Gjest Gjest_Catalina_* Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Story of my skin: da jeg kom i tenårene fikk jeg litt kviser og sorte prikker, men ikke noe sånn voldsomt, det kom og gikk, sånn vanlig tenåringshud tenker jeg. Prøvde ut diverse(dårlige) produkter, clerasil var jo det første, oil of olay, vichy, body shop. Når jeg ble 18 fikk jeg plutselig masse kviser på begge kinn og langs kjeven. Dette kom av ubalanser i kroppen, hormonubalanse og diverse. Tok litt laserbehandling, pluss at jeg fikk behandling for de indre problemene som forårsaket dette. Nå er jeg 20, og det meste av kvisene er borte. Men jeg har vel fortsatt hele tiden en eller to små kviser. Men det største problemet nå er de røde merkene/arrene(ikke dype arr) etter kvisene, pluss den generelle 'kvaliteten' på huden min. Huden min er temmelig tørr, det ser ut som jeg har masse rynker under øynene pga tørrhet; tørrheten strekker seg liksom opp fra kinnene og opp mot øynene mine. Bare jeg vasker huden med vann, blir den stram og veldig tørr. Hvis jeg går uten fuktighetskrem noen dager, kan jeg liksom skrape av litt tørr død hud i pannen. Og så har jeg masse sorte prikker/tette porer. Hele nesen er dekket av dem, og det er mange av dem i pannen, på haken, og på kinnene nær nesen. Og overflaten på huden min kjennes veldig ruglete eller grov på en måte, ikke myk og glatt. Når jeg skal velge produkter for huden min, vet jeg ikke hvilke jeg skal velge, vet ikke hvilken hudtype jeg har. Har vel ikke akkurat kombinasjonshud, fordi huden min kjennes aldri fet ut, ser aldri blank og fettete ut. Kombinasjonshud har vel både tørre og fete partier. En hudpleier jeg var innom engang, som valgte fuktighetskrem til meg, sa noe om at jeg har relativt finporet hud. Produkter som er for uren hud, er liksom alltid til fet og uren hud, så jeg føler de ikke gir nok fukt. Har jeg fet underhud og tørr overhud da? Siden jeg har masse sorte prikker, men overflaten aldri er fet eller blank. Hvis jeg velger en rens for tørr hud, så får jeg vel ikke bukt med de sorte prikkene og arrene(har som sagt ikke så mye kviser lenger). Skal jeg f.eks velge en rens for uren hud og en krem for tørr hud? Jeg trenger også råd til hva slags produktserie jeg skal velge. Har tidligere prøvd md formulations kit for uren ungdomshud i kombinasjon med olje og krem fra decleor, men ga opp etter en uke fordi jeg ble så tørr og fikk sår. Ga jeg opp for fort, eller burde jeg hatt kitet for uren voksenhud? Ole Henriksen er også en serie jeg vurderer, den serien med rød te, fordi den inneholder visst litt glycolsyre. Jeg liker at produkter er så rene og naturlige som mulig. Men jeg vil jo gjerne få så gode resultater som mulig også, så jeg kan leve med å bruke decleor og md formulations som inneholder parabener, hvis det er større sjanse for at det forandrer huden min, enn ole henriksen eller REN eller origins, som er andre serier jeg har vurdert... Lurer på om en syre-rens fra md for tørr hud + continious renewal serum + olje og krem fra decleor kan være en kombinasjon å prøve? Håper på svar fra folk som har peiling på dette, gjerne hudpleiere..
miss bs Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Hei Jeg vil anbefale deg å bruke dermalogica produkter. De er litt dyre, men veldig drøye. Hvis du går inn på www.dermalogica.com og velger det språket du ønsker, så kan du gå inn på en link der som heter "your skin". Etter det trykker du på den øverste linken der hvor det står face mapping. Fyll ut sjema og skriv navn og mail, så får du tilsendt en mail hvor det står hvilken hudtype du har og hvilke produkter du skal bruke. Helt genialt synes jeg hvertfall. Jeg bruker dermalogica selv og er kjempe fornøyd med resultatene det gir.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 Det er fullt mulig å få kviser og sorte prikker selv om du har tørr hud. Hvis huden din ikke får tilført nok fukt, så vil den begynne å kompensere for dette med å produsere mer talg. På meg sså høres det ut som om huden din trenger masse fukt, og jeg ville ikke satset på produkter for fet/uren hud med den huden du har nå. Tror jeg ville satset på produkter for normal/sensitiv hud, som tilfører fukt og som ikke tilstopper porene. I tillegg så kan det kanskje være en idè å droppe salisylsyren en stund og se om det hjelper? Hvilke produkter som egner seg kan ikke jeg svare på, da all hud er forskjellig.
Rexina Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 Har du prøvd syrer? Det fungerte fint på min hud, som var AKKURAT som din. Bruker DDF Brightening cleanser som bleker arrene og renser grundig på dype så de sorte prikkene kommer ut. men denne er litt uttørrende, så jeg er nøye med fuktighetskrem etterpå. Nå har jeg Avene Clean-ac (gir masse fuktighet) og Jan Marini Transformation cream til natten. Huden min er nå helt babyglatt, glødende, har ingen kviser og veeeldig svake arr i kinn. Men det skal sies at jeg begynte med dette for litt over en mnd siden.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. desember 2008 #5 Skrevet 18. desember 2008 Rexina: Bare lurte på hvorfor du har valgt å gå over til DDF? ser at du var veldig på jan marini en periode :-) Er du fornøyd med den rensen?
Rexina Skrevet 18. desember 2008 #6 Skrevet 18. desember 2008 Ja, likte veldig godt rensen til Jan Marini, men den gikk så fort unna at jeg ikke har råd i lengden. Var vel først og fremst derfor jeg byttet. Men nå i ettertid ser jeg at DDF-rensen gjorde mer for huden min enn JM. Hadde vel JM rensen i ca 2 mnd og fikk helt ok hud, men nå en mnd med DDF er huden min så og si perfekt:) Merket veldig forskjell etter noen uker ed DDF.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. desember 2008 #7 Skrevet 18. desember 2008 Takk for svar. Skal jommen prøve den jeg også :-) Du har ikke prøvd noen av de andre produktene deres da? (Ikke meningen å kuppe tråden altså...)
Gjest *lucky* Skrevet 19. desember 2008 #8 Skrevet 19. desember 2008 Takk for svar. Skal jommen prøve den jeg også :-) Du har ikke prøvd noen av de andre produktene deres da? (Ikke meningen å kuppe tråden altså...) Jeg har brukt endel produket fra DDF og er veldig fornøyd. Synes det er synd at ikke flere har prøvd det men det kommer vel av at folk ikke har hørt om merket. Hvilken problemer har du med huden og hva skal du ha av produkter?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. desember 2008 #9 Skrevet 19. desember 2008 Har en hud som i grunnen har "funka" helt ok i alle år (hadde selvsagt de vanlige kvisene i puberteten, men ellers helt grei) - men i det siste er det som om den bare ikke er "kompis" lengre.. Kjempefrustrerende! Kviser rundt hakepartiet, generelle "klumper" og ujevnheter, rødhet og små arr. Huden ser rett og slett "ujevn" ut. Begynte etter jeg sluttet på p-piller, og har enda ikke normalisert seg. I tillegg har jeg endel synlige blodkar rundt nesen. Kan jo nevne at jeg er 29 år, i tillegg :-) Har vel alltid hatt det jeg vil tro er en blandingshud, med liten tendens til sensitivitet. Hadde tenkt å prøve Jan Marini, ettersom det er denne "alle" skryter av - men etter å ha lest litt rundt har jeg forstått at DDF jommen ikke er så dumt det heller.. Begge seriene er vel meget bra, etter som jeg forstår. Fra hudpleier har jeg fått md formulations, men er ikke særlig fornøyd (synes de i grunnen er lite effektive). Noen ideer, erfaringer eller innspill? Alt mottas med takk. Jeg er lei!
Gjest *lucky* Skrevet 19. desember 2008 #10 Skrevet 19. desember 2008 Har en hud som i grunnen har "funka" helt ok i alle år (hadde selvsagt de vanlige kvisene i puberteten, men ellers helt grei) - men i det siste er det som om den bare ikke er "kompis" lengre.. Kjempefrustrerende! Kviser rundt hakepartiet, generelle "klumper" og ujevnheter, rødhet og små arr. Huden ser rett og slett "ujevn" ut. Begynte etter jeg sluttet på p-piller, og har enda ikke normalisert seg. I tillegg har jeg endel synlige blodkar rundt nesen. Kan jo nevne at jeg er 29 år, i tillegg :-) Har vel alltid hatt det jeg vil tro er en blandingshud, med liten tendens til sensitivitet. Hadde tenkt å prøve Jan Marini, ettersom det er denne "alle" skryter av - men etter å ha lest litt rundt har jeg forstått at DDF jommen ikke er så dumt det heller.. Begge seriene er vel meget bra, etter som jeg forstår. Fra hudpleier har jeg fått md formulations, men er ikke særlig fornøyd (synes de i grunnen er lite effektive). Noen ideer, erfaringer eller innspill? Alt mottas med takk. Jeg er lei! DDF er et merke som ikke er så sterkt som JM så det er sikkert lurt for deg å se nærmere på det. Jeg har brukt endel produkter fra DDF og er veldig fornøyd. MD formulation er jo ikke medisinsk hudpleie så det er ikke så virksomt desverre.. Denne hjelper mot urenheter ivertfall http://www.skin-etc.com/ddf.html men du vil jo også behøve en krem med fukt. Her er en produkt guide som du kan se på http://www.ddfsweden.se/res/Produktkatalog...katalog2007.pdf
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2008 #11 Skrevet 19. desember 2008 Har en hud som i grunnen har "funka" helt ok i alle år (hadde selvsagt de vanlige kvisene i puberteten, men ellers helt grei) - men i det siste er det som om den bare ikke er "kompis" lengre.. Kjempefrustrerende! Kviser rundt hakepartiet, generelle "klumper" og ujevnheter, rødhet og små arr. Huden ser rett og slett "ujevn" ut. Begynte etter jeg sluttet på p-piller, og har enda ikke normalisert seg. I tillegg har jeg endel synlige blodkar rundt nesen. Kan jo nevne at jeg er 29 år, i tillegg :-) Har vel alltid hatt det jeg vil tro er en blandingshud, med liten tendens til sensitivitet. Hadde tenkt å prøve Jan Marini, ettersom det er denne "alle" skryter av - men etter å ha lest litt rundt har jeg forstått at DDF jommen ikke er så dumt det heller.. Begge seriene er vel meget bra, etter som jeg forstår. Fra hudpleier har jeg fått md formulations, men er ikke særlig fornøyd (synes de i grunnen er lite effektive). Noen ideer, erfaringer eller innspill? Alt mottas med takk. Jeg er lei! Hei Jeg har også dårlig erfaring med md. Jeg slet med kviser og ble anbefalt md, men etter at kitte jeg fikk var brukt opp har jeg begynt å få arr etter kvisene. Dette hadde jeg aldri før jeg begynte med md, så det har jeg aldri kjøpt igjen. Nå sliter jeg både med kviser og arr. Men dermalogica produktene har hjulpet veldig mot kvisene, så er nesten bare arrene jeg prøver å finne noe mot.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. desember 2008 #12 Skrevet 20. desember 2008 Takk for tilbakemeldinger begge to, det setter jeg kjempepris på. Har nå bestilt meg DDF produkter - gleder meg masse til de kommer og til å sette i gang. Optimist, nå! Trist å høre at det er flere som har fått problemer etter MD. Synes det tross alt var kjipt å betale masse penger for noe som definitivt ikke funka. . Håper det ordner seg for deg, og at du finner noe annet som du blir fornøyd med. Stor klem til dere begge to. Og god jul :-)
Gjest Deception Skrevet 21. desember 2008 #13 Skrevet 21. desember 2008 MD formulation er jo ikke medisinsk hudpleie så det er ikke så virksomt desverre.. Hvor tar du dette fra? MD Formulations er akkurat like utviklet av hudleger som for eksempel Marini, og jobber også med ulike fruktsyrer, A-vitaminsyre osv som de merkene du ellers nevner. Det finnes ulike styrkegrader innen cosmoceuticals, og MD er blant de mildere, men det betyr ikke at det ikke er medisinsk hudpleie.
Søtpotita Skrevet 21. desember 2008 #14 Skrevet 21. desember 2008 Takk for tilbakemeldinger begge to, det setter jeg kjempepris på. Har nå bestilt meg DDF produkter - gleder meg masse til de kommer og til å sette i gang. Optimist, nå! Trist å høre at det er flere som har fått problemer etter MD. Synes det tross alt var kjipt å betale masse penger for noe som definitivt ikke funka. . Håper det ordner seg for deg, og at du finner noe annet som du blir fornøyd med. Stor klem til dere begge to. Og god jul :-) Kva er DDF og kvar kjøpte du det?
Gjest *lucky* Skrevet 21. desember 2008 #15 Skrevet 21. desember 2008 Hvor tar du dette fra? MD Formulations er akkurat like utviklet av hudleger som for eksempel Marini, og jobber også med ulike fruktsyrer, A-vitaminsyre osv som de merkene du ellers nevner. Det finnes ulike styrkegrader innen cosmoceuticals, og MD er blant de mildere, men det betyr ikke at det ikke er medisinsk hudpleie. Nei det har jeg nok tatt fra et sted inni hodet mitt. Etter de erfaringene jeg har med merket kunne jeg aldri ha trodd at det er medisinsk hudpleie, det funker jo rett og slett ikke, ikke på min hud ihvertfall. Så for meg at de klinikkene som jobber med MD forte og Obagi hadde medisinsk hudpleie, ikke vanlige salonger som fører Md.
Gjest Deception Skrevet 21. desember 2008 #16 Skrevet 21. desember 2008 Men å påstå ting kun basert på egen synsing er ikke så lurt, i hvertfall ikke slike påstander. Man kan ha preferanser og uttrykke disse, men å påstå at MD ikke er medisinsk hudpleie på basis av preferanser, er vel heller suspekt.
Gjest *lucky* Skrevet 21. desember 2008 #17 Skrevet 21. desember 2008 Men å påstå ting kun basert på egen synsing er ikke så lurt, i hvertfall ikke slike påstander. Man kan ha preferanser og uttrykke disse, men å påstå at MD ikke er medisinsk hudpleie på basis av preferanser, er vel heller suspekt. Nei det er nok ikke særlig lurt. Var helt overbevis om at det ikke var medisinsk hudpleie, men når du spør så aner jeg jo ikke hvorfor jeg tror det.
Gjest Deception Skrevet 21. desember 2008 #18 Skrevet 21. desember 2008 Det er jo et sammensurium av merker der ute, så det er ikke rart man undrer av og til. Men jeg tolker det dithen at MD Formulations er medisinsk hudpleie, men ikke av den sterkeste typen. Forkortelsen "MD" står forresten for "medicinae doctor" (akkurat som PhD står for "philosophiae doctor"), og det er jo en indikator. Dessuten kan du lese litt mer på MDs hjemmesider, selv om siden er et sammensurium av informasjon og salgsside.
Tintin Skrevet 21. desember 2008 #19 Skrevet 21. desember 2008 Jeg vil foreslå Cosmica serien som du får kjøpt på apotek. Jeg hadde noenlunde samme hud som deg, og har investert i rensemelk, ansiktsvann og peeling for tørr hud. Det har gjort underverker for huden min hvertfall. Ett par andre hete tips: -rens huden med kaldt vann slik at porene lukker seg -peel huden 1-2 ganger i uken, da ser huden freshere ut og du blir kvitt døde hudceller (husk å bruke ansiktsvann for å lukke porene og skikkelig fuktighetskrem etter en sånn behandling) -finn et merke, og hold deg til det. Det kan ta litt tid før huden din vender seg til det, og du ser forbedringene, men det er bedre enn å bytte merke stadig vekk. -rens morgen og kveld, og dersom du har vært ute, på jobb eller lignende kan det være et tips å gå over ansiktet med litt ansiktsvann og ta på litt ny fuktighetskrem, for å få bort smuss. Håper noe av dette kan hjelpe deg!!!
Gjest Gjest_ellie_* Skrevet 25. desember 2008 #20 Skrevet 25. desember 2008 Jeg har brukt endel produket fra DDF og er veldig fornøyd. Synes det er synd at ikke flere har prøvd det men det kommer vel av at folk ikke har hørt om merket. Hvilken problemer har du med huden og hva skal du ha av produkter? ..hva med de av oss som ikke ønsker å bruke produkter fulle av kjemiske stoffer? Parabener og parfyme og alt mulig annet suspekt. Finnes det håp? Finnes det noe slikt som økologisk medisinsk hudpleie?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå