Gjest tedrikker Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Jeg kjøpte med meg litt fra tunisia for å lage myntete. men så skjønner jeg ikke åssen man skal gjøre det jeg forsøkte å legge "bladene" i en kopp og helle over kokende vann, men det smakte ikke særlig godt ved siden av at jeg jo drakk tebladene. er det bare å kjøpe seg sånn teholder på ikea også ha dette i vann? eller skal det gjøres på en annen måte? usj. vil ha myntete!
Supraspinatus Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Jeg kjøpte med meg litt fra tunisia for å lage myntete. men så skjønner jeg ikke åssen man skal gjøre det jeg forsøkte å legge "bladene" i en kopp og helle over kokende vann, men det smakte ikke særlig godt ved siden av at jeg jo drakk tebladene. er det bare å kjøpe seg sånn teholder på ikea også ha dette i vann? eller skal det gjøres på en annen måte? usj. vil ha myntete! Du kan bruke sånne stål-teposer (eller hva det heter). Du kan også bruke presskanner. Vet ikke om det finnes noen spesielt for te. Det er nok ikke meningen at du skal ha bladene løst i en kopp og helle vann over. Selv kjøper jeg en økologisk myntete på helsekostbutikker. Der selges de i teposer. Eller det er vel strengt tatt ikke te når det ikke inneholder te-blader. Så jeg kjøper vel kanskje tørket mynteblader i teposer.. ;-)
Zzyzx Skrevet 16. desember 2008 #3 Skrevet 16. desember 2008 Det skal vel blandes med vanlig te etter det jeg har forstått, det var iallfall slik jeg fikk det servert i Egypt. Vanlig svart te i vanlig mengde pluss litt mint-blader.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå