Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Videoannonse
Annonse
Skrevet

av den troen jeg har, så er det som har skjedd før grunnlaget for det som er nå, og er Gud allmektig så kan det vel ikke gjøres på bedre måte, vi er mer enn engler når vi som mennesker ikke helt har sett og forstått Gud,

men tror på Han i kjærlighet med den troen Han gav oss.

Jesus sier til disiplene at de har sett Gud på en måte gjennom Ham, men salige er de som ikke ser fra den gang og tror. Om Sodoma og Gomorra og forskjellig hadde fått fortsette fra den gangen, så ville vel ondskapen vinne over alle mennesker og utslettet oss selv mye tidligere. Men nå har Jesu kjærlighet fått blomstre i oss i 2000år, men samtidig har ondskapen fått gått sine omveier helt siden begynnelsen.

Jeg merker ikke noe drapsinnstinkt eller hevnaktige følelser eller hat i troen jeg har, heller det motsatte.

Og at denne troen vasker oss fra ondskap innefra og ut,

nåden jeg er gitt er kraftfull dess mer jeg forstår den. Og mye bedre helse har jeg fått siden, kan dessverre ikke komme med vitnesbyrdet at jeg var lam i bena, men kan nå gå. Men noe lignende som fra å være prøvd i festing og narko, og få diagnosen schizofren, og depressiv og psykotisk til å være i fullt arbeid, sosial og mye annet godt som følger med i tro på Gud og frelsen i nåden.

Under tro på frelsen med helliggjørelse i egen kraft gikk det faktisk verre med meg,

men Gud har tatt vare på meg, og visst meg mer forståelse i nådens kraft.

Gjest Gjest_Jaya_*
Skrevet

(sorry engelsk tastatur her uten de siste norske bokstavene i alfabetet)

Bibelen er provoserende. Klart den er det. Den handler om hele livets innhold, den beskriver hele eksistensen med alt godt og ondt. Det er ikke noe glansbildetro. Gud har all makt og er den som kan utslette ondskap. Klart at det provoserer á lese.

Men du og jeg har valgt to forskjellige máter á takle denne provokasjonen pá. Du leser og sier dette er tull og tar avstand. Jeg leser og sier hva i huleste, dette vil jeg finne ut av. Og den veien du har valgt er like grei som den jeg har valgt. Vi har fri vilje til á tro hva vi vil.

Men et viktig poeng, som Jesus og flere andre i Bibelen, sier at den som velger aa tro paa Jesus skal ogsa bli fyllt med den hellige ánd. Som igjen ápner hjertet nár en leser Guds Ord og ber.

Og leser du Bibelen i sammenheng, og det med den hellige i ditt hjerte, finner du svarene.

Men den hellige ánd vil ikke vise seg for den med et hatsk hjerte. Det sier seg jo selv, med fri vilje som vi har, trenger ikke Gud seg pa, men kommer til den som leter.

Og da tenker du kanskje jeg kan ikke tro pa noe jeg ikke vet. Vel, her er en nyhet, ingen vet, ikke vet vi hva som skapte kvarker og antimaterie, bigbang og folelser, dod og liv. Dette handler om en ydmyk tro, en takknemmelighet for á ha blitt til og en mulighet til á fá liv etter vi dor.

Det er et voldsomt stor omveltning, jeg har selv vokst opp som ikke kristen.

Men samtidig veldig enkelt. Det er bare a bekjenne med hjertet og begynne aa studere Jesus.

Men om du ikke banker pa, vil du nok aldri finne.. Og det er synd. Det er ikke farlig aa lete, syns du skal forsoke!

God kveld!

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet

For meg så virker det som om du ikke er ute etter å få svar på dine spørsmål, men bare for å kritisere kristendommen.Dette klarer du sikkert uten spørsmålene.

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet

Frelsen er for alle, men noen vil ikke ta imot. Den Hellige Ånd er Guds Ånd som kan ta bolig i hvert menneske til å lære Gud å kjenne.

Det finnes en ånd i hjernevasking og, men jeg tror de som er fulle av hat er de som lar seg hjernevaske av "Mein Kampf". Så prøv alt, men ta vare på det gode. Og for min del har det vært å bli født på ny.

Jeg vet en del om hva som er rett og galt uten å tro på Gud, men skal jeg begynne å gjøre godt for mennesker rundt meg når jeg ser at verden er full av dritt, da blir jeg sliten, og går heller andre veien når jeg ser hele befolkningen er selvopptatte og pompøse.

Men troen på Gud har gjort at håpet er der fremdeles, Han kan gjøre det som er umulig for mennesker, å bli full av kjærlighet som kan deles.

Om jeg hater deg, vet jeg at Gud elsker deg. Så kan Han hjelpe meg å elske deg. Så forsvinner hat og sykdom i meg, og du vil se gjennom meg at du er elsket, og når du ser det, vil du og kunne elske mer.

Men om du så jeg hatet deg, vil du gå rundt å hate andre.

Men vi skal da ikke gå rundt å være falske heller, men det spørs hvor mye hat du lar komme inn i deg og jobbe med deg, medisinen der er ikke egenkjærlighet men ren kjærlighet som jeg mener du kan få ved troen på Jesus.

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet
Øhhh.. Ok..

Er du prest eller noe? Det er mulig jeg er litt frekk nå, men dette er jo nettopp den typen tåkeprat man kan forvente av en eller annen prest, predikant eller pastor (eventuelt også den delvis lobotomerte Aune Sand). Du vet, en som prater masse, men som egentlig sier innmari lite matnyttig. Dette er folk som bruker svulstige, dramatiske og klisjéaktige ord og vendinger i håp om at dette på en eller annen måte får dem til å virke mer omtenksomme, opplyste eller intellektuelle. Skal jeg imidlertid gjette, så kommer du her med det samme oppgulpet som ganske hensynsløst dyttes inn i unge barnesinn på diverse bibelmøter og ungdomsmønstringer.

Ønsker dere kristne rekruttering utenfor deres egne rekker, så må jeg nesten advare dere om at dette kvasipsykologiske pjattet virker mot sin hensikt. Det er mulig dere klarer å overtale en eller annen svak, nedbrutt og rævkjørt stakkar med denne formen for argumentasjon, og det hjelper sikkert også med litt suppe og varme klær som lokkemat, men hos alle andre må det dessverre mer til enn som så.

Troen er ikke for hardhjertede, men Gud tenker sikkert på de og så om det jeg skrev er det man forventer av lobotomerte personer så får du tro det, står jo i bibelen det jeg tror, så jeg får håpe du finner svaret en dag og for all del er åpen for svar. Så glem det jeg skrev da, men om du vil finne Gud, så vær ydmyk, og ikke stolt, der vet jeg det er sperret vei til Gud.

Og Gud velsigne deg.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

"For av nåde er dere frelst, ved tro. Det er ikke deres eget verk, men Guds gave." Efeserne 2:8.

"Og er det av nåde, er det ikke på grunn av gjerninger. Ellers var ikke nåden lenger nåde." Romerne 11:6.

Skrevet

Du må ikke finne på å stille sånne kjetterske spørsmål! Nå bærer det rett til helvete!

Skrevet
La meg gi deg et konkret eksempel. Er dette "Den Hellige Ånd" også, eller kan det rett og slett hende at folk er ravende gale og er ellers villige til å godta det aller meste for å passe inn i en gruppe?

Interessant! Ut i fra det klippet ser det ut til at fulgedansen kan være en av veiene til evig frelse. Får vel bare gå i gang med å flakse i vei.

Skrevet
Og leser du Bibelen i sammenheng, og det med den hellige i ditt hjerte, finner du svarene.

Rettelse: Du blir så overbevist og fornøyd med det du leser, at du driter i den opprinnelige problemstillingen og stikker hodet ned i sanden.

Skrevet
Frelsen er for alle, men noen vil ikke ta imot. Den Hellige Ånd er Guds Ånd som kan ta bolig i hvert menneske til å lære Gud å kjenne.

Det finnes en ånd i hjernevasking og, men jeg tror de som er fulle av hat er de som lar seg hjernevaske av "Mein Kampf". Så prøv alt, men ta vare på det gode. Og for min del har det vært å bli født på ny.

Jeg vet en del om hva som er rett og galt uten å tro på Gud, men skal jeg begynne å gjøre godt for mennesker rundt meg når jeg ser at verden er full av dritt, da blir jeg sliten, og går heller andre veien når jeg ser hele befolkningen er selvopptatte og pompøse.

Men troen på Gud har gjort at håpet er der fremdeles, Han kan gjøre det som er umulig for mennesker, å bli full av kjærlighet som kan deles.

Om jeg hater deg, vet jeg at Gud elsker deg. Så kan Han hjelpe meg å elske deg. Så forsvinner hat og sykdom i meg, og du vil se gjennom meg at du er elsket, og når du ser det, vil du og kunne elske mer.

Men om du så jeg hatet deg, vil du gå rundt å hate andre.

Men vi skal da ikke gå rundt å være falske heller, men det spørs hvor mye hat du lar komme inn i deg og jobbe med deg, medisinen der er ikke egenkjærlighet men ren kjærlighet som jeg mener du kan få ved troen på Jesus.

Hvis du ikke har tenkt å svare på spørsmålene som stilles, så går det an å bruke færre setninger på å tåkeprate.

Skrevet

Det er greit å stille kritiske spørsmål, men det går an å ha litt respekt for andre menneskers livssyn når man gjør det...

Skrevet
Det er greit å stille kritiske spørsmål, men det går an å ha litt respekt for andre menneskers livssyn når man gjør det...

Det går an, men fins det noen grunn til å begrense de negative ordene, om du ikke skal ha sosial omgang med religiøse? Det de tror på er jo bare drit, og det er høyst sannsynlig noe spesielt med dem, som gjør at de ikke er i stand til å se kritisk på sin egen religion.

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet
Hvis du ikke har tenkt å svare på spørsmålene som stilles, så går det an å bruke færre setninger på å tåkeprate.

Jeg mener tåkepratet var svaret på spørsmålet om frelse. Litt sånn klisjeaktig, men sånn mener jeg det er. Frelsen er troen på at Jesus døde for deg og tok dine synder som det offerlammet Han var. Blodet Hans ble sprinklet på nådestolen for vår skyld. Et evig offer som fikk blodoffer og slaktoffer til å opphøre. Solskinnsprat for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...