Gå til innhold

Marmaris-Tyrkia

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg og typen skal en uke til Tyrkia,drar 29 juli.Noen som har vært i Marmaris?Noen som kan si noe om stedet på godt og vondt.J..eg innbiller meg at strendene ikke er så fine der,er det tilfelle???Hotellet vi ska bo på heter Poseidon Bygget i 2000..Vært der??Veldig glad for svar..

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

jeg har vært i Marmaris 6 ganger, og det er bare fantastisk deilig der. Strendene er vel ikke akkurat av de beste, men ikke av de verste heller. Strandpromenaden inneholder mange gode resteauranter med veldig god mat. Tyrkerne er et veldig spesiet folkeslag, de har stor respekt for par, men behandler jenter/kvinner som en bruksgjenstand når jentene/kvinnene er alene. Jeg har arbeidet sammen med dem en sommer som ga meg en hel annen oppfatning om hvorfor de er som de er. Jentene som reiser dit uten sine menn ender som regel opp sammen med en eller annen tyrker og tyrkerne har for vane å få det som de vil.

markedet i sentrum må en innom der har de det meste av alt mulig, men husk å prut, kjøp aldri noe for den prisen de presenterer. Skal en ikke kjøpe noe så ikke bruk for mye tid i en butikk der en vet en ikke skal ha noe, da får en en annen side av tyrkerne nemlig deres sårete følelser som kan være vanskelig for oss å forstå, men da kan enkelte bli uhøflige. Dette gjelder selfølgelig ikke alle tyrkere noen har veldig stor respekt for turistene. De står på gatenf or å prøve å få dere inn i butikken eller på restaurantene, og det kan være lurt å være litt forberedt på akkurat den.

marmaris er vakker med grønne vekster, som det ikke finnes så mye av i Alanya.

barstreet er en hel gate full med dicoteker og barer og der er det bare til å velge fritt hva en vil være med på. Strandpromenaden har også mange discoteker og barer, men dere vil sikkert reagere på at noen av barne er stengt, dette er fordi de kanskje ikke har overholdt tidspunktene de har lov til å spille musikk på. har ikke vært der på ett par år, men når vi var der sist skulle musikken på barene være av kl 01.30, men mange barer spiller musikk lengre, for da har de vakter rundt omkring som holder øye om politiet kommer. Kommer politiet stopper musikken :hoho: en har lov til å oppholde seg i barene etter musikken har sluttet, men en får ikke spille musikk, merkelige regler, men det er nå en gang slik :hoho:

Prøv å finn en restaurant/bar som heter Equinox der serverer de uttrolig god mat. den ligger ca 1.5 km fra sentrum på strandpromenaden

Det kan bli veldig varmt på den tiden dere reiser, finnes det ikke aircondition bestill vifte.

Ønsker dere god tur og dere kommer sikkert til å få en fin tur

jeg vil også reise til maramris nå :cry:

Skrevet

Jeg har vært i Marmaris en gang, og var ikke fornøyd. Beklager å si det, men jeg synes ikke at stranda var noe særlig, at vannet var møkkete, stedet var stygt og ikke minst: det var helt umulig å få gå i fred. Jeg ble befølt, tafsa på og forfulgt dagen lang, og kommer aldri til å dra dit igjen. Men siden dere reiser som par, så slipper du tydeligvis det (innlegget over).

Dette var jo ikke så veldig positivt, men da er dere litt forberedt på at dere KANSKJE ikke synes det er så fint. Men så har dere jo også det positive innlegget over.

loolaa

Gjest Anonymous
Skrevet

HAr vært i Marmaris for 3 år siden. Det beste med hele turen var restauranten som ligger på vei opp til borgen i gamlebyen. Husker ikke i farten navnet, men det kan jeg finne ut :).

Vell verdt et besøk eller 5! Beste maten jeg har smakt på chartermål noen gang (tuller ikke, og jeg har reist mye). Utrolig høflige servitører, som IKKE drar deg inn dit. Mye ekstra for pengene, takterasse med utsyn over hele MArmarisbukten, slo AV på regningen (i motsetning til alle restaurantene på strandpromenaden som la 10% PÅ regningen) etc. Kunne snakket med varm om stedet ;) og skulle gjerne dratt tilbake til Marmaris bare for å spise der! Ellers var Marmaris som chartermål for øvrig.

God tur

Gjest Anonymous
Skrevet

Takker for svar..Bare fint at dere sier meningen deres,da er vi forberedt..

Hadde vært fint å få navnet på den restaurante altså..Fler som har vært der så bare svar :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...