Gå til innhold

Har dere dobbeldyne eller to enkle?  

1. 1. Har dere dobbeldyne eller to enkle?

• Vi har dobbeldyne
      11
    • Vi har to enkle
      22

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere dobbeldyne eller to enkle?

Vi har dobbel og det er så deilig...!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Zalomine
Skrevet

Vi har to enkle.

En periode hadde vi EN enkel (og en 75 cm bred sovesofa, det var slett ikke meningen at mer enn en person skulle sove på en slik hybel, men i et halvt år gjorde vi det. Han hadde sin egen hybel altså, men sov hos meg fra vi ble sammen til vi flyttet sammen, med unntak av nettene før eksamen)

Dobbel trur jeg ikke vi kunne hatt. Jeg er avhengig av å ha min egen, som jeg kan tulle godt rundt meg. Han på sin side synes dyne blir litt varmt (derfor beholder jeg den tykke vinterdyna langt lengre enn han før jeg bytter til tynnere sommerdyne) og ligger ofte utenfor. Ikke uvanlig at han da holder rundt dyna som om den var en stor kosebamse (eller meg?)

Disse to forholdene gjør det vel litt komplisert å ha en dobbel... Men når vi legger oss om kvelden så legger vi dem med god "omskøyt", og så føles det som en stor når vi ligger tett sammen. Men når vi våkner har vi definitivt en hver.

Skrevet

Trodde før at det beste var å ha dobbeldyne jeg også, for da er man jo så sammen i søvnen. Men ettersom jeg liker å ligge i hi og ha det veldig varmt, og han svetter når det blir littebitt varmt og slenger dyna til side, så går ikke det... tror jeg hadde gått fra vettet med å klemme ned sprekken øverst mellom kroppene... og han med å lufte.

Gjest Zalomine
Skrevet

Du kan å si det!

Nettopp, den sprekken oppe, jeg vil nok klemme den nde, og han trenger å lufte masse!

Skrevet

Vi har to enkle dyner, og jeg kunne ikke tenkt meg dobbel! Vi sover gjerne sammen under ei dyne, men ofte vil jeg pakke meg godt inn (i hi...) for å klare å sove!

Skrevet

Dobbelt dyne, helt klart!

Har bodd sammen med eks da vi hadde hver vår. Det ble mer ensomt. Da jeg ble sammen med nåværende, hadde han dobbel, og jeg to enkle. Så etter å ha testet to versjoner over en lang periode, synes jeg at det beste er en dobbeldyne. Dessverre tar han ofte hele dyna, og jeg må slåss om å få en flik. Men siden han er kilen, så slipper han lett i søvne. ;)

Catzy

Gjest Mayamor
Skrevet

2 enkle.

Fordi ellers hadde jeg våknet opp fordi jeg frøs... :wink:

Jepp - vi hadde dobbel tidligere. :ler:

Mayamor

Skrevet

Vi har dobbeldyne. Jeg vil gjerne ha to enkle, men han trives visst best med dobbeltdyne...

Liker også å pakke meg inn i dyna, og jeg kan jo ikke ta hele for meg selv. Dessuten er det enklere å kjøpe sengetøy til enkle dyner.

Skrevet

Vi har dobbeldyne og det er så deilig, spesielt når han er borte på jobb i en måned av gangen :ler:

En venninne av meg har to dobbeldyner - en til hver. Det ble bare krangling om den da de bare hadde en dobbeldyne.

Skrevet

To enkle. Ingen kroppskontakt når jeg skal sove, takk.

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Det kan da ikke være noe særlig behagelig. To dyner er best.

Gjest Venus, ikke innlogget...
Skrevet

være 2 enkle dyner, det er helt klart !!! :enig:

Venus...

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg kunne aldri hatt dobbeltdyne. Jeg vil ha egen dyne som jeg kan bestemme over :wink: Orker ikke å slåss heller for å få min del. Og så liker jeg ikke kroppskontakt når jeg skal sove.

Skrevet

Dobbeltdyne hadde ikke fungert hos oss.

Vi har en dyne hver.

Han har en tykk dun-dyne hele året.

Jeg har en tynn sommerdyne hele året.

Skrevet

To enkle! Dobbeldyne hadde vært romantisk et bittelite øyeblikk, så vil jeg snu meg og ligge der jeg vil ja. Ingen av oss er særlig lekre mens vi sover - helledussen - jeg vurderer eget rom til og med - for å få sove for snorking og dårlig ånde...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...