Nigo-san Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Sønnen min på åtte mistet to tenner i overkjeven for snart et år siden. Ikke fortennene midt foran (de mistet han tidligere og de nye tennene har vokst pent ut), men de to på hver side. Den ene falt ut av seg selv, den andre ble trukket (men var løs). Og det har fremdeles ikke kommet noen nye tenner. Er det normalt at det skal ta så lang tid? Hva er deres erfaringer? Jeg har hatt tannfellende barn før, men kan ikke si jeg lot merke til hvor lang tid det tok. Men nesten et år er jo drøyt, eller hva? Tenkte å høre hva andre har opplevd før jeg eventuelt ringer tannlegen.
Herr Brun Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Nå er det vel en 5-10 år siden jeg felte min siste tann, men jeg mener å huske at det gikk en uke eller to før jeg kunne kjenne tannen komme gjennom tannkjøttet, og etter det vokste de vel ganske fort. Med andre ord, et år er sannsynligvis ikke helt normalt. En idé er kanskje å ta han med til tannlegen?
Gjest Reveal ii Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Opplevde det samme med min 7 åring. Og siden hun hadde en slagskade på den ene melketannen (gikk rett i parketten da hun fikk den) så tok jeg kontakt med tannlegen. Der fortalte de at det gjerne kunne ta opptil et år før de to "store" fortennene kom. Men siden hun som sagt hadde en skade på den ene melketannen villle de ta røntgen for sikkerhetsskyld. Der lå det to digre monstere å ventet. 2 uker senere var de begge kommet frem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå