Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Har operert i sommer, og fikk dermed arr. Nå før jul har jeg tatt en del solarium, og har da brukt plaster over arret. Nå har jeg altså fått et skille rundt arret. Spørsmålet mitt er om jeg kan bruke selvbruning på dette området, også over arret? Noen som har erfaring med dette?
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Man skulle jo tro at en brun krem altså vil dekke over arret. Ser ingen grunn til at det ikke skulle gjøre det. Men spørsmålet er jo hvor stort og "vanskelig" er arret? Stikker det utav huden så vil man jo så vidt se det likevel. Jeg har ihvertfall fått beskjed om at soler jeg meg så vil arrene se lysere ut, og dermed bli mer synlige, så det er sikkert både fra for arret og for utseendets skyld at du har dekket til. Så slipper det å LYSE opp enda mer enn det sikkert gjør. Ikke hørt at man ikke skal smøre noe man ikke ville smørt andre steder på kroppen, på et arr, men om du blir irritert så kan du jo fort klø veldig på et arr. Føler det klør ekstra mye på og rundt arr når det først klør.. Så ikke et sted jeg ville fått utslett..
Gjest TS Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Takk for svar! Grunnen til at jeg har dekket det til er at det kan bli lilla dersom man utsetter arret for sol det første året. Plasteret har dekket til litt av huden rundt arret også, slik at det har blitt skille... Tenkte jeg skulle smøre på litt selvbruning på dette området, da det synes godt på ryggen mtp julekjoler og -topper... Håper det går bra, regner også med at det gjør det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå