Gjest Anne :D Skrevet 16. desember 2008 #1 Skrevet 16. desember 2008 Hei :D Jeg trenger virkelig å få svar på denne oppgaven som jeg har grublet på i flere dager nå.. Er det noen som kan hjelpe meg?? Takk :D Godt knyttet vandrer vi rundt hele dagen. Om natten løsner vi og ligger stille med tungene hengende ut. Hvem eller hva er vi?? (Det er bare når de er pent behandlet at tungen henger ut!) :S
Dizzy Skrevet 16. desember 2008 #3 Skrevet 16. desember 2008 (endret) Sko? *svarte visst samtidig som gjest * Endret 16. desember 2008 av Dizzy
Gjest Anne :D Skrevet 16. desember 2008 #4 Skrevet 16. desember 2008 Det hørtes jo veldig riktig ut! haha jeg er litt dum.. dere er smarte. jeg har 2 til som jeg ikke finner ut av: En gruppe mennesker på en nyttårskonsert 1 1900 kunne ikke komme ut av dørene til konsertsalen. Dørene var ikke låst, og de var lette å åpne. De var ikke for små - de hadde jo kommet inn den veien. Hva var problemet? Og: Klara Frisk tok ned en bok fra bokhyllen. På ryggen av den stod det: "God til Hest". Men da hun åpnet den, så hun at den slett ikke hadde noe med ridning å gjøre. Hva var dette for en bok?
Fortunatus Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 en kokebok? hehe.. Den siste altså.. Jeg er skikkelig dårlig på gåter. Den første var vanskelig.. 1900 kommer seg ikke ut? Jeg har en liten gåte jeg også: Du skal dele en kake i 8 like store deler. men du får bare gjøre tre "kutt" i kaken. Hvordan deler du den?
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2008 #7 Skrevet 18. desember 2008 Kaken: Ett kutt horisontalt, to kutt vertikalt.
Gjest Gjest_Ingunn_* Skrevet 19. desember 2008 #8 Skrevet 19. desember 2008 1) Det hørtes jo veldig riktig ut! haha jeg er litt dum.. dere er smarte. En gruppe mennesker på en nyttårskonsert 1 1900 kunne ikke komme ut av dørene til konsertsalen. Dørene var ikke låst, og de var lette å åpne. De var ikke for små - de hadde jo kommet inn den veien. Hva var problemet? 1)Det er sko helt sikkert og tungen er sålen som henger ut til lufting. 2) Kanskje det stod en vakt utenfor døren som holdt igjen folket, fordi de "fine, rike og kongelige" skulle bli pent geleidet ut først ned fra den øverste balkongen!
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2008 #9 Skrevet 20. desember 2008 Det hørtes jo veldig riktig ut! haha jeg er litt dum.. dere er smarte. jeg har 2 til som jeg ikke finner ut av: En gruppe mennesker på en nyttårskonsert 1 1900 kunne ikke komme ut av dørene til konsertsalen. Dørene var ikke låst, og de var lette å åpne. De var ikke for små - de hadde jo kommet inn den veien. Hva var problemet? det var blitt 1901?
Gjest Eurodice Skrevet 21. desember 2008 #10 Skrevet 21. desember 2008 Det hørtes jo veldig riktig ut! haha jeg er litt dum.. dere er smarte. jeg har 2 til som jeg ikke finner ut av: En gruppe mennesker på en nyttårskonsert 1 1900 kunne ikke komme ut av dørene til konsertsalen. Dørene var ikke låst, og de var lette å åpne. De var ikke for små - de hadde jo kommet inn den veien. Hva var problemet? Dørene gikk innover, og da folk skulle ut, stod de og presset på slik at dørene ikke lot seg åpne?
Gjest Eurodice Skrevet 21. desember 2008 #11 Skrevet 21. desember 2008 (endret) Tar dere denne, da? En mann satt på kaia og drakk. Hvis han hadde hatt det han drakk, hadde han ikke trengt å være der han var. Hva drakk mannen? Endret 21. desember 2008 av Belladonna
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2008 #12 Skrevet 21. desember 2008 Tar dere denne, da? En mann satt på kaia og drakk. Hvis han hadde hatt det han drakk, hadde han ikke trengt å være der han var. Hva drakk mannen? Ferskvann? Hadde han hatt et eget vann, hadde han ikke trengt å sitte på kaia og fiske.
Gjest Eurodice Skrevet 21. desember 2008 #13 Skrevet 21. desember 2008 Ferskvann? Hadde han hatt et eget vann, hadde han ikke trengt å sitte på kaia og fiske. Feil :-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå