Gå til innhold

kjærstens bestevenninne

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

Jeg og kjærsten har vært sammen i over 2 år... og før vi ble sammen hadde han en bestevenninne fra vidregående og de var sammen hele tiden og overnattet hos hverandre og hun ringte han konstant (jeg husker dette fordi jeg kjente han litt da også) De var aldri kjærster, bare venner og kjærsten min påstår at de aldri har pult... Jeg vil jo ikke at de skal henge så mye sammen hvis de har pult, det syntes jeg blir ubehagelig...

Men for ca ett år siden satt jeg på pcn hans og så på bilder, da jeg kom over en mappe med naken bilder av bestevenninnen. Jeg ble kjempelei meg, men han påsto at de ikke hadde pult som han hadde lovt meg tidligere, men at hun hadde bedt han ta de bildene fordi hun skulle sende de til en annen (hørt om selvutløser?) Jeg klarte ja, og jeg ble kjempe lei ikke helt komme over det, men jeg stoler på det han sier. Det er bare det at jeg ikke vil at de skal ha et sånt venneforhold nå som han er sammen med meg! Jeg husker at hun ringte og maste på han og at de liksom gjorde alt sammen, og bare tanken på det får meg til å spy.

Kjærsten min er helt fantastisk og hadde ikke kontakt med henne på et halvt år nesten fordi jeg taklet det ikke noe særlig. Jeg sa at vi kunne invitere henne hjem på middag hos oss, så kunne alle tre spise sammen, men det ble aldri noe av. Og nå her om dagen sa han at hun hadde invitert han hjem på middag, bare de to. og han hadde takket meg! Jeg vil ikke at de skal ha "date" alene hjemme hos hun, er det rart??? Han sa det ikke passet seg at jeg ble med fordi de hadde så mye å catche up med siden han ikke hadde sett henne på så lenge.

Jeg ble så lei meg og sa til slutt at det rett og slett ikke kunne skje fordi jeg følte meg så dårlig pga det, så han avlyste.. han tar kjempe hensyn til meg! Men han blir så lei fordi for han er de jo bare venner!!! Jeg bare liker ikke det venneforholdet de hadde fra før! Hva skal jeg gjøre?? Jeg takler ikke at de har kontakt og vil ikke si at han skal slutte å henge med henne (selv om han sier at hvis han måtte valgt hadde han så klart valgt meg) men jeg vil ikke sette han i den situasjonen! Men hvordan skal jeg komme over dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høyrest ut som om du kunne vore dama til bestevenen min. Det verkar som ho berre ikkje taklar at vi er vener, og at det ikkjer er noko meir enn det, men at vi har lyst til å treffast aleine, nett av di vi har lyst til å ta igjen litt av det tapte. No kan eg aldri vere saman med han, ho sørger for at noko kjem i vegen slik at vi ikkje kan vere saman.

Eg veit ikkje kva som er problemet hennar, og eg skjønar ikkje heller at du ikkje kan ta den jobben med deg sjølv medan han er og et middag hos ho? Kan du ikkje berre halde dette inni deg og ønskje han ein triveleg kveld? Viss du er sjalu så veit vel du også at han kan klare å ha seg med både ho og ein heil del andre utan at du får vite det, så det tener inga hensikt å "halde han heime". I staden øydelegg du eit godt venskap utan grunn.

Forøvrig: eg hadde også bedt ein kompis om å ta nakenbilete om eg skulle gje dei bort - det kan IKKJE samanliknast med å bruke sjølvutløysar.

Skrevet

Hmm... Hvor slutty må du egentlig være for at bestekompisen skal ta nakenbilder av deg? Er det ingen som har lært noen ting av media og internett? Fy flate, IQen til folk flest her inne sjokkerer meg.

Hadde kjæresten min gjort noe sånt mot meg, hadde jeg flydd i taket. Altså, ikke å møte en venninne eller noe, det synes jeg er greit, men en han har tatt NAKENBILDER av? Det er som å be om trøbbel.

Skrevet
Forøvrig: eg hadde også bedt ein kompis om å ta nakenbilete om eg skulle gje dei bort - det kan IKKJE samanliknast med å bruke sjølvutløysar.

Hahaha! Går det virkelig an?! Det kan ikke sammeliknes med en selvutløser? Er du helt seriøs nå? Hallo? Er det mulig å skrive noe så dumt?

"Her, min fremtidige sexpartner, her har du noen nakenbilder av meg, og forresten, det er en kompis som har tatt dem, vi koste oss skikkelig!" Virkelig "sexy", du kan begynne å kalle deg selv madrassen fra det øyeblikket du gjør det. Lykke til sier jeg bare! Hahaha, herrejesus... *Rister på hodet*

Skrevet

Jeg skal ikke uttale meg om hvorvidt det er lurt å ta nakenbilder av seg selv for å sende rundtforbi, men jeg er helt enig med Tigress om at selvutløser ikke kan sammenlignes med å ha et menneske bak kamera, bildene blir langt bedre med menneske.

Skrevet
Hadde kjæresten min gjort noe sånt mot meg, hadde jeg flydd i taket. Altså, ikke å møte en venninne eller noe, det synes jeg er greit, men en han har tatt NAKENBILDER av? Det er som å be om trøbbel.

Jeg signerer bare denne her altså! Jeg vet jeg kan bli litt småsjalu dersom samboeren min har venninner, men biter tenna sammen og sier ikke noe.

Men dersom jeg hadde kommet over nakenbilder av ei av venninnene hans, som han hadde tatt- DA hadde han fått høre meninga mi, og det til de grader også! Det er jo nærmest utroskap! Geit det er en regle: det er lov å se, men ikke røre! men å se jenter nakne og attpåtil ta bilder er egentlig utroskap i mine øyne...

Skrevet
Jeg skal ikke uttale meg om hvorvidt det er lurt å ta nakenbilder av seg selv for å sende rundtforbi, men jeg er helt enig med Tigress om at selvutløser ikke kan sammenlignes med å ha et menneske bak kamera, bildene blir langt bedre med menneske.

Jeg er enig i denne jeg også, men når det kommer til naken bilder går det jo an å be ei jentevenninne ta dem, isteden for en guttevenn!

(jeg merket forøvrig at jeg kom i skikkelig forsvarsposisjon overfor TS---jeg støtter deg:) )

Skrevet

Som vanlig får Tigress sagt det på en fantastisk måte. Men det er klart - de som ikke har gode venner av det motsatte kjønn skjønner vel ikke at slike vennskap kan være rent platoniske.

Og nei - selvutløser kan ikke sammenlignes med at noen tar bildene.

Skrevet
Hahaha! Går det virkelig an?! Det kan ikke sammeliknes med en selvutløser? Er du helt seriøs nå? Hallo? Er det mulig å skrive noe så dumt?

"Her, min fremtidige sexpartner, her har du noen nakenbilder av meg, og forresten, det er en kompis som har tatt dem, vi koste oss skikkelig!" Virkelig "sexy", du kan begynne å kalle deg selv madrassen fra det øyeblikket du gjør det. Lykke til sier jeg bare! Hahaha, herrejesus... *Rister på hodet*

Hahaha, ler når jeg leser dette ! men er så enig som det går ann. Hva er forskjellen egentlig, du kan jo flytte rundt på kameraet selv, bygge det opp med esker o.l. Tar litt lenger tid, men herrejesus da ! Ber bare ikke en kompis om å ta bilder av deg som du skal gi til en annen fyr ! hahahha, noen mennesker er faktisk gående madrasser ..

mitt forslag: om di virkelig vil være venner, så kan de ta med deg i det hele altså ! så når du har blitt tryggere på henne(om du blir det), så kan de kanskje begynne å ta en kaffe sammen på en kafe liksom.

Må si jeg syntes både vennen hannes og tigerdama over her bør slow it litt med denne kamera greia, med selvutløser får du det jo tross alt på diiin måte, og slipper å forklare den at en KOMPIS(manneperson) tok bildene ! da tror jeg at jeg hadde sendt dem i retur;)

Skrevet

Hvis det er så "vennskapelig" å ta nakenbilder, kan du spørre han om det er noe han ville gjort den dag idag, mens dere var kjærester!

Om han sier nei, (som han kommer til å svare) viser det jo bare at det var mer enn kunn vennskap om han ikke kunne gjort det når han hadde kjæreste, for da ville han selv sett på det som utroskap. Det ER mer enn kunn vennskap mellom de to.

Få opp øynene!

Skrevet

Han kunne jo vertfall sletta bildene fra dataen sin da!?

Skrevet

Det kom ikke helt fram om kjæresten din hadde tatt nakenbildene mens dere var sammen eller om det hadde skjedd før?

Skrevet

Nokre sett litt krav til fotokvalitet, veit du, og ein sjølvutløysar kan ikkje samanliknast med ein fotograf, dersom fotografen er god. Og for alt vi veit, kan hende fyren til TS er ein god fotograf (berre for å komme attende til temaet)?

Eg ville vel ikkje uttale meg om nokon er slutty eller ikkje berre fordi dei tek nakenbilete, det synest eg ikkje er grunnlag nok, eg ser ikkje noko slutty i det, og uansett, kva er gale med å vere slutty, som oftast er det berre jenter som får seg og er opne om det. Eg ser ikkje noko gale i det heller.

Vidare er det å få ein ven eller ein proff fotograf til å ta bileta er då same sak - bileta kan havne på nett uansett. Eg ville faktisk seie ein er tryggare om ein ven tek bileta, då er det berre å tømme kameraet etterpå - det kan ein ikkje gjere hos ein fotograf, som berre blir botte av profesjonaliteten sin, og om den er sviktande merkar ein som oftast det litt for seint. Om du berre meiner at det er eit teikn på låg IQ å ta nakenbilete, så må du gjerne meine det, men eg er altså ikkje samd i det, tvert i mot kan det vere ei super gåve - stort kunstbilete på lerret til dømes.

Skrevet

Skjønner godt at de bare kan være venner. Det med bildene ser jeg vel heller ikke noe problem i. Det som virker merkelig er at du ikke blir inkludert. Det hadde ikke jeg satt pris på.

Skrevet

Først av alt, kudos til kjæresten din for at han tar hensyn. For det andre, vanskelig tema, uten å ødelegge forholdet mellom dere og vennskapet han har med denne jenten. Jeg må bare være ærlig når jeg sier at jeg ikke hadde likt å være i dine sko, men jeg har opplevd visse ting i fortiden som kan forklare hvorfor det er slik. Når det er sagt, så har det hjulpet meg mye å bli kjent med venninnene til min kjære, at jeg får se hvem de er, få et inntrykk og spinne videre på det. Du sier at du har prøvd det allerede, men prøv igjen. Håper dere finner en løsning på det.

Skrevet
Han kunne jo vertfall sletta bildene fra dataen sin da!?

Akkurat det er jeg helt enig! Men det er vel også det eneste jeg muligens hadde reagert på selv. Én ting er å ha gjort en vennetjeneste om disse bildene skulle distrubueres videre til venninnens kjæreste, men det er vel litt sært å da ha kopier av alle bildene på egen PC i ettertid.

Men jeg synes TS overreagerer kraftig med tanke på sjalusi her. Jeg hadde blitt ganske så forbanna om kjæresten min hadde bedt meg om å holde meg unna bestekompisen min. Så det bør du absolutt ikke gjøre! Venner skal man beholde selv om man har en kjæreste. Det virker som om problemet ligger i at du er alt for sjalu, og sjalusi er virkelig vanskelig i et forhold. Både for den som blir uglesett og for den som alltid brenner inne med vonde følelser.

Skrevet

Eg skjønar godt det som Mamma1 seier her om å ikkje bli inkludert. Og igjen skal eg vere litt djevelens advokat: i ein travel kvardag er det kan hende ekstra viktig at dei gongene dei faktisk treff kvarandre er det utan at nokon andre blandar seg inn. Eg brukar han kompisen min som døme igjen: vi har masse gamle minner, og når vi er saman likar vi å mimre litt og prate om ting vi er opptekne av eller har vore med om før. Men om dama hans eller kjærasten min er der, så kan vi ikkje prate om det utan at dei blir utafor, og då legg det ein dempar på heile kvelden, om de skjønar.

Som ein overgang kunne TS kan hende invitere ho og ein av sine eigne vener på middag? Sørge for å få treffe ho og sjå kven ho er? Kan hende det kan roe deg ned litt?

Skrevet

"Som ein overgang kunne TS kan hende invitere ho og ein av sine eigne vener på middag? Sørge for å få treffe ho og sjå kven ho er? Kan hende det kan roe deg ned litt?"

Jeg er gjest med innlegg nr 15. Det som Tigress skriver her, har vært av stor betydning for meg. Kanskje det kan hjelpe deg også.

Skrevet

Jeg hadde blitt ganske snurt om jeg fikk beskjed om å holde meg unna kameratene mine, men på en annen side ville jeg aldri tatt nakenbilder av dem, eller latt dem ta av meg. Jeg skjønner faktisk at du reagerer.

Når kjæresten min finner ut at noe er kjempelurt, som jeg ikke er enig i i det hele tatt, så spør jeg han hva han hadde følt om situasjonen var snudd, altså at jeg hadde gjort mot han, som han har planer om å gjøre mot meg. Da blir det alltid stille...

Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt det hvis kjæresten min oppførte meg sånn når jeg hadde sagt fra at vi bare var venner. Det virker ikke som du tror på han at de bare var det, og da burde du enten godta det eller ta det opp med han igjen. Hjelper ingen at du blir syk av engstelse når han skal se henne igjen.

Og hvis de har hatt sex, spiller det virkelig så stor rolle? Det er jo deg han er sammen med nå, og jeg antar at dette skjedde for en stund siden, ikke feks bare to uker.

Det er som sagt ikke det samme å ta bilder med selvutløser og få en annen person til å ta dem. Jeg hadde neppe spurt bestekameraten min om å ta dem. Da hadde jeg heller gått til en fotograf, selv om dette ofte er dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...