Kanutten Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Hei Som overskriften sier, så lurer jeg på hva du synes er gode kjøp på Ebay.? Har du handlet noe der, som lønner seg veldig i forhold til pris i Norge? Jeg synes det er vanskelig å vite hva som kan lønne seg å handle.
Gjest itla Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Mineralsminke er veldig mye billigere. Jeg bestiller Glo-produkter på eBay. Ellers kjøper jeg neglelakk (OPI) og merker som ikke er å få her til lands eller som er veldig dyre her, som Shu Uemura, Laura Mercier osv. Hudpleieproduktene jeg bruker er det dessverre praktisk talt umulig å finne på eBay, litt for små og smale merker.
Haris Pilton Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Jeg har handlet massssse klær. Det lønner seg i så å si alle tilfeller. Ikke bare er klærne billigere men du slipper som regel også toll, i motsetning til hvis du handler på andre nettsider fra utlandet.
hufsa! Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Heia,kjøper mineralsminke og frisør shampo,balsam osv.Du sparer mye penger!
Hilde Christina Skrevet 15. desember 2008 #5 Skrevet 15. desember 2008 Hudpleie, makeup, vesker, hårstuff, smykker.. Alt mulig igrunn:)
Kanutten Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. desember 2008 Takk for svar. Jeg lurer på en ting til jeg da. Søker dere bare opp på spesielle merker da?
Chimamanda Skrevet 15. desember 2008 #8 Skrevet 15. desember 2008 (endret) Klaer, sko, mineralsminke, annen sminke, accessories, filmer, boeker, musikk, kunst, elektronikk, interiorartikler, leker.. Det meste som kan kjoepes egentlig Soeker paa merker eller andre stikkord om merket ikke spiller noen kjole. Endret 15. desember 2008 av Chimamanda
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2008 #9 Skrevet 15. desember 2008 Har kjøpt hudpleieartikler og designervesker (ekte!) med stort hell. Kjøper bare av selgere som har solgt mye og som har tilnærmet 100% feedback. Aldri hatt noe problemer med noen ting, men jeg går heller aldri for de aller billigste alternativene fordi jeg ikke vil ha fake.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2008 #10 Skrevet 15. desember 2008 Klær(både spesielle merker og generelle klesbutikker jeg har handlet i tidligere), sminke&hudpleie, snop(jada!), smykker og mye mer. Til jul i år har jeg handlet flere Filofaxer og Parker penner som skal gis bort. Mye, mye billigere enn i Norge.
Mischa Skrevet 16. desember 2008 #11 Skrevet 16. desember 2008 Jeg handler vesker, vintage, kosmetikk (spesielt merker som ikke er tilgjengelige i Norge, eks. Urban Decay, Too Faced, Cargo etc) , neglelakk (OPI og Essie), parfyme (bedre utvalg og lavere priser!), duftlys og room spray, spill til Wii/PS2/Nintendo DS, klær, sko, smykker
Strix Skrevet 16. desember 2008 #12 Skrevet 16. desember 2008 Klær, sko, sjablonger, stempel, julepynt, alt mulig egentlig!
prinsessa Skrevet 16. desember 2008 #13 Skrevet 16. desember 2008 Jeg elsker å kjøpe sko på ebay, kjøper nesten alle mine sko herfra. Når det gjelder designer vesker, så kan jeg nesten garantere at de er fake. Det er veldig mange gode kopier i flott skinn og med alt av merkelapper på. De ser ut som ekte men er dessverre fake. Det eneste som kan være ekte er brukte vesker og merker som f.eks DKNY som ikke er så dyrt i USA.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2008 #14 Skrevet 16. desember 2008 Jeg elsker å kjøpe sko på ebay, kjøper nesten alle mine sko herfra. Når det gjelder designer vesker, så kan jeg nesten garantere at de er fake. Det er veldig mange gode kopier i flott skinn og med alt av merkelapper på. De ser ut som ekte men er dessverre fake. Det eneste som kan være ekte er brukte vesker og merker som f.eks DKNY som ikke er så dyrt i USA. Det der er jo bare tull! Ja, det er mye fake på ebay, men du finner også mange ekte designervesker i flere prisklasser. Jeg har kjøpt to designervesker på ebay, begge gangene sjekket jeg opp både selger og veske på thepurseforum.com. De er garantert ekte, og ble kjøpt av selgere som har 100% feedback og som har flere tusen salg bak seg. Veskene var dog ikke billige, men det var vesker jeg ikke får tak i her i Norge, og de ville nok også vært noe dyrere her. Klær, sko og annet fra kjente designere kan du og få i ekte vare på ebay, du må bare ha god kjennskap til produktet og finne selgere du kan stole på.
prinsessa Skrevet 17. desember 2008 #15 Skrevet 17. desember 2008 Bare litt nyskjerrig når du sier de ikke var billige, mener du da at de kostet 1500 eller 6000? Jeg har kjøpt fake designer veske til 1500. Kjempeflott veske men den er fake. Det er nesten helt umulig å se om en veske er fake eller ikke når man går opp i pris. De har alle merkelapper på, serienr og stoffveske til å vesken i. Og skinnet er veldig bra. Har du fått med kvittering fra butikk når du har kjøpt dem? Beklager å være så skeptisk men min erfaring er at dyre designer vesker som gucci, prada osv. er fake. Merker som f.eks Juicy coture og DKNY kan man kjøpe på ebay og få ekte vesker. Men også Juicy coture kan man kjøpe fake, så det ligger litt arbeid bak for å finne de som er ekte. Det jeg har hørt er at det er kun www.net-a-porter.com som selger ekte designer vesker. Og her koster de det samme som i butikken.
Kanutten Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #16 Skrevet 18. desember 2008 (endret) Takk for mange gode tips. Kjøpte akkurat en wesc? genser til ekstradattera,til den nette sum av kr 200.- så hun blir sikkert gald. Fake eller ikke. Har liksom ikke tenkt på hav man kan kjøpe der før. Har stort sett handla bare bryllupsting. Endret 18. desember 2008 av Maye
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2008 #17 Skrevet 18. desember 2008 det er ikke farlig aa kjoepe designer vesker paa ebay. Men du maa vite hva du gjoer. En ting du kan gjoere er aa bruke guider som allerede ligger paa ebay, les feedback, sjekk hva selger har baade kjoept aa solgt tidligere. Og ikke minst bruke fora paa nettet. En tidligere gjest nevnte purseforum, og der er det kvinner med utrolig mye kunskap om designer vesker. Jeg har ogsaa kjoept vesker paa ebay, men jeg har ALLTID sjekket med purseforum foerst, og hvis de damene sier "go for it", saa kan du vaere nesten 100 prosent sikker paa at vesken er ekte. Og om du har kjoept fake, bruker du caroldva eller mypoupette, paypal aksepterer deres dom, og du faar pengene tilbake. Men dette er en tjeneste du maa betale for.
prinsessa Skrevet 19. desember 2008 #18 Skrevet 19. desember 2008 Jeg var en gang sikkelig uheldig å kjøpte fake juicy coture veske på ebay. Måtte dra til forhandler i Oslo som var så grei og skrev en bekreftelse på at vesken var fake. Sendte denne inn til pay-pal og fikk igjen pengene. Men det var mye styr. Og jeg var jo også heldig at forhandleren ville skrive en bekreftelse. Til siste gjest; Hvor får disse ebay forhandlerene veskene sine fra? Så vidt jeg vet er de store merkene som gucci, prada osv veldig strenge på hvilke butikker som får selge veskene sine. Den eneste nett butikken jeg vet om som selger ekte vesker er som sagt net-a-porter. Og da er jo også prisen den samme som den er i Norge.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2008 #19 Skrevet 20. desember 2008 Det er flere nett butikker som selger ekte vesker, eluxury,aloha rag, er noen jeg kommer paa i oeyblikket. Fake vesker produseres i mange land, ikke bare Kina. Hvor forhandlere paa ebay handler sine fake vesker vet jeg ikke. Antageligvis oesten et eller annet sted. kan vaere bulgaria eller tyrkia ogsaa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå