Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei... jeg trenger hjelp... jeg har vert sammen med samboeren min i snart 3 år, men det siste halve året har ting bare gått nedover i forholdet, tror han og er klar over det men vil ikkje se det. jeg har desverre mistet mesteparten av følelsene for han. vi har rett og slett vokst fra hverandre. han jobber natt og jeg vil gjøre det slutt i morgen... hadde tenkt å vente til etter jul å se hvordan det gikk men tror ikke det er så smart likevel... jeg har muligheten til å bo hos min søster til jeg finner meg noe nytt selv, så boplass er ikkje noe problem. er vel helst det at han ikkje vil innse at det er best å gjøre det slutt. så jeg vet ikkje hva jeg skal si eller hvordan jeg skal legge det frem.. noen som har råd??? ja åsså har vi en hund i sammen som vi har betalt like mye for, jeg har oppdratt og tatt vare på ham, men hans navn står på kjøpskontrakten hva kan jeg gjøre??? off alt er så forvirrende og vanskelig.. trenger virkelig noen gode råd...

Videoannonse
Annonse
Gjest strykebrett
Skrevet

Hvis du virkelig er helt sikker på at du ikke vil være sammen med han er det to ting som gjelder.

1: Hopp idet. Best å få det unnagjort med en gag (hvis du er sikker vel og merke)

2 : Ikke gi deg. Vær bestmt på at du har bestemt deg og kommer IKKE til å ombestemme deg. Er ikke pent å gi han håp heller hvis du veit at det ikke er muligheter.

Lykke til..

Skrevet

Når det gjelder hunden, så må du nok gi tapt. Har vært der, og prøvd det, og det er rett og slett svært vanskelig om han setter seg på bakbena. Du kan prøve å få delt samvær med hunden (det burde ikke være noe problem), men om han ikke vil så er det ikke noe særlig du kan gjøre.

Når det gjelder hvordan å gjøre det slutt, så finnes det en måte, og bare én. På et tidspunkt dere begge har tid, så ber du ham om å sette seg ned, og uten å gå rundt grøten så sier du at forholdet er over. Ikke ta det i sinne, ikke ta det over telefon (grøss), ikke legg igjen et brev på stuebordet, og ikke ta det når en av dere har det travelt. Og ikke gå rundt grøten og begynn en lang utledning om hvor fælt alt er, kom til poenget med en gang, og kan du komme med forklaringen. Eventuelt kan du vente med forklaringen et par dager, hvis du føler at det er vanskelig der og da.

Skrevet

jeg var med å kjøpte hunden og jeg kjenner omplaserings folkene bedre enn han... tipper jeg kan få fixet noe der... for det var ikke bare han som kjøpte hunden det var vi... og det vet disse folkene alt om. grunnen til at vi fikk ham var at jeg har erfaring med denne rasen fra før og vet hva som krever. og han har ikkje tid eller overskudd til å gi hunden halvparten av det han trenger... ja jeg må vel bare hoppe i det, men han er fulstendig klar over at det nesten var slutt forje uke, men han fikk en ny sjanse... noe jeg angrer på nå...

Skrevet

Gjør det slutt hardt og brutalt så han slipper å bruke mer tid på deg.

Skrevet
jeg var med å kjøpte hunden og jeg kjenner omplaserings folkene bedre enn han... tipper jeg kan få fixet noe der... for det var ikke bare han som kjøpte hunden det var vi... og det vet disse folkene alt om. grunnen til at vi fikk ham var at jeg har erfaring med denne rasen fra før og vet hva som krever. og han har ikkje tid eller overskudd til å gi hunden halvparten av det han trenger... ja jeg må vel bare hoppe i det, men han er fulstendig klar over at det nesten var slutt forje uke, men han fikk en ny sjanse... noe jeg angrer på nå...

Hva er problemet da?

Har døkk ikke mere enn den hunden og krangle om så skal du ikke klage.

Skal du liksom få forfalska papirer på hunden,det er jo sikkert bare og prate med han at du har lyst til og beholde hunden,om ikke han har tid til den,og han vet dette er det sikkert ikke noe problem.

Skrevet

er ikkje snakk om å forfalske noenting... er ikke en rase hund så han har ikkje noe stamtavle... er bare en kontrakt mellom omplaserings senteret og oss.. å de skrev bare hans navn da vi kjøpte han... å hunden er faktisk enest grunn til at jeg er sammen mad han enda... har du aldri hatt en hund er det nok ikkje så lett å forstå... men hunden er en del av live mitt...

Skrevet
er ikkje snakk om å forfalske noenting... er ikke en rase hund så han har ikkje noe stamtavle... er bare en kontrakt mellom omplaserings senteret og oss.. å de skrev bare hans navn da vi kjøpte han... å hunden er faktisk enest grunn til at jeg er sammen mad han enda... har du aldri hatt en hund er det nok ikkje så lett å forstå... men hunden er en del av live mitt...

skjønner deg faktisk veldig godt :)

hvordan gikk det med bruddet deres ? ble det noe, eller er det i morgen det hele skjer ?

Skrevet

han har bare sovet i dag men jeg tok dyra og reiste til søsteren min, så han får nok litt sjokk når han våkner... tar å snakker med han når jeg er ferdig på jobb i morgen... jobber på sia av der han bor... men for å være ærlig aner jeg ikkje hva jeg skal si... eller hvordan...

Skrevet
han har bare sovet i dag men jeg tok dyra og reiste til søsteren min, så han får nok litt sjokk når han våkner... tar å snakker med han når jeg er ferdig på jobb i morgen... jobber på sia av der han bor... men for å være ærlig aner jeg ikkje hva jeg skal si... eller hvordan...

Kan ikke si jeg støtter denne måten å gjøre på det i det hele tatt. Hvordan hadde du følt det om du ble dumpet på den måten? At kjæresten flyttet ut før han sa i fra, tok med seg dyra, og kom med forklaringen dagen etterpå?

Nei. Dette synes jeg var en litt umoden måte å gjøre det på. Men ellers synes jeg du har tatt det rette valget ut i fra det du har skrevet her inne. :)

Skrevet

hva mener du jeg skulle gjort da??? han vil jo ikkje innse at vi ikkje fungerer og han bruker hunden til å holde meg igjen... når han våkner kan han komme ned å snakke med meg på jobben eller ringe... jeg orka ikkje late som lenger pga at jeg var redd han skulle ta hunden...

Gjest Gjest_champ5_*
Skrevet

han får hunden hvis han vil. det må du bare innse. men du har jo kommet det ut av bruddet idet minste!

Skrevet
hva mener du jeg skulle gjort da??? han vil jo ikkje innse at vi ikkje fungerer og han bruker hunden til å holde meg igjen... når han våkner kan han komme ned å snakke med meg på jobben eller ringe... jeg orka ikkje late som lenger pga at jeg var redd han skulle ta hunden...

Du kunne sagt at nå er det slutt, og sånn er det bare. I stedet for å bare dra, etter at du for bare en uke siden ifølge deg ga han en ny sjanse.

Skrevet

ja men jeg skulle aldri gitt han en ny sjanse...

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg gjorde det slutt for ca 2-3 uker siden nå... å jeg angrer ikkje i det hele tatt... er faktisk veldig herlig, å veldig befriende:)

Skrevet

vi er blitt enige om at hunden har det best hos meg:) men han kan låne den inni mellom:P

Gjest Betty89
Skrevet
vi er blitt enige om at hunden har det best hos meg:) men han kan låne den inni mellom:P

fortell litt mer da :) Hva sa du til han og hvordan taklet han det? Innrømmet han at han ikke har så mye følelser for deg også eller noe?

:klem:

Skrevet

han var enig i at vi ikkje fungerte sammen lenger å at han og hadde vurdert å gjøre det slutt flere ganger... men han klarer ikkje å innse at det er slutt han ringer å skriver meld å på msn hele tiden... maser om alt å ingenting... han klarer bare ikkje la meg være i fred... han begynte å gråte å sånn da jeg sa at det ikkje fantes sjanse for oss... men han maser om at han vil ha meg tilbake osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...