lady81 Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Hei jeg er en dame på 27 år. Jeg er 1,65m og er 85kg (før start av slanking nå snart 80kg :D ) mitt mål er 65-70kg... koste hva det koste vil Jeg har laget min lille egen diett med mye innslag fra grete rode. Jeg spiser ca hver andre time.. noen ganger går det nok 3t. mellom hver måltid. kcal inntak pr.dag: man-fre:1200-1300 lør-søn : MAX 1450 Jeg trener hver dag... 1 dag med sykling på trim sykkel 45 min ca. 28 km/t middels styrke. (jeg kan velge mellom 1-8 og sykler på styrke 3-4) neste dag 30 min sykling med samme hastighetet og 15 min styrke trening (mage... rumpe.. lår.. rygg etc) Dette er noe jeg har holdt på med i 18 dager. de siste par dagene begynner jeg å føle musklene i kroppen føles trette. føles smerte når jeg tar på dem spesielt lår muskler. føles som om avfallstoffer i musklene ennå sitter der. Kroppen min er ikke av den spe typen... jeg har brede skuldre og har store muskler spesielt i lår og legg. Jeg spiser proteiner og mye grønnsaker. er dette en "vanlig" plage?? bør jeg oppsøke lege? trener jeg for mye? burde jeg ha 1 eller 2 dager pause fra treningen? eller tar jeg inn for lite kcal? 1 uke siden var jeg hos lege pga vann i knee ( hadde sprunge i trapper for mye...) han sa at jeg måtte stoppe med løping i trapper som trening for det belastet knee for mye. det er mye ulyder fra knee når jeg bøyer dem... knirker og knaker noen ganger.kan dette ha noe med muskel smertene jeg føler? Håper på noe gode tips/ideer og svar... det ødlegger motivasjonen med smerter i muskler når enn skal trene Jeg er velding opptatt av og gå ned i vekt på en sunn og stabil måte.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Du spiser alt for lite for det første. Har du trent noe tidligere? Hvis svaret er nei, er nok dette en tøff start, kroppen trenger hvile innimellom. Du bør rett og slett lytte til kroppen og hvile hvis du blir sliten. Vil ikke kalle dette for en sunn måte å slanke seg på, det er viktig å ikke være for utålmodig, vektnedgangen skal vel være varig? Du har gått ned 5 kg på 3 uker om jeg skjønner deg rett?
lady81 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2008 hmm... Jeg er normalt aktiv. Jeg har 2 barn som jeg løper etter og sykler med dem til bhg så trening for mine muskler er ikke noe nytt, men den ekstra trening kan gjerne være. med trening på sykkel så mye. Jeg tenkte gjerne det er gangsperr ( ikke sikker hvordan det staves) men burde jeg ikke hatt det i begynnelsen heller? synes det er rart det kommer etter 18 dager :S Jeg mener jeg går ned på en sunn og aktiv måte. Jeg har gått ned 4kg på 3 uker ( snart 80 kg ) og i begynnelse går en vel litt raskere ned når en tar bort ganske mange kcal. Jeg synes ikke litt over 1kg i uken er mye. dessuten spiser jeg mye grønnsaker frukt og byttet ut brød med knekkebrød etc. spiser lett ost leverpostei kylling pålegg... til kvelds har jeg en skål med havre fras og melk. Jeg er ALDRI sulten... er dette da for lite???
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Ditt kaloribehov i dag er ca. 2500 kcal pr dag. Du spiser halvparten, det er lite. Du bør i alle fall spise rundt 1800 kcal pr. dag. Jeg har selv opplevd å bli sliten i føttene etter trening, og da tar jeg det roligere for at ubehaget skal gå bort. Det blir jo ganske ensidig trening du gjør da. En hviledag innimellom bør du ha og prøv gjerne og varier treningen hvis du kan.
Supraspinatus Skrevet 19. desember 2008 #5 Skrevet 19. desember 2008 Med trening så er ikke mer bedre. Jeg tror du kan komme like langt om du bare trener annenhver dag. Pass deg for overtrening - du kan risikere at du må ta treningsfri over en lang periode, eller bli syk av sykdommer immunforsvaret vanligvis bekjemper. Siden du allerede har begynt å få vondt i kroppen, hvorfor ikke ta en uke pause? Etter det kan du begynne rolig og øke intensiteten for hver økt. Pass på å legge inn hviledager. Du spiser også lite - det kan føre til at du får redusert tilgang til vitaminer, mineraler og andre sporstoffer kroppen må ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå