Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. desember 2008 #1 Skrevet 16. desember 2008 Ja jeg er seint ute. Har ikke fått penger før idag, så min samboer har måttet betale for diverse. Så da har jeg utsatt baking. MEN, nå blir det visst ikke lussekatter likevel. Jeg har sett på to ulike butikker (en kiwi og en meny), og i både bakehylla og i krydderhylla. Ingen safran eller gurkemeie og se. Jeg fant kardemomme! Safran kan jeg kanskje forstå at er borte, for jeg har hørt at den skal ha gått opp veldig i pris, pga ødelagte avlinger, og at det derfor ikke er å få tak i i år. Men gurkemeien? Er den og ødelagt? Han sier bare at det går vel an å lage vanlige boller også, men jeg ville liksom ha disse koselige gule bollene jeg da.. og fordi det er så lenge siden jeg har smakt det. Og jeg planla å lage en litt mer spennende bolle, jeg ville ha krem med f eks kardemomme eller noe sånt i, inni. Men nei. Må på Ica i morgen fordi det er noe der jeg skal ha tak i som kun de selger, så jeg kan jo se der også. Tenkte ikke å lage boller før i morgen uansett, idag har jeg mekket delfiakake og cornflakesboller (det mange andre bruker puffa ris til!). Bor i Hønefoss om noen vet om det ENE stede de selger det. Og hva ligger det i såfall på? Om det koster flesk å kjøpe safran så får jeg gi f. i den. Men gulfargen gir jo litt "smak" den og ;-) og de blir vel gule av gurkemeien?
momajoja Skrevet 16. desember 2008 #2 Skrevet 16. desember 2008 Gurkemeie er vel vanlig i krydderhyllene? Ellers har jeg kjøpt på innvandrerbutikker, og safran har jeg fått tak i på apotek Og jo, jeg lager lussekatter
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2008 #3 Skrevet 16. desember 2008 Tydeligvis ikke.. får stikke på innvandresjappa en tur og se der da... Skal på apoteket i morgen også så da får jeg se der :-)
nanya Skrevet 16. desember 2008 #4 Skrevet 16. desember 2008 Kanskje de rett og slett er utsolgt? Tipper gurkemeiesalget har en ganske kraftig topp mellom 10. og 13. desember, og at det ikke er så mange som kjøper det 15. desember.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2008 #5 Skrevet 16. desember 2008 Nanya: Ja noe må det jo være.. jeg var og tittet etter safran i forrige uke også for se hva prisen lå på, så ikke da heller. Så jeg vet ikke. Mystisk borte er det ihvertfall.
Fantomina Skrevet 16. desember 2008 #6 Skrevet 16. desember 2008 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2008 #7 Skrevet 17. desember 2008 Jeg fant safran på Meny, men til 24 kr per 0,5 gram så blir det litt over mitt budsjett. Gurkemeie sto det jammen meg der også! Så da tok jeg kun det. Men av 4 butikker så er det altså kun en som har hatt det.. det er litt snodig.
Gjest Skrevet 17. desember 2008 #8 Skrevet 17. desember 2008 Gurkemeie og safran pleier å bli borte et-to dager etter lucia i butikkene rundt her.
Gjest _Leela_ Skrevet 17. desember 2008 #9 Skrevet 17. desember 2008 Slet litt med det sammen, men fant safran på ica butikken her, der hadde de det i kassa (men hang en lapp om det på krydderhylla da). Skal ikke være lett, men fikk da til slutt bakt noen svindyre lussekatter (betalte jo 100 kroner for krydderet). Men det er noe spesielt med lussekattene og gode ble de.
MarianneE Skrevet 17. desember 2008 #10 Skrevet 17. desember 2008 Ultra har kanskje safran. Jeg og kjæresten var på pardate og bakte lussekatter så søtt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå