Gjest ikke motivert Skrevet 16. desember 2008 #1 Skrevet 16. desember 2008 Er en såkalt evighetsstudent med litt opparbeidet arbeidserfaring. Er nå nesten ferdig med studiene, men merker at jeg IKKE har lyst ut i arbeidslivet. Er redd det blir altfor slitsomt å måtte prestere 8 timer hver dag + at jeg er redd jeg ikke er faglig dyktig. Har et valgt en karrierevei hvor personligheten spiller stor rolle, og der tror jeg at jeg har nok å gi. Men, what to do?? Har ikke søkt mer enn en jobb...
*Annie* Skrevet 16. desember 2008 #2 Skrevet 16. desember 2008 Tror det kan bli verre desto lengre du venter med å "hoppe inn" i arbeidslivet. Dersom du føler at det er for høye forventninger tilknyttet det du har valgt som utdanning, kan du jo søke jobber som dreier seg om noe helt annet! Min erfaring er at veldig mange jobber med noe helt annet enn det de utdannet seg som. Meg inkludert. ;-)
lulle Skrevet 16. desember 2008 #3 Skrevet 16. desember 2008 Er voksen student på første året. Mange års arbeidserfaring bak meg - og har aldri hatt så krevende jobber at det overgår det jeg opplever på studiene....
California Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 Husk at det ikke alltid er like lett å få jobb, og at enkelte arbeidsgivere er skeptiske til evighetsstudenter (uten jobberfaring). Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å jobbe en periode dersom du finner jobb. Praksis teller mye. Du kan alltids gå tilbake til studenttilværelsen hvis du syns det blir for hardt å jobbe.
Gjest lykke til Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 Du er ikke alene, selvom vi har forskjellige motiver. Er akkurat ferdig med medisinstudiet og jeg er livredd arbeidslivet. Det føles som om jeg ikke noe, har sprenglest gjennom hele studiet. Men er likevel livredd. Gruer meg til turnus. Håper og tror det går bedre med oss begge når vi kommer i gang. Jo før jo bedre, ikke sant?
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2008 #6 Skrevet 18. desember 2008 skulle tro at endelig penger i lommaboka skulle være en god nok motivasjon da!
Konservativ Mann Skrevet 25. desember 2008 #7 Skrevet 25. desember 2008 Mitt beste råd er at du tar deg sammen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå