så er det morgen i f.eks. Australia/New Zealand, og slett ikke naturlig at alle barn ligger og sove. Tekstforfatter Egner har ikke tenkt på tidsforskjellen. Foreslår at man i stedet synger "alle barn i dette land" Anonymkode: 3a884...364 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå