Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke heilt om dette er rett forum å legge dette på,men det er bare å flytte på det :)

Jeg tenker på å kjøpe meg speilreflekskamera. Jeg har sett 2stk. på siba som er billige. (Tror jeg? :forvirret: )

Noen somhar erfaring med dette:

http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=1910465

Eller dette:

http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=1458439

Jeg trenger ikke noe fansy å kompliserte greier.

Akkurat nå har jeg ikke peiling på kamera,men har veldig lyst å lære det. Blir så fasinert av vakre bilder :lol:

Skrevet

beste råd er å gå i butikken og holde kameraet i hånden. hvis du er et sted de ikke har objektiver på utstillingsmodellene, be om å få prøve med det objektivet du evt. har tenkt å kjøpe til. Kjenn på vektballanse og hva som er behagelig for deg.

Jeg kan desverre ikke si noe spesiellt om de to eksemplene du har kommet med, men sånn generellt er nivået på kameraen nå såpass gode, at de vil være tilsterkkelig for deg som førstegangsbruker.

Søk litt på nett: "erfaring canon 1000d" f.eks, så får du opp litt hva andre som har prøvd kameraene har opplevd.

Angående pris, søk litt rundt. På kelkoo f.eks for å få billigst pris. Kan være billigere å kjøpe hus og objektiv hver for seg.

Skrevet

Takker for svar! :)

Er ikke så lett og finne ut av for en nybegynner me alle de faguttykkene som blir brukt i forklaringene ol. Men jeg skal prøve å søke meg litt fram ja:)

Gjest Gjest_ak_*
Skrevet

hei :) er litt vanskleig å svare på hva som er best for deg :) men jeg vet at canon eos 450D er veldig bra :) og jeg sre at det andre kameraet du har der har bildestabilisator og det er veldig bra :)

Skrevet
Takker for svar! :)

Er ikke så lett og finne ut av for en nybegynner me alle de faguttykkene som blir brukt i forklaringene ol. Men jeg skal prøve å søke meg litt fram ja:)

blir mange nye ord å lære seg ja- og enda mer blir det når du først starter å sette deg inn i det kameraet du evt kjøper.

Husker også at jeg holdt på å bli gal da jeg skulle kjøpe meg kamera. er det ene bedre enn det andre eller ikke? Du kan jo gå inn på andre forum, som foto.no, eller kamera-rommet på www.diskusjon.no og spørre litt der. Alltig mange som vet noe der. Problemet der er ofte at folk er for "proffe" og for utstyrsfiksert. At det bare er det beste og dyreste objektivet som er bra nok osv. og fraråder deg ting som i utgangspunktet kan være helt ok for deg. Og det kommer også veldig ofte på hvilket merket denne personen selv har. Men er nok verdet å legge ut et innlegg hvor du beskriver hva du har tenkt å bruke kameraet til og hvor mye du ønsker å legge i det. ( husk at det kommer litt ekstra kostnader i tillegg til selve kamerat når du kjøper. Tenker da på ting som veske, minnekort + +++)

Går du i butikk (tenker da på elkjeder hvor de selger mange andre produkter også)derimot er det UTROLIG mange som ikke kan noenting om det de selger. Opplevd flere ganger å få feil informasjon og at de har prøvd å selge meg tilbehør (f.eks filter) som ikke har vært det jeg har vært ute etter. Utrolig frustrerende - spesiellt når man er helt fersk og ikke selv vet hva som er riktig eller galt.

Bor du i nærheten av Oslo vil jeg anbefale deg å gå til fotovideo i møllergata - bra service og MYE kunnskap!

Skrevet

Eller Japan Photo i Akersgata, der er personalet kunnskapsrike.

Av disse to kameraene ville jeg valgt Canon. Ikke noe i veien med Sony, men kvalilteten er ikke allverdens før man kommer opp i modellene a-300 og a-350. 1000D som er linket til kommer også med det stabiliserte objektivet, begge kameraene har med andre ord bildestabilisering slik de selges.

Jeg ville også tatt en titt på Pentax k-m, fås hos Japan Photo til 2999,-. Kameraet er nesten helt nytt, det kom ut i september. Det har også bildestabilisering i huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...