Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville du helst blitt eller bli, sykepleier eller lege?

Hva er fordelene og ulempene ved disse? Hvem oppfattes som mer irriterende?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Sykepleiere er soleklart de mest sexy. :wow: Kvinnelige leger, derimot, de er nitriste. :(

Skrevet

Skulle jeg utdannet meg innen helsefag, så måtte det nok bli lege. Det appellerer mer til meg enn sykepleier.

Dog ender jeg nok opp med en helt annen utdannelse enn helsefag.

Gjest Sykepleier
Skrevet
Skulle jeg utdannet meg innen helsefag, så måtte det nok bli lege. Det appellerer mer til meg enn sykepleier.

Dog ender jeg nok opp med en helt annen utdannelse enn helsefag.

Jeg hadde gode nok karakterer til å velge begge, men valgte sykepleien. Dette fordi jeg følte at legeyrket er altoppslukende, og med veldig mye ansvar. Det har du som sykepliere også, men du har fortsatt en mulighet til å skyve ansvaret oppover når du føler at det blir for mye. Jeg ønsker meg et liv med mer fritid og mindre stress, men samtidig ville jeg ha kompetanse innen medisin. Er fornøyd med valget mitt, men til tider forundret for folks syn på yrket mitt. Får stadig høre at jeg må være vandt til både bæsj og tiss jeg som er sykepleier. Fakta er at jeg er lite borte i slikt.. Størsteparten av arbeidsdagen går med på administartivt arbeid, medikamenthåndtering, og den siste delen består av delegering av arbeid og utføring av diverse medisinske prosedyrer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...