Gjest S.S.S Skrevet 16. desember 2008 #1 Skrevet 16. desember 2008 Jeg tror kansje jeg har fått herpes i underlivet det begynte som stikking og kjempe kløe om natten etterhvert ble det røde sår Det ble sjikkelig vonde sår trodde kansje dette kom av intim barbering men det har aldri gjort så vondt før så tenkte at dette må være noe annet.. jeg har enormt vondt klarer nesten ikke å sitte eller ligge på siden eller gå orgentelieg ... i dag så det ut som om det ene såret var blitt en blemme og merker at det gjorde sjikkelig mye vondt i natt i forhold til tidliger dette begynte på onsdag så det har nå gått ca 6-7 dager.. jeg har smørt meg med en salve som het betonavat som min far av og til bruker på eksem,... og så smørte jeg meg med en krem som het kenakomb som skulle være mot infektions osv.. har ikke smørt noe mot herpes vet jo ikke om det er det eller om det er en allergi jeg har fått pga noen sterke medesiner som jeg har tatt i forbinnelse med feber og halsbettenelse.. ps det er meget vanskelig og snakke åpent om dette med en lege her jeg sitter i India... håper noen vil være snill å hjelpe meg vist dette er herpes hvordan vil det gå over og hva må jeg gjøre? er jeg nødt til å bruke noe salve for at det skal gå over (tenker vist dette ikke finnes her )
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2008 #3 Skrevet 16. desember 2008 Jeg tror kansje jeg har fått herpes i underlivet det begynte som stikking og kjempe kløe om natten etterhvert ble det røde sår Det ble sjikkelig vonde sår trodde kansje dette kom av intim barbering men det har aldri gjort så vondt før så tenkte at dette må være noe annet.. jeg har enormt vondt klarer nesten ikke å sitte eller ligge på siden eller gå orgentelieg ... i dag så det ut som om det ene såret var blitt en blemme og merker at det gjorde sjikkelig mye vondt i natt i forhold til tidliger dette begynte på onsdag så det har nå gått ca 6-7 dager.. jeg har smørt meg med en salve som het betonavat som min far av og til bruker på eksem,... og så smørte jeg meg med en krem som het kenakomb som skulle være mot infektions osv.. har ikke smørt noe mot herpes vet jo ikke om det er det eller om det er en allergi jeg har fått pga noen sterke medesiner som jeg har tatt i forbinnelse med feber og halsbettenelse.. ps det er meget vanskelig og snakke åpent om dette med en lege her jeg sitter i India... håper noen vil være snill å hjelpe meg vist dette er herpes hvordan vil det gå over og hva må jeg gjøre? er jeg nødt til å bruke noe salve for at det skal gå over (tenker vist dette ikke finnes her ) Gå på apoteket og be om tabletter Acyclovir. Tablettene skal vanligvis tas som 200 mg morgen og kveld. Du kan også be om å få gelè Xylocain eller Lidocain, som smøres på for å lindre smertene. Men bor du ikke et sted hvor det finnes internasjonalt legetilbud? SOS International feks? Hvis du bare er der på gjennomreise, vil de sikkert ikke bry seg med at du kommer innom der denne ene gangen. Har du hatt ubeskyttet sex?
Gjest gjest over Skrevet 16. desember 2008 #4 Skrevet 16. desember 2008 Forresten, ikke bruk Betnovat på slimhinner i underlivet......
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2008 #5 Skrevet 16. desember 2008 Forresten, ikke bruk Betnovat på slimhinner i underlivet...... Nå er betnovat faktisk standard behandling for enkelt underlivssykdommer, så det er nok ikke helt krise, selv om det ikke er ideelt.
Gjest Ts Skrevet 16. desember 2008 #6 Skrevet 16. desember 2008 Gå på apoteket og be om tabletter Acyclovir. Tablettene skal vanligvis tas som 200 mg morgen og kveld. Du kan også be om å få gelè Xylocain eller Lidocain, som smøres på for å lindre smertene. Men bor du ikke et sted hvor det finnes internasjonalt legetilbud? SOS International feks? Hvis du bare er der på gjennomreise, vil de sikkert ikke bry seg med at du kommer innom der denne ene gangen. Har du hatt ubeskyttet sex?' Tusen takk for svar , nei vi har ikke hatt ubeskyttet sex vi hadde kondom på:S skjønner ingenting jeg hvordan dette kunne skje... ' Forresten, ikke bruk Betnovat på slimhinner i underlivet Jeg smørte meg med det for ca 1.5 time siden shit er dette kjempe farlig? våkner jeg nå i morgen med at det har blitt flere sår? takk til alle som hjelper meget snilt av dere
tingeling Skrevet 16. desember 2008 #7 Skrevet 16. desember 2008 Gå på apoteket og be om tabletter Acyclovir. Tablettene skal vanligvis tas som 200 mg morgen og kveld. Du kan også be om å få gelè Xylocain eller Lidocain, som smøres på for å lindre smertene. Men bor du ikke et sted hvor det finnes internasjonalt legetilbud? SOS International feks? Hvis du bare er der på gjennomreise, vil de sikkert ikke bry seg med at du kommer innom der denne ene gangen. Har du hatt ubeskyttet sex?' Tusen takk for svar , nei vi har ikke hatt ubeskyttet sex vi hadde kondom på:S skjønner ingenting jeg hvordan dette kunne skje... ' Forresten, ikke bruk Betnovat på slimhinner i underlivet Jeg smørte meg med det for ca 1.5 time siden shit er dette kjempe farlig? våkner jeg nå i morgen med at det har blitt flere sår? takk til alle som hjelper meget snilt av dere Herpes kan desverre smitte uavhengig av kondom. Kan også smitte fra munnsår til kjønnsorganer. Min erfaring med herpes (har kun munnsår) er at det som regel tar en uke før det går over fra den dagen det begynner å prikke i huden og at det er lite man kan gjøre med deti mellomtiden. NB! Herpes er svært smittsomt så pass på at du ikke deler håndklær med noen eller lignende. God bedring!
Gjest Toja Skrevet 16. desember 2008 #8 Skrevet 16. desember 2008 Det der er fryktelig vondt Når det først er utbrudd så hjelper det ikke med medisinene som er beregnet på det. Legen kan skrive ut en salve som kan virke lindrende, men i all hovedsak må du bare vente til det går over av seg selv. Er nok ikke lenge før det blir bedre altså! Lykke til
Gjest Toja Skrevet 16. desember 2008 #9 Skrevet 16. desember 2008 Må bare legge til at på meg så smittet det via et munnsår som han hadde. Når legen testet meg så hadde jeg herpes type I og ikke type II som er den som går på genitaliene. Visste ikke at det gikk an.. Men når det er sånn så er det sjelden at det dukker opp på kjønnsorganene igjen da!
Gjest men Skrevet 16. desember 2008 #10 Skrevet 16. desember 2008 Herpesutbrudd kan forkortes av acyclovir, men da må du starte så snart som mulig. Kommer du flere dager ut i utbruddet, er det for sent å få effekt av tablettene. Det er helt sikkert et helsetilbud for utlendinger i noen av de større byene, bor du avsides, kan du forsøke å ringe og forhøre deg om du kan få resept, sjekk også apoteket om de har dette reseptfritt. Skriv ned navnet, apotekansatte kan ofte engelsk også i utlandet, og forstår ofte lettere ting skriftlig. Betnovat hjelper ikke på herpes. Noen tisser i dusjen eller i vannbalje for at det ikke skal svi så mye. Uansett går det over, men du kan ha en del plager i 10-14 dager. God bedring:)
Gjest Ts Skrevet 16. desember 2008 #11 Skrevet 16. desember 2008 tusen takk til alle som har hjulpet HJERTELIG takk:D ja dette er sjikkelig vondt svir som om jeg har blitt stukket av en pingsvin ....
Gjest Gjest_Jojo_* Skrevet 17. desember 2008 #12 Skrevet 17. desember 2008 tusen takk til alle som har hjulpet HJERTELIG takk:D ja dette er sjikkelig vondt svir som om jeg har blitt stukket av en pingsvin .... Uff, stakkars deg, føler med deg. Har herpes selv og vet at det gjør sinnsykt vondt. Når man først har fått herpes forsvinner det aldri, men utbruddene kommer som regel sjeldnere og sjeldnere etter som tiden går. Vet du hva jeg pleier å bruke når jeg har et utbrudd? Jeg bruker babysalve med sink. (Sånn salve som brukes til såre barnestumper). Jeg synes jeg får lindring av det.. Ønsker deg god bedring!
Gjest Ts Skrevet 17. desember 2008 #13 Skrevet 17. desember 2008 Uff, stakkars deg, føler med deg. Har herpes selv og vet at det gjør sinnsykt vondt. Når man først har fått herpes forsvinner det aldri, men utbruddene kommer som regel sjeldnere og sjeldnere etter som tiden går. Vet du hva jeg pleier å bruke når jeg har et utbrudd? Jeg bruker babysalve med sink. (Sånn salve som brukes til såre barnestumper). Jeg synes jeg får lindring av det.. Ønsker deg god bedring! Tusen tusen takk:) ,,, jeg håper det snart går over tror at det i dag har gått en uke ,,, vist jeg husker riktig,.,, så for håpe det går over snart prøver å drikke masse masse vann i håp om at det vil hjelpe og få det til å forsvinne.. bare sånne drømme håp altså
Gjest Angelinera Skrevet 21. desember 2008 #14 Skrevet 21. desember 2008 Gå på apoteket og be om tabletter Acyclovir. Tablettene skal vanligvis tas som 200 mg morgen og kveld. Du kan også be om å få gelè Xylocain eller Lidocain, som smøres på for å lindre smertene. Men bor du ikke et sted hvor det finnes internasjonalt legetilbud? SOS International feks? Hvis du bare er der på gjennomreise, vil de sikkert ikke bry seg med at du kommer innom der denne ene gangen. Har du hatt ubeskyttet sex?' Tusen takk for svar , nei vi har ikke hatt ubeskyttet sex vi hadde kondom på:S skjønner ingenting jeg hvordan dette kunne skje... ' Forresten, ikke bruk Betnovat på slimhinner i underlivet Jeg smørte meg med det for ca 1.5 time siden shit er dette kjempe farlig? våkner jeg nå i morgen med at det har blitt flere sår? takk til alle som hjelper meget snilt av dere Heisann! Det du beskriver er garantert et førstegangsutbrudd av HSV 2. Jeg har herpes 2 selv, og har levd med det svært lenge, noe som går alldeles utmerket:) Jeg hadde det like jævlig som deg.. det ser jo ut som en "Alien" film der nede nar d står på som verst! Du må vite det at herpes kan ligge latent i kroppen din i opptil 10 år. Viruset ligger i nervene i ryggcellene dine og vandrer ut i kroppen ved jevne mellomrom. Dvs, du kan være smittet for lenge siden, men aldri hatt noen utbrudd før nå. Men se på det på en annen side: Nå vet du at du har viruset og er heller ikke særlig smittefarlig dersom du tar forhåndsregler. Du kan jo ha smittet flere uten at du har vært klar over det. (shedding) Jeg anbefaler deg aciclovir og zovirax. Førstnevnte er piller, andre er krem. Funker fint for meg ihvertfall. Men IKKE behandle deg dersom du ikke har utbrudd.. da kan det miste effekten. Fordelen ved å behandle seg er at utbruddene blir svært redusert over tid. Hjelper til å danne antistoffer. Mye av dette vet du nok allerede. Jeg vil bare si at dette er IKKE noe problem. Innen 10 år vil nok så og si hele verdens befolkning enten ha hsv 1 eller 2 på kjønnsorganene. det sprees hurig. (Herpessår på leppa gir jo kjønnsherpes vet du) Herpes er bare en liten ubetydelig ting av hele deg. Husk hvem du er og ikke la herpes redusere livskvaliteten din. Jeg nekter at d skal skje ihvertfall! Fokuser på det som er positivt, så vil du se at det her ikke er noe big deal. Bare vær ansvarlig ift smittefare. Jeg unner ingen å få herpes. Har du fått svar fra noen lege på at det faktisk er herpes? Er du heldig er det kanskje bare en bakreieinfeksjon. Selv om jeg tviler. Stor klem fra your fellow sister;)
Gjest Gjest_c_* Skrevet 28. desember 2009 #15 Skrevet 28. desember 2009 Har noen hatt plager med illeluktene utflod også? Pga Herpense? over lengre tid? Jeg føler jeg er plaget med det konstant etter jeg fikk Herpes.. hmm
Gjest Bekymret jente Skrevet 20. mars 2010 #16 Skrevet 20. mars 2010 Hei! Jeg føler meg mye bedre etter å ha lest dette, takk. Har også det samme problemet som deg, greier nesten ikke sitte eller gå. Først trodde jeg det bare var en blærekatarr, men så fikk jeg jo disse sårene.. Hvor lenge varer dette? Har hatt det i ca 4-5 dager . .
Gjest herpes Skrevet 19. november 2010 #17 Skrevet 19. november 2010 hei, jeg lurer på om jeg har fått herpes, har fått noen små runde sår. som utslett i underlivet, de er veldig små å gjør ikke noe vondt, hva kan dette vær?
Gjest anonym jente Skrevet 1. desember 2010 #18 Skrevet 1. desember 2010 Jeg tror kansje jeg har fått herpes i underlivet det begynte som stikking og kjempe kløe om natten etterhvert ble det røde sår Det ble sjikkelig vonde sår trodde kansje dette kom av intim barbering men det har aldri gjort så vondt før så tenkte at dette må være noe annet.. jeg har enormt vondt klarer nesten ikke å sitte eller ligge på siden eller gå orgentelieg ... i dag så det ut som om det ene såret var blitt en blemme og merker at det gjorde sjikkelig mye vondt i natt i forhold til tidliger dette begynte på onsdag så det har nå gått ca 6-7 dager.. jeg har smørt meg med en salve som het betonavat som min far av og til bruker på eksem,... og så smørte jeg meg med en krem som het kenakomb som skulle være mot infektions osv.. har ikke smørt noe mot herpes vet jo ikke om det er det eller om det er en allergi jeg har fått pga noen sterke medesiner som jeg har tatt i forbinnelse med feber og halsbettenelse.. ps det er meget vanskelig og snakke åpent om dette med en lege her jeg sitter i India... håper noen vil være snill å hjelpe meg vist dette er herpes hvordan vil det gå over og hva må jeg gjøre? er jeg nødt til å bruke noe salve for at det skal gå over (tenker vist dette ikke finnes her )
Gjest jente18 Skrevet 1. desember 2010 #19 Skrevet 1. desember 2010 hei ja dette høres ut som herpes ikke lenge sia jeg fikk herpes selv. noen uker tiligere hadde jeg sopp i underlive så trodde kansje at det var det jeg hadde fått i gjen men fikk sår som ligna på blemer denne gangen som gjore ganske vondt. så ble jeg syk føltes ut som om jeg hadde blitt forkjølet og hadde feber, etter noen dager bestilte jeg meg en lege time og da sa henne at det var herpes jeg hadde fått og at første gangen man hadde det kunne man få feber og greier som jeg hadde hatt. så fikk jeg en salve jeg skulle ha på da jeg hadde det. desvere er herpes som man aldri får helt bort. så har man en gang fått herpes så har man det liksom skjedelig men sån er det :/ hilsen jente på 18
Gjest uff Skrevet 31. desember 2010 #20 Skrevet 31. desember 2010 Men hvordan ser kjønnsherpes ut? I dag oppdaget jeg først én, så to små "klumper" eller blemmer med en gul/hvitfarget flekk på overflaten. De plager meg ikke med mindre jeg tar på dem. Da begynner de å klø veldig mye! Ikke er de særlig vonde heller! Håper det går bort! Det er jo litt kjipt å ha fått det rett før nyttårsparty også da.. hehe Kan man oppdage herpes gjennom urinprøve? Eller må det undersøkes av lege?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå