Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2011 #21 Skrevet 4. januar 2011 Hei dere! Jeg er en jente på 20 år som har hatt herpes i ca 2 år nå! Det plager meg skikkelig,å føler det kommer når j stresser mye eller har hatt en dårlig dag med nerver! Jeg fikk det fra eksen min som var utro etter 2 år,så ekstra kjipt det her. Har hatt det mange ganger,selvom det er lite som kommer. Er ikke spesielt vondt de andre gangene,bare veldig plagsomt. Husk at det er mange som har det,å at vi ikke er de eneste tenkte først at det var ekkelt å kvalmt å følte meg rett å slett skitten,men nå er det så mange som har åpnet seg for meg å fortalt at vi faktisk er flere om det! Godt å vite noen oppfører seg som at d er hiv,Off glem de. Prøv å hold det så skjult som mulig,ikke morro når ryktene sprer seg. Heller ikke noe must å fortelle det til vær å en partner,herpes kjenner man opptil 4 dager før d kommer. Altså sårhet å ømhet rundt på kroppen. Selvfølgelig så si det til kjæresten lykke til det med sykdommen!
Gjest ina Skrevet 31. mai 2011 #22 Skrevet 31. mai 2011 jeg fikk herpes i underlivet for 1 år siden, og det endte med at jeg ble innlagt på sykehuset i 4 dager fordi jeg viste ikke hva det var og legen min sa det bare var infeksjon og det samme sa legevakten. når jeg hadde gått med dette i en uke var det så ille at jeg ikke fikk sove for det gjorde så vondt og jeg kunne ikke gå med beina samla eller noe, legene klarte ikke å undersøke meg nedentil fordi det var så vondt og jeg bare grein. jeg fikk da en lille spray de sprayet på for å lindre smertene og morfin i tillegg gikk jeg på medesiner jeg fikk på resept av legen. Vet ikke helt om dette hjelper men skreiv hvertfall det jeg opplevde Men vet noen av dere om hvordan man vet om man får herpes utbrudd igjen ? jeg har ikke hatt utbrudd siden i fjord ( som jeg vet om hvertfall )
Gjest Frustert_pike_18 Skrevet 12. august 2011 #23 Skrevet 12. august 2011 hei ja dette høres ut som herpes ikke lenge sia jeg fikk herpes selv. noen uker tiligere hadde jeg sopp i underlive så trodde kansje at det var det jeg hadde fått i gjen men fikk sår som ligna på blemer denne gangen som gjore ganske vondt. så ble jeg syk føltes ut som om jeg hadde blitt forkjølet og hadde feber, etter noen dager bestilte jeg meg en lege time og da sa henne at det var herpes jeg hadde fått og at første gangen man hadde det kunne man få feber og greier som jeg hadde hatt. så fikk jeg en salve jeg skulle ha på da jeg hadde det. desvere er herpes som man aldri får helt bort. så har man en gang fått herpes så har man det liksom skjedelig men sån er det :/ hilsen jente på 18 Jeg har akkurat fått det selv. Har hatt det helt forferdelig snart i 2 uker. Det begynte å klø, og dum som jeg var klødde skikkelig til, for jeg holdt på å bli gal. Og da kom det STORE sår på de ytre kjønnsleppene. Tok vagitorier som var mot sopp, for jeg trudde det var det først. Var hos helsesøster, sykehuset og gynekolog. Har ikke fått svar på testene enda om det er herpes, men ser ut som det. Jeg krysser bare fingrene mine på at jeg ikke har det. Jeg er så frustrert og lei meg. Jeg vil ikke ha det! :-( Det gjør såå vondt. Klarer ikke å tisse ordentlig. Må sitte i badekaret og ha rennende vann over eller sitte i badekaret med vann i, og tisse. Det er forferdelig ekkelt. Håper ikke det blir sånn neste utbrudd!! :'( jente 18
Gjest Plaget Skrevet 16. november 2011 #24 Skrevet 16. november 2011 Er så godt å lese at man ikke er alene. Jeg fikk det for ca 4 år siden og har kun hatt tre utbrudd. Har akkurat fått et nytt nå og har store problemer med nedentilvask og å gå på toalettet. Men man må bare prøve å holde ut. På tidspunktet jeg fikk det hadde jeg kjæreste der vi begge var hverandres første. Jeg vet helt sikkert at ingen av oss var utro, men alikevel fikk jeg nå dette. Jeg var ganske frustrert da jeg vet at det er en seksuellsmittsom sykdom. Men legene fortalte meg da at alle har dette viruset i kroppen, men at det ikke er alle det bryter ut på. Så jeg roet meg med det, men høres helt klart veldig rart ut. Og her var det heller ikke noe munnherpes involvert. Selv bruker jeg nå Zink for å lindre, noe som fungerer til en viss grad. Legen fortale meg også at å ta et bad i grønnsåpe (medisinsk grønnsåpe) skal være effektiv for å trekke ut betennelsen i blemmene og få de til å tørke ut.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #26 Skrevet 10. februar 2012 Dytt Hva med å heller skrive hva du lurer på?
Gjest Karelia Skrevet 5. oktober 2012 #27 Skrevet 5. oktober 2012 Sier bare halleluja for potetmel... Har just hatt/har mitt primærutbrudd av herpes, og er faktisk det jævligste jeg noen gang har opplevd. Jeg kom ikke på do for det var så smertefullt, at kroppen stivna og tårene bare rant. Hadde prøvd en del salver, gel osv, men alt var så smertefullt å påføre at jeg tenkte jeg skulle prøve potetmel for å se om det kunne tørke ut sårene og lindre litt - og det FUNKER. Jeg sov bedre når det var tørrere nedentil, har nå hatt det i 8 dager, og det har begynt å avta. Jeg har hatt feber, oppkast, og en forferdelig svie ved vannlating. Men det er bare å bite i det sure eple og holde ut. Det går over. Jeg fikk også medisinering mot det, som skulle forkorte sykdomsforløpet. Hvis vannlatingen blir alt for ille, må dere kontakte lege, så dere kan bli lagt inn på sykehus for en katerisering. God bedring dere, jeg føler med dere
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2012 #28 Skrevet 7. oktober 2012 Er så godt å lese at man ikke er alene. Jeg fikk det for ca 4 år siden og har kun hatt tre utbrudd. Har akkurat fått et nytt nå og har store problemer med nedentilvask og å gå på toalettet. Men man må bare prøve å holde ut. På tidspunktet jeg fikk det hadde jeg kjæreste der vi begge var hverandres første. Jeg vet helt sikkert at ingen av oss var utro, men alikevel fikk jeg nå dette. Jeg var ganske frustrert da jeg vet at det er en seksuellsmittsom sykdom. Men legene fortalte meg da at alle har dette viruset i kroppen, men at det ikke er alle det bryter ut på. Så jeg roet meg med det, men høres helt klart veldig rart ut. Og her var det heller ikke noe munnherpes involvert. Selv bruker jeg nå Zink for å lindre, noe som fungerer til en viss grad. Legen fortale meg også at å ta et bad i grønnsåpe (medisinsk grønnsåpe) skal være effektiv for å trekke ut betennelsen i blemmene og få de til å tørke ut. Dette hørtes litt rart ut....Kan man ha kjønnsherpes uten at man har blitt smittet? Kan man testes for både kjønnsherpes og munnherpes med blodprøve?
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2013 #29 Skrevet 23. juni 2013 Jeg er medlem av Trygg dating med Herpes type 2, vi vil gjerne ha flere medlemmer:-) Og kanskje vi kan gi noen gode råd:-) www.herpestype2.ning.com
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2013 #30 Skrevet 5. juli 2013 Jeg har prøvd og bli medlem men får ingen godkjenning? Mvh usikker
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #31 Skrevet 6. juli 2013 Dette hørtes litt rart ut....Kan man ha kjønnsherpes uten at man har blitt smittet? Kan man testes for både kjønnsherpes og munnherpes med blodprøve? Man kan teste for både type 1 og type 2 med blodprøve ja. Man må ha blitt smittet en gang, men man kan få begge typer på både lepper og underliv.Anonymous poster hash: 4cb24...9b6
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2013 #32 Skrevet 10. juli 2013 Jeg har akkurat hatt mitt første utbrudd med herpes i underlivet nå. Har gått med det i 8 dager nå, ifra jeg kjennte det begynnte å svi. Har ikke opplevd at det klør, men d har vært vondt og å tisse har vært grusomt. Men jeg fikk kremen zovirax og har smurt med den.Den har lindret, og trir nik den har forkortet utbruddet ganske mye. :-) Men jeg er litt usikker, skal man smøre seg med den helt til sårene er helt borte, eller bare til det ikke gjør vondt lenger???? Jeg har litt av sårene igjen, men ingen smerter. :-) Har hørt mange sier det første utbruddet er det verste, så håper det stemmer. Jeg har ikke hatt hverken feber eller vært dårlig ellers, så har kanskje vært heldig. :-) Jag ble smittet via et munnsår...
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #33 Skrevet 12. juli 2013 Jeg har akkurat hatt mitt første utbrudd med herpes i underlivet nå. Har gått med det i 8 dager nå, ifra jeg kjennte det begynnte å svi. Har ikke opplevd at det klør, men d har vært vondt og å tisse har vært grusomt. Men jeg fikk kremen zovirax og har smurt med den.Den har lindret, og trir nik den har forkortet utbruddet ganske mye. :-) Men jeg er litt usikker, skal man smøre seg med den helt til sårene er helt borte, eller bare til det ikke gjør vondt lenger???? Jeg har litt av sårene igjen, men ingen smerter. :-) Har hørt mange sier det første utbruddet er det verste, så håper det stemmer. Jeg har ikke hatt hverken feber eller vært dårlig ellers, så har kanskje vært heldig. :-) Jag ble smittet via et munnsår... Da har du vært en av de heldige! Førstegangsutbrudd er som oftest det verste, så roer det seg. Jeg fikk beskjed av legen at jeg skulle smøre en tynn lag, flere ganger daglig, til sårene var borte! Anonymous poster hash: b37f3...2bb
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #34 Skrevet 12. juli 2013 Vil ph verdien være endret hvis man har herpes? Og hvis man har kløe/svie/tør hud og det roer seg, vil huden falle av da/flasse?Anonymous poster hash: 32925...094
Gjest Anine Skrevet 13. juli 2013 #35 Skrevet 13. juli 2013 Mange gode råd her! Jeg er usikker på om jeg har herpes selv... Kan det være herpes hvis det ikke er noen sår, men heller blemmelignende klumper rundt skjedeåpningen? Jeg har hatt ubehag og svie, spesielt når jeg tisser, i ca. en uke nå. Det begynte noen dager etter at jeg evt. ble smittet.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #36 Skrevet 13. juli 2013 Mange gode råd her! Jeg er usikker på om jeg har herpes selv... Kan det være herpes hvis det ikke er noen sår, men heller blemmelignende klumper rundt skjedeåpningen? Jeg har hatt ubehag og svie, spesielt når jeg tisser, i ca. en uke nå. Det begynte noen dager etter at jeg evt. ble smittet. Herpes gir blemmer som etterhvert brister og gir sår. Har du noen andre symptomer? Vondt i kroppen? Lysken? Gå og sjekk det opp! Så du evt kan få behandling:)Anonymous poster hash: b37f3...2bb
Gjest gjest Skrevet 14. juli 2013 #37 Skrevet 14. juli 2013 Hvordan er det for dere som har hatt flere utbrudd, svir det like mye når man urinerer som d gjorde første gangen? Vet det er veldig individuelt detta, men bare lurer på hvordan det var for dere. Mange sier jo senere utbrudd er mindre smertefult enn det første. :-)
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #38 Skrevet 14. juli 2013 Er det nødt å svi når man tisser for å ha herpes? Hva med utfloden, er den forandret når man har herpes? Anonymous poster hash: 32925...094
Gjest M Skrevet 16. juli 2013 #39 Skrevet 16. juli 2013 Er det nødt å svi når man tisser for å ha herpes? Hva med utfloden, er den forandret når man har herpes?Anonymous poster hash: 32925...094 Det sier seg selv egentlig. Har du sår nedentil, og det kommer i kontakt med for eksempel urin, så kan det svi. Men noen har jo også sår inne i selve skjeden også. Så det kommer helt an på hvor man har sårene. Selv merker jeg en antydning til at utfloden blir tynnere på en måte, når jeg har utbrudd. Hvordan er det for dere som har hatt flere utbrudd, svir det like mye når man urinerer som d gjorde første gangen? Vet det er veldig individuelt detta, men bare lurer på hvordan det var for dere. Mange sier jo senere utbrudd er mindre smertefult enn det første. :-) Første gang jeg fikk utbrudd, klarte jeg ikke å tisse en gang, for det svei noe inne i h***. Men nå går det mye bedre, svir bare bittelitt
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #40 Skrevet 28. oktober 2019 På 31.12.2010 den 1.50, Gjest uff skrev: Men hvordan ser kjønnsherpes ut? I dag oppdaget jeg først én, så to små "klumper" eller blemmer med en gul/hvitfarget flekk på overflaten. De plager meg ikke med mindre jeg tar på dem. Da begynner de å klø veldig mye! Ikke er de særlig vonde heller! Håper det går bort! Det er jo litt kjipt å ha fått det rett før nyttårsparty også da.. hehe Kan man oppdage herpes gjennom urinprøve? Eller må det undersøkes av lege? Blodprøve eller labratorieprøve av væske fra sårene. Anonymkode: ad6fc...660
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå