Gjest Gjest_jente20_* Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Min lille valp på 14 uker blir veldig fort kvalm. Bare på en busstur på 10 minutter så kaster hun opp. I bil er hun også slik, kaster opp etter kort tid, og gjerne flere ganger både i bil og på buss. Hva kan hjelpe? Dyrlegen sa jeg kunne bruke reisesyketabletter fra apoteket for mennesker, men jeg kan vel ikke bruke dette hver gang vi skal på småturer? Syns så synd på henne, samt at det er veldig upraktisk at hun ikke tåler en biltur til butikken engang.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Du får kjøpt beroligende feromoner hos veterinær, det kan være verdt å prøve. Mine foreldres katt har iallfall fått god hjelp av en slik spray. Den sprayes i buret litt før katten skal inn i bilen. For katt heler sprayen Feliway, jeg husker ikke i farta hva den heter for hund.
Gjest Snow queen Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Min lille valp på 14 uker blir veldig fort kvalm. Bare på en busstur på 10 minutter så kaster hun opp. I bil er hun også slik, kaster opp etter kort tid, og gjerne flere ganger både i bil og på buss. Hva kan hjelpe? Dyrlegen sa jeg kunne bruke reisesyketabletter fra apoteket for mennesker, men jeg kan vel ikke bruke dette hver gang vi skal på småturer? Syns så synd på henne, samt at det er veldig upraktisk at hun ikke tåler en biltur til butikken engang. Skjønner problemet ditt veldig godt, har selv en Golden som har slitt med dette siden han var liten (han er snart 3 år). Med årene har det blitt noe bedre, kaster ikke opp bestandig,men han blir fremdeles veldig dårlig, henger med hodet, sikler, hele pakka. Det kan gå seg til med alderen, noen har erfart at en veldig lang biltur (her snakker vi opptil tre-fire timer uten lengre stopper enn en tissepause, og uten annet enn vann i magen før turen starter), har hjulpet, men det eksperimentet hjalp til neste biltur hos oss, da var det på'n igjen. Det er bra at du tar henne med deg selv om du vet at hun blir dårlig, mange hundeeiere gir opp og opplever at det blir mye værre med alderen, istedet for bedre. Husk at hun er fremdeles veldig liten og ting som dette kan gå over av seg selv,men jeg skjønner godt at du syns synd på henne, det er fælt å se at dyrene ikke har det bra. Jeg er ingen dyrlege selv om jeg har jobbet på dyreklinikk, men sier dyrlegen din at du kan bruke reisesyketabletter for mennesker, må man nesten stole på det, men tar du buss med henne hver dag, kan det nok bli litt mye. Du kan jo prøve å ikke gi henne mat før dere har kommet fram dit dere skal, det var dette som fikk min Ponto til å slutte å kaste opp. Håper det ordner seg, lykke til (ps:feromoner til hunder heter DAP og kommer i stikk-kontakt-ting og på spray, får hundene til å slappe av...kan jo også prøves
Gjest ts Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 Jeg ringte nettopp veterinæren og de hadde D.A.P-spray, så det skal jeg kjøpe i morgen så jeg kan spraye det i buret når vi skal på tur på fredag. Problemet er nok at jeg ikke vet om det skyldes stress/redsel eller faktisk kvalme. Hun sikler mye i bil og buss, det renner (ja, renner, ikke drypper) sikkel fra henne og hele hunden blir klissvåt etter fem minutter. Men her om dagen så lå hun i fanget mitt på bussen og småsov og så ikke nevneverdig stressa ut bortsett fra litt sikkel, men med en gang vi kom ut av bussen kastet hun opp mye. Så da er det jo vanskelig å vite hvordan jeg skal håndtere det.. På fredag skal vi ta tog i fem timer og bil i enda fem timer, så jeg er spent på hvordan det går. Jeg har fått reisesyketabletter for mennesker som hun skal få før vi drar, og skal kjøpe D.A.P-spray, så får vi håpe at dette hjelper. Stakkars lille hunden min, jeg kan ikke fordra å dra henne med på tur når hun blir så dårlig, men jeg har jo ikke noe valg. Kan ikke la være å forlate huset fordi jeg har en kvalm valp dessverre. Andre tips tas imot med takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå