Gjest Gjest_Siv_* Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Hei! Ønsker å endre på skattekortet slik at jeg ikke får lavee skatt gjennom året pga gjeldsrenter, men heller få bra igjen på skatten når vi kommer til våren 2010. Fjerner man da bare summen fra gjeldsrente-posten, eller "fjerner" man hele gjelda også?
Chiquita Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Kan du ikke bare be arbeidsgiver om å trekke deg en viss prosentsats i skatt da? Du kan fritt velge å trekke mer skatt enn skattekortet sier, uten å gjøre endringer (jeg gjør dette selv hvert år)
Gjest ts Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Greie er også at vi (min mann og jeg) vil unngå å måtte endre altfor mye på selvangivelsen, fordi vi ifjor delte gjeldrentene oss i mellom på skattekortet, men på selvangivelsen er alle gjeldsrenter ført på meg. Dette blir litt tungvint, derfor vil vi bare la være å ha med gjeldsrentene på skattekortet.. Men spr er om vi skal la selve rentebeløpet stå som det allerede står, og bare fjerne beløpet som står oppført under gjeldsrenter?
Gjest ts Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 mente "la gjeldsbeløpet stå som det står"...
Sofie1 Skrevet 15. desember 2008 #5 Skrevet 15. desember 2008 mente "la gjeldsbeløpet stå som det står"... Det beste er å bare får arbeidsgiver til å trekke deg mer i skatt. Har du tabellkort så kan du be om ett fast tilleggstrekk i skatt, har du prosentrekk kan du be om å øke prosenttrekket.
Alison Skrevet 15. desember 2008 #6 Skrevet 15. desember 2008 Greie er også at vi (min mann og jeg) vil unngå å måtte endre altfor mye på selvangivelsen, fordi vi ifjor delte gjeldrentene oss i mellom på skattekortet, men på selvangivelsen er alle gjeldsrenter ført på meg. Dette blir litt tungvint, derfor vil vi bare la være å ha med gjeldsrentene på skattekortet.. Men spr er om vi skal la selve rentebeløpet stå som det allerede står, og bare fjerne beløpet som står oppført under gjeldsrenter? På selvangivelsen vil det alltid være hovedlånetageren som får all gjeld og alle gjeldsrentene registrert på seg. Deretter må dere fordele dette selv om dere ønsker en annen fordeling. Du kan gjerne fjerne det beløpet som står oppført under gjeldsrener, men dere må fremdeles fordele gjeldsrentene dere imellom på selvangivelsen når den tid kommer. Jeg pleier å gjøre slik som, Chiquita, nemlig å be arbeidgiver trekke en viss prosentsats.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå