Løpegutt Skrevet 16. desember 2008 #1 Skrevet 16. desember 2008 (endret) Noen som har forslag til sunne varme fruktdrikker jeg kan komponere? Feks av juice som jeg kjøper i butikken, tilsetter noe og varmer opp? Jeg er blitt forkjølet og trenger noe som føles helsebringende og godt for halsen. Jeg vil også ha noe jeg kan drikke mye av uten å bli fort lei av. Jeg er veldig glad i eple og druejuice slik at det er sagt. Forslag tas imot med et Endret 16. desember 2008 av Løpegutt
Kvist Skrevet 16. desember 2008 #2 Skrevet 16. desember 2008 Epletoddy er veldig godt. 1 liter god ufilterert eplejuice (f.eks Liereple, Balholms eller Lerums epler fra Sogn) 2-3 hele stjerneanis 2-3 hele kanelstenger 5-6 nellikspiker en bitteliten bit fersk ingefær Kok opp ca 1 1/2 dl eplejuice sammen med krydderne, legg på lokk og la det putre en stund så smakene får trekt godt in i juicen. Tilsett resten av juicen og varm opp. Ikke la det koke mer nå, så bevarer du friskheten i eplesmaken. Sil fra krydderne om du ikke vil ha dem med i glassene. Tilsett eventuellt en klunk konjakk, eller annet godt fra skapet. Server!
Løpegutt Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. desember 2008 Namnam Tusen Takk Forkjølelsen holder fortsatt stand. Kom gjerne med flere oppskrifter så har jeg litt å velge i. Noterer de ned i oppskriftsboken min under sykdom og forkjølelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå