Gjest Lea Skrevet 20. juni 2003 #1 Skrevet 20. juni 2003 Nå trenger jeg hjelp fra dere altså. Vi har en kamerat som har bursdag neste uke (ikke i forbindelse med helgen). Og nå har vi lyst til å finne på noe sprell for å gi ham en god start på dagen. Han blir "noenogtredve" og er altså en voksen mann, men han har absolutt eholdt gutten i seg og har en god dose humor. Men hva gjør vi for å overraske ham? Det er ikke snakk om noen fest e.l. Men kanskje noe som møter ham på vei ut av døra om morgenen?
Gjest Poirot Skrevet 20. juni 2003 #2 Skrevet 20. juni 2003 Kjenner dere noen som spiller korps instrumenter? Kunne jo startet med en liten bursdagstrudelutt på morgenkvisten...
*Lillian* Skrevet 20. juni 2003 #3 Skrevet 20. juni 2003 :evil: :x :veldigsur: Trodde det var overraskelsesfest til bursdagen min, jeg, nå..... Men den er jo i helgen, ikke er jeg mann og ikke er jeg noenogtredve heller.... *sukk* Neivel.... Men da vil jeg ikke komme med tips heller!! Fra spøk tl revolver; Hvis du har titta på "Make my day" på TvN, så har du kanskje sett at noen har blitt møtt utenfor husdøra om morgenen av noen utkledd i enten kaninkostyme eller noe... Kunne det ikke vært gøy å kle seg ut (enten en av dere, eller flere) i noen sånne drakter og stå der og synge bursdagssangen for ham? Da får han iallfall en veldig morsom start på dagen, sin, vil jeg tro! NRKs kostymeavdeling leier ut kostymer, vet jeg. Bare en idè, men det er jo ikke sikkert Lea vil stile opp utkledd, da... Lillian
Gjest Lea Skrevet 20. juni 2003 #4 Skrevet 20. juni 2003 Veeeel.. det var dette med å finne et kostyme og å vite når han våkner da! Og korpsinstumenter vet jeg desverre ikke om *hater korpsmusikk*. Vi hadde egentlig tenkt å henge opp noe på huset hans eller sette noe på trappa... Finnes det ikke noe vi kan gjøre med bilen hans (uten at det utløser alarmen)? Kanksje vi skal sette opp et netting-gjerde rundt hele bilen?
*Lillian* Skrevet 20. juni 2003 #5 Skrevet 20. juni 2003 Veeeel.. det var dette med å finne et kostyme og å vite når han våkner da! Finnes det ikke noe vi kan gjøre med bilen hans (uten at det utløser alarmen)? Kanksje vi skal sette opp et netting-gjerde rundt hele bilen? Stå utenfor fra klokka er rundt 06.00, så er dere sikra.... Det går jo an å sette opp det gjerdet, og henge på noen plakater på det eller noe! Kanskje?! Lillian
Gjest Lea Skrevet 20. juni 2003 #6 Skrevet 20. juni 2003 Problemet er at denne fyren har en meget fleksibel arbeidstid. Han reiser ut klokka 7 noen dager og står ikke opp før langt på dag andre ganger. Synes du at du ser en kanin som står og halvsover i 6 timer eller? Vi må finne på noe midt på natta eller tidlig på morgenen og vi må være stille.. Men jeg noterer med ideer her. Er helt tom i hodet. Heldigvis er det noen dager igjen da.
Litago Skrevet 20. juni 2003 #7 Skrevet 20. juni 2003 Har dere nøkkel til bilen? I såfall, fyll bilen opp med ballonger i alle størrelser! Kjempegøy! En annen mulighet er selvsagt å få tak i nøkkel til huset og fylle entreen, garasjen eller noe annet. Eller å feste masse ballonger til alt som står utenfor huset. Jeg er big fan av ballonger!!!!! Går inngangsdøren i huset innover? I såfall kan dere lage en svær plakat med "gratulerer med dagen" som dekker hele inngangsdøren. Eller hva meg å feste store bursdagssløyfer overalt? Eller kanskje plassere masse kasser med øl på trappen med stor sløyfe på? Hvis dere ikke har tenkt å spandere så mye penger, så kan jo noen av kassene være tomme! Tenkt deg å åpne døren og ikke klare å komme ut på grunn av øl-kasser! Kommer sikkert på flere tåpeligheter senere!
Gjest Lea Skrevet 20. juni 2003 #8 Skrevet 20. juni 2003 Jaaa.. vi kan sette noe på trappa hans. Det er en trapp med 3-4 trinn opp til inngangsdøra (eller ned hvis man kommer ut av døra) og rekkverk. Vi kan jo henge opp masse dill på kryss og tvers slik at utgangen hans blir sperret. Ballonger og plakater og sånt :D . Trappa til fyren er som skapt for slike overraskelser! Må ut og hamstre ting og tang i morgen tror jeg. Og kanskje jeg får med meg noen andre venner også. Jeg bør jo egentlig stå og luske for å få med meg ansiktet hans da.
Litago Skrevet 20. juni 2003 #9 Skrevet 20. juni 2003 Hva med masse kasser (tomme) som det står "forsiktig glass "på??
*Lillian* Skrevet 20. juni 2003 #10 Skrevet 20. juni 2003 Jeg bør jo egentlig stå og luske for å få med meg ansiktet hans da. Det er vel ikke store forskjellen på å stå 6 timer utenfor med eller uten kostyme.. Varmen, da, men ellers, liksom... Sett opp et kamera, evt skjult! Lillian
Gjest Lea Skrevet 20. juni 2003 #11 Skrevet 20. juni 2003 Har ikke kamera jeg. Men kanskje jeg kjenner noen som har? Skal sjekke. Om døra går utover, så er det kanskje litt dumt med plakater og esker? Da vil han jo velte dem/rive dem ned når han åpner døra. Skal se om jeg finner en stooor eske, som vi kan legge noe tungt oppi og sette nesten nederst i trappa. Og så kan vi binde den godt fast og støtte opp med tau som henger i rekkverket BAK esken, slik at han ikke får flyttet den!
Litago Skrevet 20. juni 2003 #12 Skrevet 20. juni 2003 Hvis det ikke passer med trappa, - hva med porten? Hvis han har port da.....
Gjest Lea Skrevet 20. juni 2003 #13 Skrevet 20. juni 2003 Han har ikke port, men jeg tror at trappa hans skal fungere perfekt. Skal sjekke om døra hans går innover, for da skal han får en gedigen plakat der også. Og når han får fjernet den, så skal trappa være full av skrot. Men kjenner jeg ham rett, så går han inn og legger seg igjen når dagen starter på den måten.
Litago Skrevet 20. juni 2003 #14 Skrevet 20. juni 2003 Hva med å bruke dopapir-ruller? Å fylle opp trappa med, mener jeg! Dopapir og pils! Skikkelig mannfolkgave. Forholdsvis rimelig, + at han kan bruke dem senere!
Gjest Lea Skrevet 20. juni 2003 #15 Skrevet 20. juni 2003 Eller hva med å kjøpe en ku til ham og binde den til gelenderet? Vet ikke om vi vil bruke så mye penger på dette da, men noen få øl skal vi da klare å få til. Kommer an på hvor mange som er med og spleiser.
*Lillian* Skrevet 20. juni 2003 #18 Skrevet 20. juni 2003 Lea, hva med å binde DEG fast til trappa, så kan du stå der og gresse når han kommer ut?!?! Lillian
Gjest Lea Skrevet 20. juni 2003 #19 Skrevet 20. juni 2003 Han har ikke gress utenfor døra (eller noe annet sted). Passer seg vel dårlig å spise singel! Lett å bli litt tung i magen etterpå.
*Lillian* Skrevet 20. juni 2003 #20 Skrevet 20. juni 2003 Neida, går så fiiiint så!! Enda bedre idè; Hva med å sitte i lakk og lær med pisk og maske oppå bilen hans når han kommer ut døra for å reise på jobb?? Ånei...Det var ikke samboeren din som hadde bursdag, nei... Men hva med at samboeren din gjør det?? Enda bedre!!! Lillian - på tide og legge seg kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå