Gå til innhold

Keramikkopp

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har laget flere keramikkopper (husker ikke navnet på leiren som ble brukt dessverre), som er råbrent, glasert og satt i glasurbrann på 1250 grader. Er det noen som vet om den vil tåle å bli vasket i en oppvaskmaskin? Eller må den ha blitt spesialbehandlet for å tåle det?

*håper på svar*

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet
Heisann!

Jeg har laget flere keramikkopper (husker ikke navnet på leiren som ble brukt dessverre), som er råbrent, glasert og satt i glasurbrann på 1250 grader. Er det noen som vet om den vil tåle å bli vasket i en oppvaskmaskin? Eller må den ha blitt spesialbehandlet for å tåle det?

*håper på svar*

Jeg er vel en av de få som ikke har oppvaskmaskin og derfor ikke den rette til å svare. Jeg ville ikke tatt sjansen på å vaske slike koppene i maskin. Vask dem i oppvaskkummen for sikkerhets skyld.

Skrevet

Heia,har endel keramikk boller her som jeg har hatt i oppvaskmaskin.De tåler jo varmen men problemet er at de trekker til seg vann og blir tunge og blaute.Tar lang tid før de tørker og lukter ikke noe særlig, så jeg ville ikke gjort det annet enn at de er behandlet over det hele.Ja,så vannet ikke har mulighet til å trekke inn.

Skrevet

Takk for svar! *klokere*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...