Gjest *Mim* Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Ligger du lenge før du får sove om kvelden? Hva gjør du mens du ligger og venter på å få sove?
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Tidligere hadde jeg problemer med å sovne på kvelden, men nå er det sjelden noe problem. Sovner stort sett i løpet av en halv time tror jeg. Får jeg ikke sove kan jeg bli veldig kontaktsøkende mot mannen stakkar (), som sannsynligvis har sovnet. Får jeg ikke noe kontakt der blir jeg ofte liggende å tenke på alt mulig rart, og kan fort henge meg opp i små, enkle ting. Og da er det gjort; da kan det ta LANG tid før jeg sovner. Hører med til sjeldenhetene at jeg står opp for å gjøre noe annet.
angeleyes Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Jeg sliter veldig med å få sove for tiden. Da kan jeg ofte begynne å tenke på ting jeg burde ha gjort eller ting som er vanskelig ol. Ofte må jeg lese en bok eller noe for å få tankene over på noe annet. Ellers får jeg aldri sove.
Gjest Pupsilure Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Stort sett tar det ca ti minutter før jeg sovner
Gjest Elastica Skrevet 15. desember 2008 #5 Skrevet 15. desember 2008 Jeg sovner ekstremt fort. Jeg innbiller meg at det ikke tar lenger tid enn to minutter, men det er mulig det tar tre. Jeg er veldig heldig, mannen bruker mye lenger tid. I gjengjeld våkner jeg bare ungene trekker pusten.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2008 #6 Skrevet 15. desember 2008 Det tar vel sånn ca 100 år å få sove. Det føles i hvert fall slik ut. Jeg tenker på alt mulig rart. Det nytter ikke å telle sauer, jeg lager i stedet for "ordleker" inne i hodet mitt. Type jentenavn på hver eneste bokstav i alfabetet, ting man har i stuen fra A-Å osv.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2008 #7 Skrevet 15. desember 2008 Ser på tv (i senga) til jeg blir så trøtt at jeg skrur den av og sovner.. Fra tven er av til jeg sovner tar det max 5 min.. (Hvis sambo ikke er trøtt hender det at jeg snur meg rundt og sovner mens han fortsetter å se på tv)
Idnar Skrevet 15. desember 2008 #8 Skrevet 15. desember 2008 Det tar alt fra 5 minutter til 3 timer!! Veldig forskjellig, altså! Når jeg har lagt en viss stund å vridd på meg, så snur jeg vekkerklokken, sånn at jeg ikke kan se den. Da slipper jeg å se at det er tre timer til jeg skal stå opp.. Er jeg aleine leser jeg litt og vrir meg masse. Er samboer der ligger jeg helt i ro og later som jeg sover. Til slutt så sovner jeg
Vera Vinge Skrevet 15. desember 2008 #9 Skrevet 15. desember 2008 Det tar bare noen få minutter. Maks fem. Jeg har en fast dagdrøm som jeg spinner videre på når jeg legger meg. Hvis jeg derimot begynner å tenke på hva jeg skal gjøre dagen etterpå eller problemer som må løses, er løpet kjørt. Da kan jeg ligge en stund (dvs. maks en halvtime, men det føles som en evighet). Men jeg har lært at jeg bare må tenke enkle tanker når jeg skal sove.
Haris Pilton Skrevet 15. desember 2008 #10 Skrevet 15. desember 2008 Som regel bruker jeg alt fra en halvtime til noen timer på å sove. Men i det siste har jeg begynt å be for alle jeg kjenner i alfabetisk rekkefølge, det lengste jeg har kommet til er E sovner som regel på A, B eller C når jeg gjør dette. Så de jeg kjenner i begynnelsen av alfabetet er nok litt ekstra velsignet for tiden, hihi
Gjest piah Skrevet 15. desember 2008 #11 Skrevet 15. desember 2008 Kan ikke huske sist jeg la meg og sovnet pladask. Jeg må uansett lese litt før jeg sovner, samme hvor trøtt jeg er. Så her går det i bøker og ukeblader sånn ca en halv time til en time. Hvis jeg er lysvåken, hender det at jeg står opp igjen og ser et TVprogram mens jeg spiser en yoghurt eller en frukt. Det hjelper for å få tankene over på noe annet.
Hinata Skrevet 15. desember 2008 #12 Skrevet 15. desember 2008 I det siste har det ihvertfall tatt 2 timer før jeg har sovnet Får håpe det går tilbake til normalen snart, pleier å være innen en halvtime eller noe..
Rawien Skrevet 15. desember 2008 #13 Skrevet 15. desember 2008 Nå i eksamensperioden er det ikke sikkert jeg sovner skikkelig i det hele tatt, bare duppar av innimellom. Veldig slitsomt. Legger meg tidligere enn vanlig, det gjør det ikke lettere. Men hører på julemusikk en times tid for å roe ned, har satt MP3-spilleren til å spille nøyaktig en time.
Gjest Skya Skrevet 15. desember 2008 #14 Skrevet 15. desember 2008 Det varierer veldig, har perioder der jeg sliter veldig med å få sove og ligger og vrir meg i timesvis. Hender også at jeg gir opp og står opp midt på natten. Men som regel sovner jeg ganske raskt, ca. 5-10 minutter etter at jeg har lagt fra meg boka tenker jeg.
MissStiles Skrevet 15. desember 2008 #15 Skrevet 15. desember 2008 Det varierer! Av og til sovner jeg nesten med en gang og andre ganger tar det lengre tid. Noen ganger kan jeg ligge lenge og bare tenke på alt og ingenting.
Cumulus Skrevet 15. desember 2008 #16 Skrevet 15. desember 2008 Jeg har en fast dagdrøm som jeg spinner videre på når jeg legger meg. Hvis jeg derimot begynner å tenke på hva jeg skal gjøre dagen etterpå eller problemer som må løses, er løpet kjørt. Da kan jeg ligge en stund (dvs. maks en halvtime, men det føles som en evighet). Men jeg har lært at jeg bare må tenke enkle tanker når jeg skal sove. Samme her! Jeg har en fast dagdrøm jeg har hatt så lenge jeg kan huske. Eller - det finnes variasjoner men over samme tema. Det er ikke noe seksuelt, men en ganske tåpelig fantasi hvor jeg spiller hovedrollen som "ung, vakker sårbar kvinne viser seg å være sterk, intelligent og handlekraftig". Det er selvsagt en mann involvert men altså ikke noe snusk - da hadde jeg aldri fått sove! Denne funker som bare det for meg, men dessverre går det ofte altfor lang tid med til å vri meg i sengen og bekymre meg om andre ting, før jeg står opp og tisser og starter på drømmen. At jeg aldri lærer!
Brunhilde Skrevet 15. desember 2008 #17 Skrevet 15. desember 2008 Jeg tror jeg sovner veldig fort. Jeg leser litt, så slukker jeg lyset og det neste jeg vet er at klokken ringer fordi jeg skal opp igjen. Jeg er heldig, for jeg har et godt sovehjerte.
Vera Vinge Skrevet 15. desember 2008 #18 Skrevet 15. desember 2008 Samme her! Jeg har en fast dagdrøm jeg har hatt så lenge jeg kan huske. Eller - det finnes variasjoner men over samme tema. Det er ikke noe seksuelt, men en ganske tåpelig fantasi hvor jeg spiller hovedrollen som "ung, vakker sårbar kvinne viser seg å være sterk, intelligent og handlekraftig". Det er selvsagt en mann involvert men altså ikke noe snusk - da hadde jeg aldri fått sove! Denne funker som bare det for meg, men dessverre går det ofte altfor lang tid med til å vri meg i sengen og bekymre meg om andre ting, før jeg står opp og tisser og starter på drømmen. At jeg aldri lærer! Nei, seksuelle dagdrømmer er vel ikke å anbefale når man skal sove.
Gjest imli Skrevet 15. desember 2008 #19 Skrevet 15. desember 2008 Jeg kan ligge lenge uten å sovne... Over en time, men da står jeg opp. På "gode" dager tar det kanskje 10-15 min.
Synne-Marie Skrevet 15. desember 2008 #20 Skrevet 15. desember 2008 Mellom en halvtime og en time Jeg bruker å lese litt, også dagdrømmer jeg litt, av og til løselig basert på det jeg har lest
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå