Gjest Lille gjest Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Vi blir forhåpentligvis snart prøvere og jeg da er det jo greit å ha stabil syklus. Jeg vet noen vet på timen når de får mensen, men det tillates vel litt mer slingringsmonn rundt det uten at man faller i kategorien med ustabil syklus. Hos meg så varierer det mellom 27 - 31 dager. Hvor stabilt er det egentlig? Hva har dere andre? Både dere som prøver og dere som har fått det til? Hilsen nyskjerring
Redlady Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Varierer mellom 27 og 28 dager. Min mor hadde "på timen" regelmessighet.
Gjest Bruse Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Jeg tror man kan si at 27-31 dager er nogenlunde stabilt. Hadde jeg hatt så stabil mens hadde jeg vært happy, jeg har ingen syklus i det hele tatt...
Gjest L_C Skrevet 16. desember 2008 #4 Skrevet 16. desember 2008 Jeg har alltid så godt som kunne stillt klokka etter min menstruasjon. Pleide å få mensen med en gang jeg sto opp mandag morgen, med 28 dagers mellomrom. I høst sluttet jeg på pillene, og får nå besøk av tante rød på lørdagskvelder med 28 dagers mellomrom.
Strix Skrevet 16. desember 2008 #5 Skrevet 16. desember 2008 27-31 dager ville jeg regnet som stabilt.
Gjest imli Skrevet 16. desember 2008 #6 Skrevet 16. desember 2008 Ville også regnet 27-31 dager som stabilt. Jeg har (i alle fall fra før fødsel) syklus på ca 26-29 dager, regner meg som stabil da De færreste kan stille klokka etter mensen
Gjest Gjest_Sol_* Skrevet 16. desember 2008 #7 Skrevet 16. desember 2008 Jeg har alltid så godt som kunne stillt klokka etter min menstruasjon. Pleide å få mensen med en gang jeg sto opp mandag morgen, med 28 dagers mellomrom. I høst sluttet jeg på pillene, og får nå besøk av tante rød på lørdagskvelder med 28 dagers mellomrom. Når man går på pilla er det vel ikke så unormalt å ha stabile sykluser - det er jo når man slutter at det ofte går litt surr i det...
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. desember 2008 #8 Skrevet 16. desember 2008 Hadde 37-38 dagers syklus etter pillen. Er det stabilt? Men kanskje for lang til å kunne bli gravid eller?
Gjest L_C Skrevet 17. desember 2008 #9 Skrevet 17. desember 2008 Det er jo ikke lengden på syklusen som avgjør om du kan gravid, men hvorvidt du har eggløsning eller ikke. Dersom dere rundt eggløsning er jo sjangsen betydelig større enn om du ikke har eggløsning i det heletatt. Med lang og eventuell ustabil syklus er det ikke alltid lett å vite når man har eggløsning (hvis man har det...) Hilsen L_C som ikke har eggløsning selv med 28-dagers sykluser
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2008 #10 Skrevet 17. desember 2008 Men hvordan kan man ha mensen uten å ha eggløsning? Er denne mensen annerledes? Lettere? Trodde det var eggløsningen som satt i gang hormonene som førte til mens...
Gjest L_C Skrevet 18. desember 2008 #11 Skrevet 18. desember 2008 (endret) Jeg vet ikke hvordan dette fungerer jeg, men sluttet på piller i slutten av september og har hatt en syklus på 45 dager og 2 på 28 dager. Brukte eggløsningstester på første og siste syklus uten å finne eggløsning. Så med mindre jeg har eggløsning tett etter mensen eller like før, så har jeg ikke eggløsning i det heletatt.. og om mensen er lettere eller ikke vet jeg jo ikke, siden jeg ikke vet hvordan den med eggløsning kjennes ut sist hadde jeg mensen i bare 4 dager da.. Endret 18. desember 2008 av L_C
Gjest imli Skrevet 18. desember 2008 #12 Skrevet 18. desember 2008 Men hvordan kan man ha mensen uten å ha eggløsning? Er denne mensen annerledes? Lettere? Trodde det var eggløsningen som satt i gang hormonene som førte til mens... Mener å ha lest at "alle" har en-to menstruasjoner hvert år uten eggeløsning. Mensen man får da er nok helt normal, men hvorfor dette skjer har jeg ikke helt fått tak i... Det er uansett bra for kroppen med pause fra eggeløsninger sånn ift livmorhalskreft. Jo færre eggeløsninger, jo mindre risiko. Men selvfølgelig kjedelig ift bebis-produksjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå