Gå til innhold

get box PVR / HD PVR

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en vanlig get box PVR i dag. Kobler fra den til TV med vanlig scart.

Er tilknyttet get via kabel i borettslaget.

Om jeg bytter til get box HD PVR, som har HDMI tilkobling mot TV....

Vil jeg da få (merkbart) bedre bilde, på vanlige TV sendinger, som NRK, TV2 etc?

Get kundeservice sier JA.

Den lokale data/Tv butukken, som er get distributør, sier NEI.

De mener jeg har like stor nytte av å investere i bedre (gullkont) scart kabler.

Om jeg ikke mottar digitale HD sendinger.

Har en 42" Toshiba full HD Tv.

Noen som har råd om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme.

Har hørt noen synes de faktisk får dårligere bilde, om man oppskalerer "vanlige" Tv sendinger.

Skrevet

Har du HDMI kabel bruk denne med get bok HD PVR og du VIL få bedre signal. I motsetning til scart som er analogt er hdmi digitalt og vil automatisk bli en oppgradering av signalet. Hdmi kabelen oppskalerer bilde, noe en scart kabel ikke gjør. Du trenger iaff ikke investere i en gullkontakt, bare bortkasta penger. Dersom du har scart må dekoderen gjøre signalet analogt for å sende det gjennom scarten, når det kommer til tven må den igjen gjøre signalet digitalt. Dette gir dårligere bilder. Hvorfor da ikke bare sette inn en hdmi kontakt og la den kjøre digitalt hele veien fra dekoder til tv.

En HD dekoder med en hdmi kabel gir uten tvil bedre bilder på alle kanaler. En billig hdmi kabel er like god som en dyr hdmi kabel, signalet er bare 0 og 1'ere uansett.

Vi merket STOR forskjell når vi fikk denne på de vanlige kanalene som NRK og TV2.

Skrevet
Har du HDMI kabel bruk denne med get bok HD PVR og du VIL få bedre signal. I motsetning til scart som er analogt er hdmi digitalt og vil automatisk bli en oppgradering av signalet. Hdmi kabelen oppskalerer bilde, noe en scart kabel ikke gjør. Du trenger iaff ikke investere i en gullkontakt, bare bortkasta penger. Dersom du har scart må dekoderen gjøre signalet analogt for å sende det gjennom scarten, når det kommer til tven må den igjen gjøre signalet digitalt. Dette gir dårligere bilder. Hvorfor da ikke bare sette inn en hdmi kontakt og la den kjøre digitalt hele veien fra dekoder til tv.

En HD dekoder med en hdmi kabel gir uten tvil bedre bilder på alle kanaler. En billig hdmi kabel er like god som en dyr hdmi kabel, signalet er bare 0 og 1'ere uansett.

Vi merket STOR forskjell når vi fikk denne på de vanlige kanalene som NRK og TV2.

Men...Get box PVR (Den vanlige) har vel ikke Hdmi utgang.

Skrevet
Men...Get box PVR (Den vanlige) har vel ikke Hdmi utgang.

22:58 her.

Beklager. Leste ikke svaret ditt godt nok.

Din konklusjon, er altså at HD PVR, med HDMI kabel gir bedre bilder på også oppskalerte vanlige, ikke HD programmer.

Bedre enn den vanlige PVR`n, med vanlig scart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...